Local policy does not permit logon interactivly

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The local policy of this system does not permit you to logon interactively.
Die melding kreeg ik gisteravond in eens voor m'n neus. Dat was ff schrikken ja :)

Mijn user account is niet Administrator, maar heeft wel die rechten, dus ik snapte er maar weinig van. Gelukkig kon ik met m'n 'echte' Administrator account nog wel in loggen... Een zoektocht door m'n policies leverde het volgende op:
Deny logon locally:
Local setting: oVRoM
Effective setting: oVRoM
Nou schiet m'n muis wel eens uit, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik dit ooit heb ingesteld :)
Ik ben de enige die achter deze PC werkt, via netwerk wordt er wel gebruik van gemaakt, maar veel verder dan mp3'tjes bij mij weg halen komt dat niet, laat staan dat ze in m'n policies kunnen rommelen :)

Nou, ff vinkje uit en gaan met die banaan, maar nou ben ik wel een groot deel van m'n instellingen kwijt, zoals background etc.
Niet zo'n groot probleem, maar nu vraag ik me toch af of iemand enig idee heeft waar dit van kan komen?

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op dinsdag 19 juni 2001 22:09 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Die melding kreeg ik gisteravond in eens voor m'n neus. Dat was ff schrikken ja :)

Mijn user account is niet Administrator, maar heeft wel die rechten, dus ik snapte er maar weinig van. Gelukkig kon ik met m'n 'echte' Administrator account nog wel in loggen... Een zoektocht door m'n policies leverde het volgende op:
[..]

Nou schiet m'n muis wel eens uit, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik dit ooit heb ingesteld :)
Ik ben de enige die achter deze PC werkt, via netwerk wordt er wel gebruik van gemaakt, maar veel verder dan mp3'tjes bij mij weg halen komt dat niet, laat staan dat ze in m'n policies kunnen rommelen :)

Nou, ff vinkje uit en gaan met die banaan, maar nou ben ik wel een groot deel van m'n instellingen kwijt, zoals background etc.
Niet zo'n groot probleem, maar nu vraag ik me toch af of iemand enig idee heeft waar dit van kan komen?
Check eerst even je security log in de event viewer, misschien staat daar wat in.

Ik kan zo alleen bedenken dat er of iemand achter je computer heeft gezeten of dat je een trojan op je comp hebt.

Every morning is the dawn of a new error.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een (redelijk) up to date virusscanner draaien, en ik neem aan dat die ook trojans vindt, en lokaal kan niemand inloggen omdat niemand het administrator password weet (pc is altijd locked als ik er niet achter zit).

Ik bootte trouwens ff naar Windows XP, die op andere schijf staat (2k op F: en xp op E:), maar dat heb ik ook al eerder gedaan, en ik kan me niet voorstellen dat die elkaar in de weg zitten (daar heb ik ook niet met users en rechten ofzo lopen klieren). Toen ik terug bootte naar 2k kreeg ik dus bovenstaande melding.
Check eerst even je security log in de event viewer, misschien staat daar wat in.
Daar had ik idd nog niet aan gedacht... Zal ik doen, thanks :)

Verwijderd

Mischien een oud topic.

Maar ik zit nu met hetzelfde probleem onder een windows 2000 server PDC
Deze draait nu net een week oude was gecrasht door 1 van de twee kapotte processoren.

Nu staat een een derde generatie compaq te knorren. En werkte tot voor het weekend perfect. Nu kreeg ik een melding van de werknemers dat de cursisten niet kondeninloggen.

Alle gebruikers verder kunnen inloggen behalve cursist en de administrator. Ik heb geen andere gebruiker die dit kan om dat we de admin rollen nog aan het ontwikkelen waren op papier.

Iemand?

Nu kan ik op de workstations wel als administrator inloggen en ook met een remote viewer op het systeem. Dus hij kan wel de account vinden en lezen. Alleen hoe pas ik nu de policy's aan? En hoe kan dit veranderd zijn.

Admin pack nog niet geprobeerd!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 15:11 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Zou je je probleem in een nieuw topic willen beschrijven?

Geef dan ook even goed de precieze foutmelding etc aan die de gebruikers krijgen en eventuele meldingen uit eventlogs etc..
+ wat voor werkstations worden gebruikt + welke service packs etc.

Deze is wel erg oud en mist nogal wat informatie, vandaar ;)

[offtopic]
ps.
onder window NT was het een PDC, met windows 2000 heet dat een DC :P :+
[offtopic]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.