Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiLSPACE
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 19:31
Ik ben van plan om over te stappen van mijn oude Wildfire S naar een Lumia 830, maar de Lumia ondersteund alleen 4G. Als ik mijn oude SIM kaart knip naar een nano SIM zal hij dan werken?
Graag meer eigen inzet zoals wat heb je er zelf al over opgezocht? Waarom kom je er zelf niet uit of het wel of niet zou werken? etc

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 01-11-2015 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De Lumia ondersteunt niet alleen 4G, maar ook 3.5, 3, 2.5 en 2G frequenties. Dus daar zal 't niet aan liggen.
Maar hoe oud is je simkaart dan? Heel oude simkaarten werken vaak niet goed in moderne toestellen, nog afgezien van 't knippen. Dit kan per provider verschillen.
Destijds bij de wisseling van mini sim naar micro, ging knippen meestal wel goed, een originele nano sim is echter ook dunner, je kunt beter bij je provider een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiLSPACE
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 19:31
Oh, bij de specificaties staat alleen "4G - lte". Mijn SIM kaart iets minder dan 4 jaar oud, dus waarschijnlijk is hij dan te oud, maar ik zal het nog even navragen bij mijn provider. Anders zal ik wel een nieuwe moeten aanvragen. Bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:00
Nieuwe simkaart aanvragen kost vaak niets en heb je met een paar dagen in huis. Heeft bij mij dan ook de voorkeur naast knippen en dergelijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 12:51
Jaapio schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:21:
Nieuwe simkaart aanvragen kost vaak niets en heb je met een paar dagen in huis. Heeft bij mij dan ook de voorkeur naast knippen en dergelijken! ;)
En hoe denk je dat de telco's aan zo'n kleine sim komen?
Even zonder grappen, maar bijvoorbeeld KPN levert tegenwoordig gewoon een mini-micro-nano sim in 1 en kun je gewoon "uitdrukken" naar believen.
Ik zou hem gewoon even laten knippen bij de telefoonwinkel om de hoek (en bewaar het randje dat eraf komt!).

Niet bij de PhoneHouse ofzo, daar vragen ze al gauw 2-5 Euro voor 2 seconden werk 8)7 Gewoon bij een 'hoesjeswinkel'.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:00
Dat zou kunnen, maar zoals al eerder gezegd is een nanosim iets dunner dan reguliere simkaarten. En bovendien, de simkaart van ongeveer 4 jaar oud zal (misschien) niet werken op de nieuwe netwerken/frequenties. Dus dan kan je toch net zo goed gelijk kosteloos een nieuwe halen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03 19:06
Een SIM van 4 jaar is een USIM, Die is nodig voor UMTS, voor zover ik weet is voor LTE geen andere SIM nodig. Voor bellen over LTE (VoLTE) zal je misschien wel een nieuwer type SIM nodig hebben een ISIM, maar dat is nu noch niet aan de orde. Op maat knippen zal werken, maar een nieuwe SIM card is wel makkelijk besteld.
Pagina: 1