Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Legaal E-books delen op bedrijfsniveau

Pagina: 1
Acties:

• stefkee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2019
Hallo,

ik ben werkzaam in een Gouvernementeel (kinderbijslag) bedrijf met een eigen bibliotheek.
In de bibliotheek is een deel van de boeken fcitie, maar het grootste deel is Kinderbijslag gerelateerd, (Recht binnenland buitenland, wetteksten enz..)
Dit kan vrij opgevraagd worden en uitgeleend.

Wegens een opsplitsing zitten mensen nu verspreid over het land en is een papieren boek niet meer aangewezen.
E_book zouden de oplossing kunnen zijn.
Weet er iemand van jullie of er een oplossing bestaat om E-Books op een server applicatie te zetten zodat we ze beschikbaar kunnen maken voor gebruikers. Dit moet natuurlijk wel op een strikt legale manier gebeuren.
Iemand een idee hoe dit zit met licenties?
Alvast bedankt.

mvg,

Stefaan Buggenhout

Verwijderd

Ik denk dat je dan in de hoek van Corporate of Bulk Sales komt qua licenties.

Uit het verleden weet ik dat dit bij de meeste vendors goed mogelijk is en dat er dan vaak ook wel een korting van plus minus 50% valt te bedingen.

Ik zou zeggen neem eens contact op met de uitgever ;)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Technisch gezien is dit natuurlijk piece-of-cookie, maar zoals je zelf al zegt zit de crux 'm in de regelgeving. De auteurswet regelt dat je om het werk openbaar te maken of te verveelvoudigen toestemming nodig hebt van de rechthebbenden van het werk. Dus de uitgever of wellicht Stichting BREIN is denk ik de eerste plek om te beginnen. Let wel op, BREIN is in mijn ervaring niet de meest vooruitstrevende organisatie en hangen hun denkwijzes vooral op aan 'papieren kopiën' ipv digitale...

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bij Brein moet je niet zijn, die kunnen je hier niet mee helpen, daar gaan ze niet over. Ze mogen je die toestemming niet geven en willen dat ook niet. Brein is de knokploeg, die zijn alleen maar bezig met piraten vangen.

Van een gewoon boek een e-book maken mag niet.
Een e-book delen met anderen mag ook niet.
Je zal de uitgever(s!) om toestemming moeten vragen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:24:
Bij Brein moet je niet zijn, die kunnen je hier niet mee helpen, daar gaan ze niet over. Ze mogen je die toestemming niet geven en willen dat ook niet. Brein is de knokploeg, die zijn alleen maar bezig met piraten vangen.

Van een gewoon boek een e-book maken mag niet.
Een e-book delen met anderen mag ook niet.
Je zal de uitgever(s!) om toestemming moeten vragen.
Da's niet helemaal waar volgens mij: Stichting BREIN treedt op namens bepaalde rechthebbenden (die hebben dat als het ware uitbesteed), zij kunnen daarom ook in sommige gevallen toestemming verlenen. Maar eerst eens maar eens achterhalen wie de rechthebbende is. Dat kan dus de auteur, de nabestaanden van de auteur, de uitgever of BREIN zijn.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat is nieuw voor mij. Brein kan beslissen om een overtreder niet te vervolgen maar voor zover ik weet kunnen ze geen goedkeuring geven.

In dit specifieke geval zou je wel een centrale partij willen die dit kan regelen want anders moet je voor ieder boek opnieuw gaan onderhandelen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1