Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma voor mappen doorzoeken op encrypted/corr bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een tijd geleden een client gehad die getroffen was door een crypto locker, deze heeft onderandere een deel van de bestanden op de netwerk locaties kunnen encrypten(uiteraard had deze veel netwerk rechten :+ ).

Hierop is er een backup terug gezet op de Windows server en alles leek weer prima in orde / 2 dagen data verloren.

Nu komen we er achter dat er nog een map is (van ons programmeurs), vol met veel oude documentatie bestanden die curupt zijn, we vermoeden dat deze niet goed terug gezet zijn en daardoor encrypted/corrupt.

Daar een standaard cycle van 5 backup tapes hier niet op voorzien is. beschouwen we deze data als verloren, geen ramp maar erg vervelend daar ook oude configuraties voor producten toegepast bij klanten in staan waar de leveranciers waarschijnlijk niet meer van bestaan.

Is er een mogelijkheid (netwerk) mappen te scannen op crypto "flags" of corruptie o.d, zodat we die onbruikbare bestanden eenvoudiger van de server af kunnen knikkeren?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 15:24 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kan je vanaf 'buiten' zien of de file corrupt is? Of kan je het zien door in de eigenschappen van een bestand te kijken (of juist doordat je deze niet kan openen bijvoorbeeld)? Ik zou me voor kunnen stellen dat het mogelijk is om een scriptje te maken (misschien wel via cmd?) waarmee je checkt of je een bepaalde eigenschap kan uitvragen. Alle files waar dat dan niet mee lukt moet je nakijken. Echt heel erg efficiënt lijkt het mij niet, maar mogelijk dat je op zo'n manier iets van informatie kan verzamelen waar je verder mee kan.

Desktop | Server | Laptop