Nieuwe PC voor Photoshop en gamen (~1200 euro)

Pagina: 1
Acties:

• minoc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:55
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Photoshop, maar ik wil er ook mee kunnen gamen. Games als Path of Exile, UT4 en volgend jaar SF5.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van oude systeem neem ik mee oude HDD's, SATA-kabels, monitors en een voeding:
pricewatch: Corsair CX750M

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik nu samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,90€ 265,90
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 213,-€ 213,-
1Toshiba MD04ACA400, 4TB€ 114,95€ 114,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 102,95€ 102,95
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 38,90€ 38,90
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Logitech K120 (Internationaal)€ 10,05€ 10,05
1Logitech M90 Mouse€ 8,30€ 8,30
2Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 102,95€ 205,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.209,35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Seagate. Slechte ervaring mee. Ik heb ook nog nooit een Gigabyte mobo gebruikt, maar hoor hier positieve dingen over. Toch zou ik misschien liever een ASUS hebben (goede ervaring mee).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben nogal een hoarder, dus ik heb graag veel SATA aansluitingen voor de HDD's. Dit is ook de reden dat ik dit mobo kies.

Ga je overklokken?
Ja.

Als laatst nog een paar vraagjes.
1. Ik ben van plan om te upgraden naar win10, moet ik dan eerst 8.1 installeren? Kan ik niet gewoon de 8.1 key gebruiken bij de win10 installatie?
2. Is de windows10 licentie gekoppelt aan alleen de mobo, of aan de gehele configuratie.
3. Is de koelpasta die bij de koeler geleverd word goed genoeg?
4. Enig idee wanneer winkels weer nieuwe i5's binnenkrijgen?

Dank.

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 19:47

Sinester

Game Guru

Mooi systeempje, misschien kan je als je wat verder kijkt of op andere onderdelen bezuinigt toch voor een 970 gaan ipv een 960, die is volgens mij toch wat meer toekomst bestendig

1. Ik ben van plan om te upgraden naar win10, moet ik dan eerst 8.1 installeren? Kan ik niet gewoon de 8.1 key gebruiken bij de win10 installatie?

Voor Windows 10 moet je eerst Windows 7 of 8 installeren, daarna upgraden naar Windows 10, of meteen een Windows 10 licentie kopen

2. Is de windows10 licentie gekoppelt aan alleen de mobo, of aan de gehele configuratie.

gekoppeld aan je hele config, maar als je alleen een HDD of GPU vervangt zou er niks aan de hand moeten zijn

3. Is de koelpasta die bij de koeler geleverd word goed genoeg?

is meestal niet het beste spul, voldoet wel, maar als je gaat overclocken zou ik eigen pasta kopen

4. Enig idee wanneer winkels weer nieuwe i5's binnenkrijgen?

Volgens mij zijn die bij verschillende winkels al gewoon op voorraad

Hello there

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Prima build! Voeding is van acceptabele kwaliteit en kun je inderdaad meenemen. Op welke resolutie ga je gamen? Als je op 1080p gaat gamen, dan is de GTX 960 wel een goede keuze voor die games. Hoe ver wil je gaan overklokken? Die Scythe kan wel een milde overklok hebben, maar verwacht geen wonderen. Wil je flink overklokken en de boel toch een beetje koel houden, dan zul je hier voor een duurdere, eventueel dual-fan, koeler moeten gaan. Ik heb de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power altijd heel interessant gevonden. Hij is groot, maar hij past gewoon in de R5 (wat overigens echt een goede kast is). Hij koelt goed, is behoorlijk stil en hij heeft nog steeds een aantrekkelijke prijs. Meegeleverde pasta's zijn meestal goed zat, en zeker die van Thermalright.

Moederbord is ook een prima keuze. Ik ben van mening dat je altijd wel goed zit met een populair model van de grote merken. Wil je per se een Asus, dan kun je bijvoorbeeld eens naar de pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING kijken.

• minoc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:55
misschien kan je als je wat verder kijkt of op andere onderdelen bezuinigt toch voor een 970 gaan ipv een 960, die is volgens mij toch wat meer toekomst bestendig
Ik kies voor een 960 ipv 970 omdat ik later (denk over jaar/anderhalf jaar) de GPU toch ga upgraden na een high-end. De GPU moet het tot die tijd het gewoon goed genoeg doen.
Volgens mij zijn die bij verschillende winkels al gewoon op voorraad
Azerty heeft onbekende levertijd en die is het goedkoopst. Als ik daar koop scheelt het toch weer wat eurotjes.
Op welke resolutie ga je gamen?
1920x1200. Maar vind de 60 fps toch belangrijker met het gamen en best bereid om daar offers voor te maken door andere settings te verminderen (zolang het maar niet TE lelijk wordt).
Hoe ver wil je gaan overklokken?
Bij mijn vorige CPU (q6600) ging ik pas overclocken wanneer dit nodig werd. Ik was eigenlijk van plan om dat hier weer te doen. Dus op het begin nog niet overclocken.