Game/film/werk monitor 150-350 euro

Pagina: 1
Acties:

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03-2025
Ik zoek een?
Ik zoek een monitor om mee te gamen/af en toe een filmpje te kijken (al heb ik mijn PC ook op mijn tv aangsloten) en om aan te werken. Ik heb het topic *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? gelezen, maar ik weet gewoon niet precies waar ik naar moet kijken/zoeken (onder het motto: door het bomen het bos niet meer)

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 150-350 euro - hoe minder hoe beter natuurlijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merken, het zou wel tof zijn als het scherm zwart is en dunne randen heeft, maar dit is bijzaak

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zit achter een bureau. Ik sluit mijn monitor aan op mijn game-pc van ongeveer een jaar oud (i5-4460 Boxed, Gigabyte G1.Sniper B5, 8 GB ram, Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X). Ik weet niet of mijn systeem goed genoeg is om 2560*1440 aan te kunnen op een fatsoenlijke frame rate.
Ik wil de nieuwere games gewoon zo goed mogelijk "beleven" :P. GTA V, The Witcher 3, BF4, etc.

Ik zou graag een 25 of 27 inch scherm willen (ook voor films/werk handig).

Ik had zelf al gekeken naar:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2788HS-B1 Zwart

De laatste is iets boven mijn budget, maar daar mag in principe van afgeweken worden als ik voor iets meer geld een relatief (veel) beter scherm krijg.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
heb je al eens naar een 21:9 scherm gekeken?

voor gamen en films ideal(YouTube/series wat minder). en werk is het ook handig omdat je 2 dingen naast elkaar kan doen.

TN panelen zou ik links laten liggen. door de matige kijkhoek en kleur weergaven.

A-MVA zijn mooie schermen zeker de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart voor zijn geld. al kan hij niet tippen aan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart Maar dat mag ook wel voor dat geld.

pricewatch: LG 29UM67

75hz en freesync(leuk voor je r9 290).

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03-2025
Bedankt voor je reactie :).
21:9 toch niet helemaal wat ik zoek. Ik ga binnenkort denk ik ook gewoon een nieuwe tv halen en films kijken zal ik dus maar beperkt doen op mijn PC.

Ik zag in de laatste Best Buy deze monitor:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Ook is die ultrasharp van dell die je idd aan gaf best fraai (en resolutie van 1440), deze dus:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

De Iiyama is uiteraard de meest voordelige keuze.
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Ik vraag me gewoon af of je de verschillen in de praktijk echt zo goed gaat merken. In principe vind ik de schermen nog wel betaalbaar - maar als het verschil minimaal is ben ik natuurlijk wel gewoon een hollander. Iemand ervaring (of meer inzicht) met het verschil tussen de Iiyama en een Dell Ultrasharp? Het gaat dus vooral om het spelen van games en wat minder om films/werken

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02:59
Ik zelf zit een beetje naar het zelfde als jij te zoeken en een 1440p monitor lijkt me toch wel het fijnst. Ik ben bang dat 1080p met 27" te wazig wordt. Ook de 29" 2560x1080 monitoren van LG zijn uiterst interessant, maar dat vond jij dus al minder interessant. :)

Het grootste verschil tussen die 2 monitoren die je noemt, is natuurlijk de resolutie. 1080p vs 1440p. Ook verwacht ik dat de kleuren van de Dell een stuk beter standaard zijn afgesteld. Qua scherpte en kleur wint de Dell het dus, qua zwartwaarden wint de Iiyama het. Of het de meerprijs waard is, ligt natuurlijk aan jezelf. Mij lijkt het het wel waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Luca op 02-11-2015 20:48 ]