Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router probleem? Rare netwerkproblemen.

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Hallo,

Ik had gisteren een goed functionerend netwerk (nadat ik recent alle kabels en router opnieuw had aangesloten wegens niet functionerend internettoegang op de computers).

Vanochtend kon ik opeens de gedeelde schijven van 1 pc (mijn fileserver zeg maar) niet meer openen vanaf de andere computers ("niet de juiste machtigingen of kan host niet vinden"). 1 andere computer zegt internettoegang te hebben maar ik kan er niet op surfen. De webpagina van de router geeft geen foutmelding maar meldt gewoon internettoegang te hebben, wat ook klopt want op een andere aangesloten pc kan ik wel gewoon surfen.

Kan dit wijzen op een defecte router?

Ik heb in een paar weken tijd dus
- plots uitgevallen internettoegang, hersteld na alle kabels opnieuw aansluiten, router resetten , en overigens ook Ziggo Cisco modem als bridge laten instellen
- uitgevallen toegang tot gedeelde schijven (in Windows 7 zo ingesteld)
- 1 pc die geen internettoegang heeft en een andere heeft het wel

8)7 8)7 8)7

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• flopdoc
Paar keer computers gereboot, sommige mappen lukken nu wel om te delen, andere niet... die blijken een slotje voor hun icoontje te hebben, en zijn benaderbaar als ik ze instel als Delen met Thuisgroep... terwijl ik daarvoor helemaal niet aan die instellingen iets heb veranderd??

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Voordat je met nieuwe kabels, routers restten, modem bridged en permissies bent gaan knutselen.......heb je wel eerst op alle PC's, met name een goede virusscanner laten draaien ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• flopdoc
Breezers schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:32:
Voordat je met nieuwe kabels, routers restten, modem bridged en permissies bent gaan knutselen.......heb je wel eerst op alle PC's, met name een goede virusscanner laten draaien ?
Ik heb op alle computers NOD32 draaien. Maar het is misschien goed om ook een handmatige scan te doen van alle schijven.

Het lijkt erop dat een aantal mappen spontaan van Thuisgroep delen ja naar nee is veranderd?

[ Voor 10% gewijzigd door flopdoc op 29-10-2015 12:41 ]

• flopdoc
Update: ik heb alles uit en weer aan gezet, en nu werkt delen in zoverre wel weer:
- een pc met OpenElec Kodi kan alle gedeelde schijven inclusief de gedeelde mappen weer benaderen
- vanaf een windows PC lukken sommige gedeelde schijven wel, en andere niet. Van de gedeelde schijven waarvan ik handmatig de gedeelde mappen aan de Thuisgroep heb toegevoegd doen die mappen het ook weer.