Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 07:31

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje met het volgende idee in mijn hoofd alleen heb ik niet genoeg verstand van netwerken om te kunnen zeggen of dit mogelijk is of niet.

Het gaat als volgt: Ik zou graag de BBC I-player op mijn chromecast werkend willen krijgen (heb hem er al op staan maar werkt niet door geo-blocking, dit terwijl ik gewoon BBC kan kijken op mijn ziggo abonnement dus ik betaal er gewoon voor). Nu weet ik dat dit kan door een VPN in te stellen op mijn router maar dan valt mijn hele netwerk daar achter en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Nu heb ik een "server pc" (mini atx pc met pentium M en windows XP) en zat ik dus te denken, die moet toch veel meer kunnen als een router. Wat nu als ik een aparte USB wireless stick er in stop en die op een of andere manier configureer voor een VPN verbinding met groot brittanie zonder dat dit invloed heeft op de rest van het internet op deze PC of mijn netwerk.

Mijn vraag is, is dit mogelijk en heb ik hier extra software voor nodig, en zo ja welke?

Ik ga er van uit dat als ik dan mijn chromecast wil bedienen met mijn telefoon ik mijn telefoon met dezelfde USB stick moet laten verbinden.

Ik hoor graag wat jullie hier van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Volgens mij is dit wat ik wil, alleen dan op mijn PC die ik al heb en niet de raspberry PI:

http://alphaloop.blogspot...-vpn-wireless-access.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13
Dat is wat je wilt en kun je bereiken door gewoon Debian te installeren op de PC (met toegevoegde bonus dat je nog wel veiligheidsupdates krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Springuin schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:54:
Dat is wat je wilt en kun je bereiken door gewoon Debian te installeren op de PC (met toegevoegde bonus dat je nog wel veiligheidsupdates krijgt).
Mee eens, echter heb ik zoveel dingen draaien op deze server (apache, ftp, twonky server voor horizon, etc) dat ik liever een windows XP optie heb dan dat ik dit allemaal moet gaan uitzoeken voor debian. Ik herinner mij winroute nog wel, moet het daar mee kunnen?

Edit: Bedenk me wel dat dit misschien een goede reden is om eindelijk zoeen frambozentaart aan te schaffen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ryan1981 op 29-10-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 09:59
Dat kan vrij simpel. Zorg dat de vpn op je server draait.

Het enige wat je dan hoeft te doen op je chromecast te vertellen dat zijn gateway je pc is.

Op je pc stel je in dat je de pakketten forwarden naar je vpn interface die van het ip-adress komen van je chromecast. Zorg dus dat je chromecast een statisch ip heeft. Vergeet niet de TCP/IP Forwarding überhaupt aan te zetten (zie link)

https://support.microsoft.com/en-us/kb/315236

[ Voor 6% gewijzigd door rxr1991 op 01-11-2015 00:16 ]