Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2010] Stacked/clustered bar chart met overlap

Pagina: 1
Acties:

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 12:14
Na een heel aantal pogingen kom ik er zelf niet meer uit, dus vraag ik jullie hulp :).

Probleem:
Ik probeer een grafiek in Excel te maken waarvan de bars overlappen en waar tegelijkertijd ook één van de bars stacked is en bestaat uit twee waarden. De 3 fasen lopen tegelijk en uiteindelijk convergeren alle drie de fasen naar eenzelfde maximum. Fase 1 is altijd meer dan Fase 2, alsmede dat Fase 2 altijd meer is dan Fase 3 is. Elke maand moet er een nieuw grafiek worden uitgestuurd, dus iedere versie handmatig dingen toevoegen is helaas geen optie. De enige andere eis is dat het een bar-chart moet zijn, aangezien ze bij de klant allergisch zijn voor elke andere vorm.

Voorbeeld:
Een .xlsx zegt maar dan duizend woorden :P , dus heb ik hier een voorbeeld bestand. Puntje 1 laat zien tot waar ik het werkend heb en kun je gebruiken om mee te spelen. Puntje 2 laat zien hoe ik het graag zou willen, maar deze is helaas gemaakt in combinatie met heftige paint skills.

Voor het gemak ook plaatjes van beide:

Puntje 1:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z0gcgtw.png

Puntje 2:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N8iBdya.png

Help!
Wie heeft het briljantie idee/oplossing dat mij uit de brand helpt? Ook als iemand een idee heeft om het op een andere manier te visualiseren, sta ik open voor suggesties.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

wil je eens kijken of je hier mee wat kan?

Dropbox linkje:

https://dl.dropboxusercon...7/Testcase%20RM%20V1.xlsx

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus 'stiekem' twee losse grafieken die je eenmalig handmatig over elkaar heen sleept. Eenmaal 1+2, eenmaal 3a+3b. Dan wel bij beide het bereik op de Y-as handmatig vastzetten, anders kloppen de schalen niet altijd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Montana

Montana

De grafiek 2 maal dus met de zelfde waarden, maar dan dingen transparant maken / geen lijnen en geen opvullingen. En daar waar nodig de tekst weghalen etc. Daarna over elkaar plaatsen en een beetje uitlijnen.
En als laatste groeperen.

Iets beters kon ik niet verzinnen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Montana

Montana

Jammer dat TS zich niet ff meld.

• Eparox
Montana schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:13:
Jammer dat TS zich niet ff meld.
Ik was lekker even een weekendje weg en je voorbeeld bekijken gaat niet zo gemakkelijk op een telefoon :)

Terugkomend op je oplossing, slim! Zo had ik er nog niet over gedacht en het laat zien wat ik wil. Morgen begint de werkweek weer, dus ga ik eens kijken of het toepasbaar is. De grafieken worden ook weer gesynchroniseerd naar enkele slide decks, dus het wordt even testen of de positionering een beetje lekker mee pakt.

• Montana

Montana

Eparox schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:31:
[...]

Ik was lekker even een weekendje weg en je voorbeeld bekijken gaat niet zo gemakkelijk op een telefoon :)

Terugkomend op je oplossing, slim! Zo had ik er nog niet over gedacht en het laat zien wat ik wil. Morgen begint de werkweek weer, dus ga ik eens kijken of het toepasbaar is. De grafieken worden ook weer gesynchroniseerd naar enkele slide decks, dus het wordt even testen of de positionering een beetje lekker mee pakt.
Bedankt voor je terugkoppeling.

Ik lees het nog wel of een beetje bruikbaar is,
Het linkje was dood, maar dat heb ik weer hersteld.

• Eparox
Ik heb de oplossing nog even getest, maar helaas ging het positioneren/syncen zo niet helemaal lekker. Ze zijn nogal pixelprecies hier op de zaak . Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de volgende middenweg:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r44QANM.png

Montana, bedankt voor je hulp. Het heeft wel geholpen om er op een andere manier naar te kijken :).

• Montana

Montana

Eparox schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:45:
Ik heb de oplossing nog even getest, maar helaas ging het positioneren/syncen zo niet helemaal lekker. Ze zijn nogal pixelprecies hier op de zaak . Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de volgende middenweg:

[afbeelding]

Montana, bedankt voor je hulp. Het heeft wel geholpen om er op een andere manier naar te kijken :).
Het gaat uiteindelijk om de oplossing, bedankt voor de reactie.

Pagina: 1