Redirect ongedaan maken heeft geen invloed.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Hallo iedereen,

Ik ben sinds kort eigenaar van mijn eigen VPS en een domein naam. Omdat ik de VPS wil gebruiken voor source control en API hosting had ik ervoor gekozen om het domeinnaam te laten verwijzen naar een andere website. Deze verwijzing probeer ik nu ongedaan te maken maar niets lijkt te helpen.

De volgende dingen heb ik gedaan om de redirect ongedaan te maken:
  • In IIS de HTTP-omleiding module gecontroleerd en opnieuw geïnstalleerd.
  • IIS gestopt. (Redirect bleef actief)
  • DNS instellingen gecontroleerd.
  • DNS gestopt.
Omdat de redirect actief bleef toen IIS was uitgeschakeld dacht ik meteen aan een instelling bij de hosting provider (Strato) maar ook daar was niets te vinden.

Ik weet niet meer hoe ik in eerste instantie de redirect heb opgezet... |:(

Onderhand raken mijn opties een beetje op en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn vraag luid als volgt: Waar kan het door komen dat de redirect nogsteeds actief is?

Alvast bedankt,
ItWasntMe

Relevante informatie:
VPS specs:
  • Windows server 2012
  • IIS 8
VPS en domein hosting provider: Strato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16
Heb je op DNS niveau geen redirect aangemaakt? Bv een cname in een dns record?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 00:05
Is het niet héél toevallig een permanente redirect geweest? Deze word door de browser onthouden. Wat gebeurd er als je in een nieuwe browser of in incognito modus de site bezoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 01:46
developer functie in je browser aanzetten en kijken waar de redirect vandaan komt? mits het op http niveau gebeurt

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 19:04

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Vermoeddelijk heb je een 301 (http status code) redirect gebruikt. Deze wordt door de browsers gecached aangezien dit staat voor 'permanent redirect', cached de browser 'm, en hangt het er dus vanaf wanneer je bezoekers hun cache geleegd wordt voordat de nieuwe redirect / pagina zichtbaar wordt.

Probeer in je eigen browser eens de cache te legen, en herlaad dan nogmaals.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lizard schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:06:
Heb je op DNS niveau geen redirect aangemaakt? Bv een cname in een dns record?
DNS doet geen 'redirecting'. Je kunt een alias van een ander domein maken in de vorm van een CNAME maar dat blijft een directe verwijzing naar het bewuste IP-adres.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Wat Trucker Her zegt; heb onlangs een zelfde probleem gehad, Firefox bleef redirecten ondanks aanpassingen op de webserver. Ctrl-h (history), rechtsklikken op de betreffende site en 'forget about this site' loste het probleem op.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Xudonax schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:06:
Is het niet héél toevallig een permanente redirect geweest? Deze word door de browser onthouden. Wat gebeurd er als je in een nieuwe browser of in incognito modus de site bezoekt?
Trucker Her schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:10:
Vermoeddelijk heb je een 301 (http status code) redirect gebruikt. Deze wordt door de browsers gecached aangezien dit staat voor 'permanent redirect', cached de browser 'm, en hangt het er dus vanaf wanneer je bezoekers hun cache geleegd wordt voordat de nieuwe redirect / pagina zichtbaar wordt.

Probeer in je eigen browser eens de cache te legen, en herlaad dan nogmaals.
Het is inderdaad een permanente redirect geweest. Ik heb mijn browser cache verwijderd en voilá geen redirect meer. Wel een andere fout maar deze was snel opgelost.

Jullie worden allemaal bedankt voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1