Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo allemaal. Sinds kort gebruik ik in plaats van proshow producer, nu after effects voor het maken van trailers van kinderboeken. Ik krijg veel enthousiaste reacties en zelfs opdrachten van uitgevers en auteurs. Hier is m'n best bekeken trailer: YouTube: De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen (overigens nog gemaakt met proshow producer).

Na het maken van mijn eerste trailer met AE heb ik een aantal vragen:

- Zoals je ziet gebruik ik de tekeningen uit het boek. Heeft de resolutie van de afbeelding invloed op de snelheid van AE (rendering en preview ?) Het valt me namelijk op dat hij veel moeite heeft met de preview zelfs al zet ik em op quarter. M'n pc heeft vrij recente specs.

- Het valt me op dat de beelden niet geheel vloeiend zijn. Ik heb de trailer gemaakt in 1920x1080 en gerenderd als Quicktime>H.264 en in 30 fps. Zijn dit de beste instellingen ? Of moet ik gaan voor AVI of MPEG4 of animation of nog een andere instelling ? Ik ben niet ontevreden, maar ik heb het gevoel dat het nog vloeiender kan. Heb overigens al meerdere instellingen geprobeerd, maar ik ben benieuwd wat jullie denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dit is meer een vraag voor Foto & Video Workflow, daar kunnen ze je hier veel beter mee helpen :)

[GFX] -> [FVW]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:35

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Welke versie van AE gebruik je ?
Maak je gebruk van bron videomateriaal ? Of gebruik je alleen stills/plaatjes en animeer je alles in AE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:30
Dit hangt helemaal af van je bron materiaal, ik maak zelf altijd een master render in bijvoorbeeld proress of een dpx/tiff seq. En convert dat bestand dan naar web formaten.

After effects is een zwaar programma zeker met hoge resolutie afbeeldingen. Je kan het beste native file formats gebruiken in after effects.

Hoe vloeiend je animatie is kan ook afhangen van je manier van animeren en wat voor functie je je keyframes mee geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Exporteren van video doe ik naar H.264 Blu-ray. Alle bitrates op max, Maximum Render quality aan, en frame-blending uit (dat ziet er echt verrot uit). Op 1080i 25fps interlace top first. (blu-ray kan geen 1080p 25fps helaas, en mijn source is 25fps en 50fps).

Professioneel Heftruck Syndroom