Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijdens gaming valt pc uit

Pagina: 1
Acties:

• blackvogel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 19:58
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem als ik bijvoorbeeld ryse son of Rome ga doen na een tijdje valt de pc uit.

Heb een
amd phenom ii x6 1055t
R9 290x core edition
psu van 650 watt
Crucial ballistix 8gb
M4a77t/usb3

Heb zelf nog gekeken als me voeding kapot was of wat anders maar zo 123 niks kunnen vinden hopelijk kunnen jullie mij advies geven.

Psu is wel 6 jaar oud dacht ik zo

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 15:13
Klinkt heel erg als een warmteprobleem. Kan je de temperaturen waarnemen als je gaat gamen? Bij te hoge waardes zet de pc zichzelf af.

• garriej
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Hoe heb je gekeken of je voeding kapot is? Heb je het met een andere voeding geprobeerd en toen gebeurde het ook. Of heb je door de gaatjes gekeken en gedacht "o dat ziet er wel prima uit" Als je dat laatste gedaan heb, waar heb je dan vooral op gelet?

Wat heb je verder geprobeerd? gebeurd het na een bepaalde tijd, wordt je pc niet te warm, gebeurd het bij alle games?

• blackvogel
Heb het met een voedingstester gedaan de waardes waren normaal, de warmte van de kaart is wat ik zo heb gezien 94, is me alleen nog maar gebeurd bij deze game, het is echt alleen tijdens deze game waar ik het probleem mee ondervind. Speel ook cs go en swtor en heb voor de cpu ook eenGelid Solutions Tranquillo Rev.2

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

94 graden is best heet, op het randje van uitvallen (ik geloof dat de GPU zelf uitschakelt bij 95, en als je VRM boven de 105 graden komt dat ie dan soms ook uitschakelt/uitvalt). Het kan zijn dat alleen Ryse het ding zo zwaar belast... Zet voor de gein je kast eens open met een fan op die GPU gericht, en kijk of hij dan nog uitvalt.

Mocht je computer nog steeds uitvallen, dan is het merk + type van de voeding interessant, hoewel elke voeding kapot kan gaan natuurlijk.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

blackvogel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:22:
Heb het met een voedingstester gedaan de waardes waren normaal, de warmte van de kaart is wat ik zo heb gezien 94, is me alleen nog maar gebeurd bij deze game, het is echt alleen tijdens deze game waar ik het probleem mee ondervind. Speel ook cs go en swtor en heb voor de cpu ook eenGelid Solutions Tranquillo Rev.2
GPU fan op 100% forceren met Afterburner, en kijken of dat helpt. 94 graden is belachelijk warm.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• blackvogel
Klopt maar had gelezen dat het een ideale temperatuur is voor deze amd kaarten, kan het fout hebben

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Het zijn inderdaad standaard instellingen naar mijn idee. In de AMD Catalyst drivers staat de standaard grens op 94/95 graden. Probeer deze eens lager te zetten, zodat de fans een betere temperatuur bewaken en blijven draaien. Een kaart van 100 graden zorgt voor een significante stijging van de gehele temp van je systeem. Indien het een hitte probleem is zou je ook kunnen kijken naar:

Airflow systeem?
Schoonmaak van systeem?
Stock CPU fan?

Het uitvallen van een systeem sucks :( goodluck!

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
blackvogel schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:22:
Heb het met een voedingstester gedaan de waardes waren normaal
Lijkt mij sterk dat je die hebt. Als je de namelijk over de juiste apparatuur en kennis beschikte had je geen vraag op het forum hoeven stellen. :p

Welke voeding heb je?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Irrival schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:27:
Het zijn inderdaad standaard instellingen naar mijn idee. In de AMD Catalyst drivers staat de standaard grens op 94/95 graden. Probeer deze eens lager te zetten, zodat de fans een betere temperatuur bewaken en blijven draaien. Een kaart van 100 graden zorgt voor een significante stijging van de gehele temp van je systeem. Indien het een hitte probleem is zou je ook kunnen kijken naar:

Airflow systeem?
Schoonmaak van systeem?
Stock CPU fan?

Het uitvallen van een systeem sucks :( goodluck!
Hitte van een onderdeel zegt weinig over de systeemtemperatuur, het gaan om het hoeveel watt aan warmte wat gegenereerd wordt. Iets van 300w wat somehow keurig 40 graden blijft warmt een kast veel beter op dan iets van 50w wat 100 graden wordt.

Maar, een 290x op 94 graden, dat is een referencemodel, ook als je kijkt op de Core edition, da's de pricewatch: XFX R9 290X 4GB Core Edition, die worden idd met 2 vingers in den neus 95 graden. Ze zijn daar in principe wel op gebouwd, maar koeler is uiteraard wat beter. Nieuwe koeler erop: pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards), wat ook redelijk werkt is de koelpasta veranderen naar een betere. Mijn XFX en mijn vaders Sapphire reference kaarten zwommen in de koelprut, ik heb de Icy geplaatst, mijn pa alleen nieuwe koelpasta, en zijn 290 is al heel wat stiller en koeler dan een reference.

Voeding kan inderdaad het probleem zijn, maar ook je mobo kan wel eens het probleem zijn: dat ding trekt zware CPU's, zoals een 1055t niet echt, 4+1 fases, geen heatsinks, maar wel een CPU met een stevig verbruik van prik moeten voorzien. Reële kans dat je mobo gewoon oververhit en zichzelf uitschakeld uit zelfbescherming.

People as things, that’s where it starts.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
RobinHood schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:38:
[...]
maar ook je mobo kan wel eens het probleem zijn: dat ding trekt zware CPU's, zoals een 1055t niet echt, 4+1 fases, geen heatsinks, maar wel een CPU met een stevig verbruik van prik moeten voorzien. Reële kans dat je mobo gewoon oververhit en zichzelf uitschakeld uit zelfbescherming.
Lijkt mij niet, Asus moederborden gaan throttlen als het VRM het niet aan kan, maar dat lijkt mij hier niet van toepassing, aangezien hij geen AMD FX CPU heeft, maar nog een oudere Phenom II die minder verbruikt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• blackvogel
Dit is me hele setup
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A77T/USB3€ 0,-€ 0,-
1XFX R9 290X 4GB Core Edition€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 45,-€ 45,-
1Corsair TX650W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 45,-

Ik zou nog wel de koelpasta kunnen vervangen of eventueel nieuwe mobo en cpu kunnen kopen met eventueel een voeding
Pagina: 1