• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn oude HTPC is het aan het begeven en het wordt dus tijd voor een nieuwe. Wat ik zoek:

- USB 3D printer moet werken (software werkt met Windows of Mac, dus dat bepaalt al welk OS het moet draaien).
- Enorme video en foto collectie van tenminste 6GB beetje veilig herbergen (RAID zou fijn zijn).
- 5 Ghz Wifi.
- Minimaal 4 USB 3 poorten.
- Evt een IR ontvanger, maar niet per se noodzakelijk.
- Zo klein/stil mogelijk, liefst alles in 1 device gepropt.
- Prijs maakt niet zoveel uit, binnen redelijke grenzen natuurlijk.

Met deze eisen zijn er denk ik niet veel andere opties dan zelf weer een nieuwe PC bouwen of een combinatie van bv een Intel Compute stick en een NAS, maar misschien dat iemand nog andere ideeën heeft?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

Zou voor een combinatie gaan persoonlijk.

Kijk naar de laatste generatie intel NUCs als HTPC.
Hebben 4 USB 3 poorten. Zijn klein en stil. Verbruiken "niets" en werken prima icm win10.

Zorg daarnaast voor een NAS om je data op kwijt te kunnen. Lekker centraal te benaderen en verbruikt ook niet veel. Nog even iets van een cloud backup oplossing en je bent klaar.

Zelf heb ik een NUC5CPPHY icm met een DS215j als nas.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• doubleduh
  • Niet online
Zo'n NUC is idd een goeie optie, die was ik nog niet tegen gekomen. :) Zoiets met een paar grote harddisks eraan geknoopt via USB3 en cloud backup is denk ik goed genoeg, heb ik ook geen NAS nodig.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

doubleduh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:59:
Zo'n NUC is idd een goeie optie, die was ik nog niet tegen gekomen. :) Zoiets met een paar grote harddisks eraan geknoopt via USB3 en cloud backup is denk ik goed genoeg, heb ik ook geen NAS nodig.
Dat kan natuurlijk. Maar vind ik persoonlijk geen gezicht.
Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier ook een voorkeur voor het scheiden van de functies. Heb ook gekozen voor een NUC in combinatie met een Synology NAS. Werkt in mijn ogen ideaal. Is waarschijnlijk wel iets duurder dan zelf 1 systeem samenstellen.

• doubleduh
  • Niet online
Hoe het eruit ziet maakt me niet zo veel uit, ik verstop het hele goedje toch achter de tv. Andere opties die ik nog tegen ben gekomen zijn een Coolermaster Elite 110, wel een stukje groter en wat meer geluid maar dan zit alles in 1 doos, of een Mac mini.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-01 20:11

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Eens met DarkSide. Bediening via CEC-adapter maakt het af. Overigens zou ik persoonlijk geen liefhebber zijn van printing via de HTPC, omdat printing niet over een client zou moeten gebeuren maar over netwerk. Een printservertje dus er tussen hangen lijkt mij de betere optie, maar dat is ook iets wat je tzt nog eens zou kunnen overwegen.

iRacing Profiel

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36
De Intel NUC voldoet idd bijna overal aan als HTPC, en dan voor opslag een NAS in het netwerk

Die heeft 802.11n/ac WiFi, 4x USB 3.0, IR.
Het ding zelf is klein en stil en ook nog alles in elkaar gepropt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC5PPYH -- Intel Pentium N3700€ 184,50€ 184,50
1Crucial CT102464BF160B -- 8GB DDR3L-1600€ 37,95€ 37,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Importeer productenTotaal€ 303,40

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC5CPYH -- Intel Celeron N3050€ 139,20€ 139,20
1Crucial CT51264BF160BJ -- 4GB DDR3L-1600€ 19,51€ 19,51
1Crucial BX100 120GB€ 61,50€ 61,50
Importeer productenTotaal€ 220,21

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Idd ik zou lekker voor een Braswell nuc of Beebkx gaan, als hij niet in het zicht komt. Dat is de meest kostenefficiente manier en op dit moment ook de enige manier om hevc af te kunnen spelen (tenzij je een GTX960 koopt, maar dat is niet echt een optie). Daarmee kan je wel weer een paar jaar vooruit denk ik.

• doubleduh
  • Niet online
Ik heb inmiddels een NUC5i5RYH gekocht, met een Transcend 256GB SSD (de enige M2 SSD die op voorraad was) en 4GB RAM erin, plus een WD My book 6TB als USB schijf eraan gehangen. Heb toch niet voor een NAS gekozen om het simpel te houden, geen netwerk connectie nodig en scheelt ook weer gezeik met updates (ben op kantoor al eens alle files kwijtgeraakt met een QNAP NAS firmware update), en mijn andere devices kunnen er wel bij via de NUC als het nodig is. Alles bij elkaar 25,000 THB kwijt, ongeveer 640 EUR. Niet heel goedkoop maar hopelijk redelijk toekomst bestendig en als er nog eens 2,5" 6TB schijven beschikbaar komen kan ik die er later in schuiven. Bedankt voor alle tips!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36
doubleduh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:54:
- Prijs maakt niet zoveel uit, binnen redelijke grenzen natuurlijk.
Om dan nou gelijk een Intel Core i5-5250U erin te stoppen voor een HTPC lijkt me een beetje overkill :/
http://tweakers.net/price...;436296;431907/categorie/

Of zijn die dingen slecht verkrijgbaar in Thailand oid?

[ Voor 26% gewijzigd door Ketho op 01-11-2015 14:48 ]

• doubleduh
  • Niet online
Ja ze hadden ook wel een i3 maar het prijsverschil was vrij klein, dus meteen maar een i5 genomen, kan ie hopelijk iets langer mee en kan ik er nog eens wat mee renderen of een VM draaien oid.
Pagina: 1