• corniels14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03-2024
Mijn laptop geeft om de zoveel tijd (random?) een raar beeld, wanneer ik mijn laptop aansluit op een extern scherm doet zowel het externe scherm als mijn laptop scherm normaal.
waar kan het aan liggen?
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c9db85f91a9df80b58ce92aebdacfc7c.png

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zou zeggen de kabel tussen je scherm van de laptop en moederbord, maar dat zou niet verklaren waarom het probleem weg zou gaan als je een extern scherm aansluit.

Gaat het probleem ook weg als je het scherm heen en weer beweegt? Dan is het waarschijnlijk een kabelbreuk of connector welke er erg slecht inzit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Lijkt op kenmerken van een gare verbinding intern met het scherm (kabel, of soldeersels), of corrupte GPU / videogeheugen door te weinig voltage.

Dat hij het goed blijft doen met een extern scherm erbij maakt een voltagekwestie het meest ogenschijnlijke probleem doordat er meer gevraagd wordt en het interne scherm zo toevallig stroom genoeg krijgt.

• corniels14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03-2024
-The_Mask- schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:04:
Ik zou zeggen de kabel tussen je scherm van de laptop en moederbord, maar dat zou niet verklaren waarom het probleem weg zou gaan als je een extern scherm aansluit.

Gaat het probleem ook weg als je het scherm heen en weer beweegt? Dan is het waarschijnlijk een kabelbreuk of connector welke er erg slecht inzit.
Heen en weer bewegen van het scherm lijkt niet te helpen, de laptop dichtklappen en opnieuw open maken fixt het probleem wel (tijdelijk)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dan denk ik dat het aan de GPU/IGP ligt en dan wordt het toch een lastiger verhaal.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic