Topicstarter beter zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
We krijgen regelmatig het verzoek om de status van topicstarter in een topic beter zichtbaar te maken. Nu gebeurt dat zeer subtiel in de vorm van een rood pijltje in de button links voor de username in een post. De functie van dat rode pijltje is bijna niet te ontdekken.

In het verleden heb ik eens een ontwerp gemaakt met een icoon van een tekstballonnetje achter de username met daarin de letters 'TS' voor topicstarter. De betekenis daarvan is ook niet makkelijk te begrijpen voor mensen die niet bekend zijn met de afkorting TS. Het duidelijkst is om dit soort informatie gewoon uit te schrijven.

Daarom hierbij een simpele mockup waarin de status van topicstarter in een label onder de gebruikersnaam staat. Het label heeft dezelfde stijl als die van de karmabadges maar dan blauw om het onderscheid te houden:

Topicstarter mockup 1

Topicstarter mockup 2

Wat vinden we hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja, heel fijn zou dat zijn! Goed idee en ziet er wat mij betreft prima uit :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
code:
1
2
3
div.message.topicstarter .messageheader {
    background-color: #FF9933;
}

*kleur mag #whatever worden*

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 29-10-2015 11:34 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Lijkt mij goed ja. Heb zelf met mijn custom CSS al zoiets gefixt. Maar als het er standaard in zou zitten, dan trek ik mij nog even een pilsje open hier.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Angeloonie schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:31:
code:
1
2
3
}
Klopt. Gemak dient de mens toch? Als het standaard staat ingesteld, hoeft niemand zich hier nog zorgen over te maken. ;)

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Een iets andere achtergrondkleur voor berichten van de TS heeft ook mijn voorkeur. Het mooiste zou zijn als de TS (en eventueel de mods) dat per topic uit kunnen zetten (default is aan). Zo heeft het in een "groot topic" over een bepaald onderwerp niet heel veel nut on te zien welke post van de TS is, maar in een vraag/hulp-topic juist wel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je eigen post heeft al een mooi gekleurde header en voor T7 was dat bij de TS ook mogelijk. Waarom dat verandert is, geen idee, maar het lijkt mij juist mooi om dat terug te brengen. Blauw voor je eigen post, groen voor de TS. Ik heb zelf voor de TS zowel de header wat verandert als de kleur van de datum.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
^^^^
Geen extra label, maar gewoon de header die bij eigen posts lichtblauw is een andere kleur maken. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

+1 voor een blauw kleurtje in de post header, valt genoeg op (meer dan dat rode pijltje) en werkt ook goed voor kleinere schermen. :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hero of Time schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:03:
Je eigen post heeft al een mooi gekleurde header en voor T7 was dat bij de TS ook mogelijk. Waarom dat verandert is, geen idee, maar het lijkt mij juist mooi om dat terug te brengen. Blauw voor je eigen post, groen voor de TS. Ik heb zelf voor de TS zowel de header wat verandert als de kleur van de datum.
Dat kan nog steeds hoor (met custom CSS).

Het voorgestelde balkje met ballonnetje is wel lekker duidelijk, maar wat mij betreft is een gekleurde post header ook voldoende (en dat valt nog net wat meer op als je door een topic scrolt).

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 29-10-2015 17:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die badge vindt ik wel een goed idee en zou voor veel duidelijkheid zorgen. Die blauw balk over de gehele breedte zoals op het eerste plaatje vindt ik persoonlijk echter zeer lelijk. Ik zou het bij alleen de badge houden, die vindt ik wel mooi en blijft inderdaad binnen de lijn die al gestart Is met de karmabadges wat goed Is voor de continuïteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

code:
1
2
3
}

Hier #FCFFCC gekozen. ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik ben voorstander van de gehele balk een eigen kleur geven, ik hoef niet nog een badge achtig object links te hebben! Het zou wel fijn als de TS kan aangeven / een admin kan aanpassen dat dit niet nodig is bij bepaalde topics. Vele 'Grote .... Topic' topics kunnen prima zonder dat iemand hoeft te weten wie de TS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:29:
Die blauw balk over de gehele breedte zoals op het eerste plaatje vindt ik persoonlijk echter zeer lelijk.
Die blauwe balk is het kleurtje om eigen posts te highlighten, dat staat los van het markeren van de TS. Geen idee trouwens of dat de standaard kleur is of dat Femme daar met custom CSS wat aan veranderd is. Ik heb zelf een groene balk voor mijn eigen posts (en een rode voor die van de TS).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat blauwe balkje voor eigen post is standaard ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Lars heeft blijkbaar nog geen TS geplaatst in de afgelopen jaren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heel eerlijk gezegd vind ik die badges maar stom en afleidend. Ik zou inderdaad gewoon voor een nadrukkelijker kleurtje gaan op het pijltje.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

code:
1
2
3
}

^^ dat is ook min of meer wat ik gedaan heb. Vind ik eerlijk gezegd duidelijker dan icoontjes. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NMe schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

^^ dat is ook min of meer wat ik gedaan heb. Vind ik eerlijk gezegd duidelijker dan icoontjes. :)
^^ +1000

Ook ik sluit me erbij aan. Ik zie aan een (anders) gekleurde balk vanuit mijn perifere visie veel sneller of ik een bericht van TS aan 't lezen ben dan dat ik actief met mijn ogen naar links moet op zoek naar een badge tussen de toch al rommelige badges/knoppen/avatars.

(En ook ik doe iets dergelijks met custom CSS nu ook al zo)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 29-10-2015 21:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Orion84 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:40:
[...]

Dat kan nog steeds hoor (met custom CSS).
Dat zeg ik toch ook? Ik heb het aangepast, al zeg ik 't niet expliciet hoe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

offtopic:
Jammer dat 't hier niet werkt? Heck, zelfs `display: none;` doet helemaal niets. De CustomCSS-file staat wél in de source, maar als ik via de Inspector een message op zoek, dan komt 'ie d'r niet in voor..? :o

Zou graag even willen testen, maar dan moet 't wel werken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 30-10-2015 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:24
Ircghost schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:49:
Ik ben voorstander van de gehele balk een eigen kleur geven, ik hoef niet nog een badge achtig object links te hebben! Het zou wel fijn als de TS kan aangeven / een admin kan aanpassen dat dit niet nodig is bij bepaalde topics. Vele 'Grote .... Topic' topics kunnen prima zonder dat iemand hoeft te weten wie de TS is.
Gewoon de TS niet markeren als een topic deel is van een reeks, dan dek je het grootste deel van die topics wel af :)

edit:
Verder ben ik ook veel meer voorstander van een gekleurd balkje voor de TS dan nóg een labeltje extra in het oerwoud :P

[ Voor 10% gewijzigd door Carpento op 30-10-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Carpento schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:50:
[...]

Gewoon de TS niet markeren als een topic deel is van een reeks, dan dek je het grootste deel van die topics wel af :)

edit:
Verder ben ik ook veel meer voorstander van een gekleurd balkje voor de TS dan nóg een labeltje extra in het oerwoud :P
Dat is inderdaad een slimme opmerking! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Een gekleurde balk bij de TS lijkt me het fijnste werken. Anders heb je straks aan de linkerkant staan: username, ondertitel, Avatar, abo, karma label, speciale vermelding (bijv. Mod status), topic start label, iets vergeten?

Ik denk dat het dan daar toch een beetje te druk wordt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
+1 voor het kleurtje.

Bezoek GoT tegenwoordig veel mobiel en in die responsive layout zie je de badges sowieso niet. Lijkt mij geen handige oplossing.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Liever een kleur dan een label.
Ik vind de linkerkolom functioneel ook meer voor globale user-eigenschappen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

crisp

Devver

Pixelated

Canaria schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:13:
Liever een kleur dan een label.
Ik vind de linkerkolom functioneel ook meer voor globale user-eigenschappen.
Hier ben ik het wel mee eens. Verder kan ik me ook vinden in de feedback dat het links dan wel erg druk begint te worden, en het feit dat je er op responsive niets aan hebt vind ik een erg groot manco.

Het hergebruik van de styling van de karmalabels voor iets dat een compleet iets anders duidt vind ik ook niet handig.

Wat mij betreft kijken we naar iets dat duidelijker is dan het rode pijltje, maar wel subtieler dan een label. Bijvoorbeeld zoiets bij de gebruikersnaam:

crispTS eventueel voorzien van een tooltip, Femme's oorspronkelijke idee dus :)

Dat het voor niet-doorgewinterde forumgangers niet direct duidelijk is lijkt me geen onoverkomelijk probleem (zeker niet wanneer voorzien van tooltip), en voor de wel ingeburgerde GoTters is een subtiele duiding meer dan voldoende.

[ Voor 42% gewijzigd door crisp op 31-10-2015 09:54 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:29:
Wat mij betreft kijken we naar iets dat duidelijker is dan het rode pijltje, maar wel subtieler dan een label. Bijvoorbeeld zoiets bij de gebruikersnaam:

Dat het voor niet-doorgewinterde forumgangers niet direct duidelijk is lijkt me geen onoverkomelijk probleem (zeker niet wanneer voorzien van tooltip), en voor de wel ingeburgerde GoTters is een subtiele duiding meer dan voldoende.
Waarom zou je daarvoor kiezen terwijl je al een berichtmarkering hebt voor je eigen posts. Dan zou je dus twee verschillende manieren hebben om speciale duiding te geven aan een post, lijkt me niet heel netjes als uitgangspunt. Hetzelfde argument geldt trouwens ook voor het voorstel in Femme's TS hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Waarom zou je daarvoor kiezen terwijl je al een berichtmarkering hebt voor je eigen posts. Dan zou je dus twee verschillende manieren hebben om speciale duiding te geven aan een post, lijkt me niet heel netjes als uitgangspunt. Hetzelfde argument geldt trouwens ook voor het voorstel in Femme's TS hierboven.
Omdat de huidige markering dusdanig subtiel is dat de discoverability gewoonweg slecht is?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En dus moet er nog iets minuscuuls bij om het net een ietsie beetje minder subtiel te maken? Als ik aan het lezen ben, kijk ik nauwelijks naar de naam van de poster. Hoe zou je dan de TS moeten zien? Het valt gewoon niet op, kleur wel. Wat is er zo mis dat de manier hoe dat voor T7 werd gedaan dat het niet meer gebruikt kan/mag worden? Je hoeft voor die implementatie helemaal niets aan te passen, alleen wat CSS code toevoegen en dat is maar 1 regel. Zie de post van Angeloonie. Het moet alleen een gradient oid worden zodat de hele header gedaan wordt en niet alleen de datum en knoppen rechts.

Zoiets als dit dan:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
div.message.topicstarter {
    background-image: linear-gradient(#323434 10px, #212323 40px) !important;
}

[ Voor 16% gewijzigd door Hero of Time op 31-10-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik heb me ook regelmatig geërgerd aan het veel te onhandige rode pijltje. Makkelijkste zou zijn om het rechthoekje niet het pijltje rood te maken maar enkel de lege ruimte erom heen.

Maar omdat ik de blauwe label ook wel cool vind heb ik die even uitgewerkt en in mijn custom CSS gezet.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
div.message.topicstarter .poster .userheader:after {
display: inline-block;
content: "topicstarter";
background-color: #fff;
border-radius: 3px;
padding: 0px 5px 2px 5px;
color: darkblue;
border: 1px solid darkblue;
width: auto;
height: 18px;
margin-bottom: 7px;
}

en dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AQt8HWi.png
Prima als tijdelijke oplossing.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:20:
[...]

Omdat de huidige markering dusdanig subtiel is dat de discoverability gewoonweg slecht is?
Ik heb het over de berichtenheader bij je eigen posts. Die krijgt al een kleurtje, waarom niet hetzelfde doen voor topicstarters? Die header is echt niet subtiel, en sowieso minder subtiel dan TS in superscript naast een naam (die nu al te lang kan zijn...) zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:25:
[...]

Ik heb het over de berichtenheader bij je eigen posts. Die krijgt al een kleurtje, waarom niet hetzelfde doen voor topicstarters? Die header is echt niet subtiel, en sowieso minder subtiel dan TS in superscript naast een naam (die nu al te lang kan zijn...) zetten. ;)
De gekleurde header bij eigen berichten is een optie die volgens mij standaard uit staat. En eerlijk gezegd vind ik het zelf ook niet echt fraai (heb het ook uitstaan, mijn eigen berichten herken ik wel aan mijn avatar ;))

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat is er mis mee om daar ook de TS bij te voegen als optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:30:
[...]

De gekleurde header bij eigen berichten is een optie die volgens mij standaard uit staat. En eerlijk gezegd vind ik het zelf ook niet echt fraai (heb het ook uitstaan, mijn eigen berichten herken ik wel aan mijn avatar ;))
Of je het fijn vindt of niet, het is wel deel van het huidige design van de site en ik zou het vreemd vinden om dat design niet te hergebruiken (met een ander kleurtje) voor vrijwel exact dezelfde feature. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19
Als ik eenmaal een custom CSS heb keer ik daar eigenlijk zelden naar terug om er iets aan te doen, maar ik heb daar dus al tijden het volgende:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
/* messageheader topicstarter posts rood */ 
.message.topicstarter
{ 
    background-image: -webkit-linear-gradient(#FFCCCC, #FFCCCC 35px, #DDDEDE 35px, #DDDEDE 36px, #EDEEEE 36px); 
    background-image: linear-gradient(#FFCCCC, #FFCCCC 35px, #DDDEDE 35px, #DDDEDE 36px, #EDEEEE 36px); 
}

Geen idee waar ik het vandaan heb, waarschijnlijk uit [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?' :+ Maar er is dus een flink aantal mensen die de balk kleuren.

N.a.v. wat ik hier net lees heb ik mijn custom .message.ownpost weggehaald, die deed hetzelfde als wat er nu standaard is :+

[ Voor 31% gewijzigd door Paul op 31-10-2015 17:48 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
crisp schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:29:
Zou mooi in lijn zijn met de 'auteur'-markering in de reacties onder bijv. nieuwsberichten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
10% is kleurenblind.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die hebben volgens mij eerder moeite om het rood in het pijltje te zien, dan een andere kleur, zoals groen of blauw. En anders, als ik het goed begrijp, zien ze een andere grijstint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Een achtergrondkleur heeft als nadeel dat het net zo min zelfverklarend is als een rood pijltje naast je username. Het forum zit al tjokvol met features waarvan de gebruikers het bestaan niet weten. In een vraagtopic is het mijn inziens best wel belangrijk om te weten wie de topicstarter is en dan mag het ook wel opvallen. Alleen een TS-icoontje helpt niet voor users die de betekenis van deze afkorting niet kennen.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

NMe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:50:
[...]

Of je het fijn vindt of niet, het is wel deel van het huidige design van de site en ik zou het vreemd vinden om dat design niet te hergebruiken (met een ander kleurtje) voor vrijwel exact dezelfde feature. :)
Inderdaad. Tweakers.net zorgt voor iets wat netjes in de designs past die default aan staat en als een user graag een fleurige balk wilt om het nog wat duidelijker te maken dan is dit in de settings aan te passen, inclusief de kleur. Win-win? :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Groen voor TS, blauw voor eigen posts en rood voor mods van dat betreffende subforum. Dan heb je de nuttige markeringen wel gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:00:
Groen voor TS, blauw voor eigen posts en rood voor mods van dat betreffende subforum. Dan heb je de nuttige markeringen wel gehad. :)
Dat laatste asjeblieft niet. Ik wil helemaal niet dat mijn ontopic posts extra aandacht krijgen alleen omdat ik toevallig ook crew ben. Als ik een modbreak plaats wel natuurlijk, maar dan trekt de modbreak de aandacht al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als admin heb je geen eigen forum. ;) Als je bv in AZ zou posten ben je daar geen mod, dus geen kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:06:
Als admin heb je geen eigen forum. ;) Als je bv in AZ zou posten ben je daar geen mod, dus geen kleurtje.
Maar waarom zou je dat willen? Je naam is al rood. Waarom zou je extra aandacht naar al je posts willen trekken? Trek die aandacht gewoon lekker alleen naar je toe als het nodig is (met een modbreak), dat is veel effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:06:
Ik ben mod voor NOS, maar mag net zo goed voor WOS en CSA werk doen (en doe ik ook wel eens). Maar om nou een extra markering te geven aan een moderator gaat mij ook te ver. In de meeste gevallen doe ik geen modtaken bij het reageren, tenzij dat echt nodig is en is wat NMe aangeeft al voldoende voor de aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 19-09 10:48
Via dit topic ben ik hier uitgekomen. Ik was benieuwd of er nog vorderingen zijn omtrent de markering van posts van topicstarters? Ben zelf ook geïnteresseerd in deze functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan, in elk geval in de tussentijd, met custom CSS ook wat in elkaar frotten. Ik heb deze:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/* Topicstarter markeren */
.message.topicstarter {
    background-image:url(http://tweakers.net/ext/f/OHIwwTAcqFnSWZqn104De9Uc/full.png);
    background-repeat:repeat-x;
    padding-top:7px;
}
div.message.topicstarter .poster .username {
    margin-bottom:12px;
}
div.message.topicstarter .post {
    margin-top: 39px;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Maar zo krijg je wel erg veel verschillende kleurtjes:
Groen: voor het juiste antwoord
Donkerblauw: 1ste post van een vragen topic met de vraag
Lichtblauw: voor eigen posts

En dan nu nog een kleurtje, zo kan je in een vragen topic met 4 posts, ook 4 verschillende kleurtjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan doe je toch alleen de datum van de TS kleuren, zodat het niet te veel een kerstboom wordt?
code:
1
2
3
div.topicstarter div.messageheader div.date a {
    color: #008800 !important;
}

Maakt 'm donkergroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik heb een ticket gemaakt om het topicstarter-label te gaan bouwen. Een label vind ik veruit de beste oplossing qua discoverability en self-explainability. We gebruiken deze labels inmiddels op verschillende plekken om iets te zeggen over de status van de gebruiker. Voor het duiden van de status van topicstarter zijn ze ook prima geschikt.

Users die liever een afwijkende achtergrondkleur gebruiken kunnen dat doen via custom css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Betekent dat ook dat de rode pijltjes gaan verdwijnen?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Migrator schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:43:
Betekent dat ook dat de rode pijltjes gaan verdwijnen?
Hopelijk niet. :) ik ben namelijk van plan dat label uit te zetten in custom css, maar dan wil ik wel alsnog de rode pijltjes behouden zodat het nog wel zichtbaar Is wie de TS Is.

Of, nog beter, mits technisch mogelijk: de gebruiker de keuze bieden? Rode pijltjes of het label.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Exact mijn gedachte. Er zijn best wat mensen die nu aan het rode pijltje genoeg informatie hebben. Posts van kleur veranderen is een best ingrijpende verandering en doe ik liever niet met mijn custom CSS :p
Daarom zou ik het pijltje ook graag behouden zien. (Al is het naar mijn idee minder werk dat pijltje te behouden dan het te veranderen :+)

Extra instellingen toevoegen doet men liever niet, zeker niet voor zoiets kleins, omdat de hoeveelheid instellingen groot zat is.

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 27-01-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Migrator schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:00:
Exact mijn gedachte. Er zijn best wat mensen die nu aan het rode pijltje genoeg informatie hebben. Posts van kleur veranderen is een best ingrijpende verandering en doe ik liever niet met mijn custom CSS :p...
Hoezo ingrijpend?

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/*Forum: header van TS*/
background: url("http://tweakers.net/ext/f/jQAVqYla5cvQ3OHebDHF6p4W/full.jpg") repeat-x;
} 

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Visueel ingrijpend (daarom heb ik bij vraagtopics die neonbalken ook weggehaald), niet dat het veel CSS is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:36:
Ik heb een ticket gemaakt om het topicstarter-label te gaan bouwen. Een label vind ik veruit de beste oplossing qua discoverability en self-explainability. We gebruiken deze labels inmiddels op verschillende plekken om iets te zeggen over de status van de gebruiker. Voor het duiden van de status van topicstarter zijn ze ook prima geschikt.
Ik vind dat een rare keuze. De meeste mensen in dit draadje geven aan een alternatieve headerkleur fijner te vinden of zelfs dat die badgeclutter juist irritant is. Bovendien heb je voor de eigenpostmarkering óók een ander kleurtje waarmee je dus voor nagenoeg dezelfde feature twee afwijkende weergaves gaat introduceren. Ik zie de logica van deze keuze niet, noch uit het perspectief van wat gebruikers hebben aangegeven het prettigste te vinden, noch vanuit designersperspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dan ga ik er maar tegenin door te zeggen dat ik die kerstboom van kleuren zoals die nu in vraagtopics te zien niks vind en ik het met Evest eens ben dat ik het liever rustig houd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Zoals ik al op dag 1 aangaf, de kleuren vind ik ook bijzonder fel, op het vervelende af zelfs. Lijkt mij niet verstandig om zonder veranderingen aan de vraag & antwoord nog een felle(re) kleur te introduceren voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ircghost schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:18:
Zoals ik al op dag 1 aangaf, de kleuren vind ik ook bijzonder fel, op het vervelende af zelfs. Lijkt mij niet verstandig om zonder veranderingen aan de vraag & antwoord nog een felle(re) kleur te introduceren voor de TS.
Daarom heb ik voor mijn eigen posts en die van de TS een gradient die gebruik maakt van de kleuren van de post zelf. In mijn geval wat lichtergrijs naar donkergrijs van de post:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        background-image: linear-gradient(#383838 10px, #212323 40px) !important;
}
div.message.ownpost {
        background-image: linear-gradient(#404040 10px, #212323 40px) !important;
}
div.message {
        background: #212323 !important;
        color: #EDEEEE;
}

Zit niet in de weg en is net visueel genoeg om verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nu het live staat, zo gaat het uit:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Topicstarter-label weghalen */
.labelCard.topicstarter {
    display: none;
}

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vind het maar raar dat er voor een oplossing gekozen is die niet werkt op mobiel...(en waar de meerderheid van de mensen die feedback gaven het niet mee eens waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
_David_ schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:40:
Vind het maar raar dat er voor een oplossing gekozen is die niet werkt op mobiel...(en waar de meerderheid van de mensen die feedback gaven het niet mee eens waren)
Ik ga een beetje de hater uithangen, maar: dat is een beetje Tweakers-eigen :+

Er wordt nagedacht over wat mogelijke oplossingen zijn, eventueel wat onderzoek/rondvraag gedaan, vervolgens wordt er een oplossing gekozen. En als dan blijkt dat dat niet in de smaak valt, dan is de reactie vaak "we gaan er voorlopig niks aan veranderen", met al dan niet tussen neus en lippen door de opmerking dat mensen er vanzelf wel aan wennen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kan mezelf citeren maar dat lijkt me onnodig. Ik begrijp ook niet waarom deze keuze is gemaakt, ik vind het jammer om eerst om meningen te vragen en vervolgens iets anders bouwen dan wat de consensus is, zonder daar tekst en uitleg bij te geven...

Maar goed, het kan uit. Daarmee heb ik er in elk geval geen last meer van.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 16-02-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

_David_ schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:40:
Eens. Nu er badges zijn voor onderwerpen en topicstarter kunnen deze mooi naast elkaar op 1 regel tussen username en datum/actie/thumbs op de mobiele weergave.

NRG

Pagina: 1