Toon posts:

[UPGRADE] Fallout 4 ready

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakvrienden,

Als groot Fallout-fan wil ik er voor zorgen dat mijn PC fallout 4 ready is.
M'n PC heeft ondertussen al weer een paar jaartjes z'n best gedaan (gekocht september 2012), alleen ben ik bang dat ik met deze setup Fallout 4 niet op redelijke graphics kan draaien.
Onderstaand mijn huidige setup:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XwrgWQU.png

1) Is upgraden uberhaupt de beste optie? Kan ik beter een compleet nieuw systeem aanschaffen (liever niet)
2) Welke onderdelen kan ik het beste upgraden, en naar welke onderdelen

Bij voorbaat hartelijk dank!!!!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het voldoet aan de minimumsysteemeisen in ieder geval.

Maar hoe het precies zal draaien is nog niet duidelijk. Je kan waarschijnlijk beter wachten tot het spel uit is en er benchmarks gedraaid zijn om precies te weten óf je moet upgraden en zo ja, wat dan de beste opties zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 16:35
Je processor kan sowieso nog een tijd mee, zeker als je hem wat overklokt. En je 7970 is volgens mj ongeveer hetzelfde als de r9 280x, dus een beetje sneller dan de r9 380. Volgens mij moet dit systeem nog prima meekomen.

Alleen als je het spel met alle setting op ultra @ 60fps wilt spelen zul je wellicht niet helemaal tevreden zijn. Dan zou de vervanging van de videokaart aan de orde zijn ( hierbij ga ik er dan vanuit dat je een 1080p monitor hebt).

Ik zou eerst afwachten hoe het spel speelt op je computer, grote kans dat je tevreden bent.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Philpend schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:26:
Je processor kan sowieso nog een tijd mee, zeker als je hem wat overklokt. En je 7970 is volgens mj ongeveer hetzelfde als de r9 280x, dus een beetje sneller dan de r9 380. Volgens mij moet dit systeem nog prima meekomen.
de 7970 Ghz edition is gelijk aan de R9 280X, deze 7970 RoyalKing draait net iets lager, maar is te overklokken als 't goed is. je CPU kan ook nog wel even mee, zeker als je 'm een beetje overklokt (met die CPU-koeler heb ik ook 4,2 GHz gehaald, 4 Ghz op alle cores is zeker mogelijk)
millman in "Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1" is daarin een erg nuttig stuk informatie/help/guide

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Als reactie op al het bovenstaand:

- Ik draai m'n processor inderdaad al op 4ghz, dus dat is al geregeld.

- Jullie geven aan dat m'n videokaart de meest waarschijnlijke bottleneck zal zijn, maar in principe nog goed mee moet kunnen. Dan is mijn vraag: Kan ik met deze setup wel enigzins op goede kwaliteit fallout 4 spelen? Of wordt het dan echt minimale graphics? Het hoeft van mij inderdaad geen 1080p 60 fps, maar wil wel redelijke graphics zodat het spel goed tot z'n recht komt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:37:
Dan is mijn vraag: Kan ik met deze setup wel enigzins op goede kwaliteit fallout 4 spelen? Of wordt het dan echt minimale graphics?
Dat weten we pas als het spel uit is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Kijk eens hoe jouw kaart het doet bij vergelijkbare games. Als jouw 7970 niet onder doet voor nieuwere kaarten bij vergelijkbare games zal dat ook niet het geval zijn bij Fallout 4...

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 16:35
Op redelijke graphics met goede fps zal het sowieso kunnen (op 1080p), het is best een redelijk goede videokaart, hoewel er nog geen benchmarks zijn verwacht ik dat het wel meer zal zijn dan minimale graphics. Zou gewoon even afwachten hoe het speelt en dan je conclusie trekken.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:37:
Bedankt voor de reacties!
Als reactie op al het bovenstaand:

- Ik draai m'n processor inderdaad al op 4ghz, dus dat is al geregeld.

- Jullie geven aan dat m'n videokaart de meest waarschijnlijke bottleneck zal zijn, maar in principe nog goed mee moet kunnen. Dan is mijn vraag: Kan ik met deze setup wel enigzins op goede kwaliteit fallout 4 spelen? Of wordt het dan echt minimale graphics? Het hoeft van mij inderdaad geen 1080p 60 fps, maar wil wel redelijke graphics zodat het spel goed tot z'n recht komt.
zal geen minimale graphics zijn. anders kan 50% van de gamers het spel niet spelen. ultra @60 fps zou ik niet van uitgaan. daar is een 7970 net iets te langzaam voor. maar een upgrade naar r9 390 bv is ook niet echt een geweldige upgrade. ik sparen en wachten tot pascal(nvidia) in 2016 met hun lijn komt. en dan een gpu zo rond de 300-400 euro kopen. en mocht bij het kopen toch blijken dat het niet goed genoeg is kan je altijd kijken of CF een optie is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal.

Zoals jullie me nu dus hebben overtuigd ga ik gewoon kijken hoe het spel presteert, en aan de hand daarvan verder kijken. En mocht ik iets upgraden, dan het beste mijn videokaart.

Thanks!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02 14:56
Ik wilde ook mijn videokaart upgraden maar na het lezen van jullie berichten wacht ik even tot fallout 4 uit is ivm benchmarks. Gezien het spel op een nieuwe engine gaat draaien zullen de specs wel een stuk hoger liggen kwa gpu power dan zijn voorganger.
Pagina: 1