Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheLastOttoman
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-12 09:50
Het gaat om de volgende producten:

G1 Sniper B5 en de MSI R9 290.

Ik probeer een 2e kaart erbij te prikken maar het lijk erop dat dit er niet in past. Kan het kloppen dat video kaarten gewoon te dik zijn om ze naast elkaar te draaien? Heb ook gezocht naar andere moederborden die meerdere PCI express slots hebben zodat ik genoeg ruimte heb en kwam deze tegen.

Ik zou het graag x8/x0/x8 willen opstellen omdat ik zeker weet dat zij dan wel erop passen. Gezien het een popi moederbord is, kan iemand zijn ervaringen delen met het prikken van twee dikke kaarten?

Steam ID: TheLastOttoman

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:43

E65

Aka Thunderstorm65

Wat past er precies niet? Volgens de specificaties zou het fysiek moeten kunnen.
Ander probleem is wel dat als je op de Gigabyte een tweede videokaart prikt dat deze maar 4 PCI-e lanes kan gebruiken wat dus zonde van de capaciteiten van de kaart is. Uitkijken naar een ander bordje is dan wel de oplossing,

Doet graag mooie dingen met geluid

• TheLastOttoman
Op de G1 passen de twee MSI R9 290 kaarten niet, te dik. Is het mogelijk om in een moederbord 2 van de PCI sloten te gebruiken en de middelste niet te gebruiken? Krijg ik dan nog steeds x8/x8? Hiermee bedoel ik dan bijvoorbeeld de MSI Z97 GAMING 5.

• BartKers
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11-12 19:36
Als ik het plaatje hier http://www.gigabyte.com/f...oduct/2/4594/8260_src.jpg bekijk zitten er twee PCI-E 1x sloten tussen de twee lange PCI-E sloten (De videokaarten moeten in PCIEX16 en PCIEX4) en met een dual slot videokaart zoals de MSI R9 290 zou dit dus gewoon moeten passen. Je kan dan alleen niet PCIEX1_1 en PCI1 gebruiken. Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom het bij jou niet past? Of kloppen de plaatjes van de videokaart in de pricewatch niet?

Het blijft dan natuurlijk wel zo, zoals E65 al zegt, dat de 2e videokaart in een PCI-E 4x slot draait, wat dus niet echt efficiŽnt is. Wil je dat de 2e videokaart ook de volle bandbreedte van PCI-E 16x krijgt moet je een ander moederbord aanschaffen.

BartKers wijzigde deze reactie 29-10-2015 15:25 (9%)

specs

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Die x4 is nog niet eens het probleem. Dat levert hooguit een aantal procenten minder performance op. Ik heb even geen review van de 290 paraat, maar voor de 980 ziet het er bijv. zo uit. Meer dan 5% op FHD gaat het niet zijn.

Het grote probleem is echter dat de tweede PCIe niet via de cpu loopt, maar via de chipset. Dit geeft juist de microstuttering en andere problemen. Voor "true CF" ondersteuning zul je een Z-bord moeten aanschaffen (er is een reden dan nVidia SLI alleen werkt op Z-borden...).

Als je dit wil doorzetten zul je je Sniper moeten verkopen en een Z-bord moeten aanschaffen.

br00ky wijzigde deze reactie 29-10-2015 19:19 (7%)

• TheLastOttoman
quote:
br00ky schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:15:
Die x4 is nog niet eens het probleem. Dat levert hooguit een aantal procenten minder performance op. Ik heb even geen review van de 290 paraat, maar voor de 980 ziet het er bijv. zo uit. Meer dan 5% op FHD gaat het niet zijn.

Het grote probleem is echter dat de tweede PCIe niet via de cpu loopt, maar via de chipset. Dit geeft juist de microstuttering en andere problemen. Voor "true CF" ondersteuning zul je een Z-bord moeten aanschaffen (er is een reden dan nVidia SLI alleen werkt op Z-borden...).

Als je dit wil doorzetten zul je je Sniper moeten verkopen en een Z-bord moeten aanschaffen.
Een Z-bord? dus dit is goed?: pricewatch: MSI Z97 GAMING 5

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Bijvoorbeeld. Als je verder geen specifieke eisen hebt, kan het zelfs nog wel goedkoper.

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3

3 tientjes goedkoper dan de MSI Gaming 5 en biedt dezelfde features; ook geschikt voor crossfire met je twee R9's. Hier passen je twee videokaarten ook gegarandeerd op.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True