Video (Showreel) in banner - Data verbruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste web slimmeriken,

Als ik nou een video in mijn header plaats, een showreel in dit geval.. en deze video is laten we zeggen pak en beet 30 mb groot. Betekend dit dat iedere keer als iemand op de site komt en die video start, dat dit dan 30mb kost aan mijn zijde aan data? Of werkt dat niet zo?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Bij het eerste bezoek zal hij deze file downloaden. Zolang de gerbruiker z'n cache niet leegt, en het bestand veranderd niet, zal hij vanuit de cache deze video afspelen.

Of als mensen een harde refresh doen (cntrl F5) dan zal hij ook alles opnieuw downloaden.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nibbz schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:36:
Bij het eerste bezoek zal hij deze file downloaden. Zolang de gerbruiker z'n cache niet leegt, en het bestand veranderd niet, zal hij vanuit de cache deze video afspelen.

Of als mensen een harde refresh doen (cntrl F5) dan zal hij ook alles opnieuw downloaden.
Of als de cache-headers niet goed meegegeven worden door de server.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Juist, dus hoe groot de video is, dat zal dan ook de data zijn die wordt verbruikt zodra de header begint met afspelen. Taak dus om op een 1 of andere manier de video zo uber licht mogelijk te krijgen. Als ik 100 bezoekers op een dag 30 mb moet sturen gaat het wel heel hard haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar 30 MB is wel erg groot, hoor! Als je deze site checkt, daar is de video maar 1.4MB!

offtopic:
En jij bedoeld MegaByte, niet meterbit O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 29-10-2015 09:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:53:
Maar 30 MB is wel erg groot, hoor! Als je deze site checkt, daar is de video maar 1.4MB!

offtopic:
En jij bedoeld MegaByte, niet meterbit O-)
Ja, het kan. Zeker! Maar, wel even tackelen.. dit filmpje duurt niet zo heel lang en zit in een loop. Ik werk aan een showreel van minimaal 30 seconden + geluid (dat eventueel uitgezet kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RoyK schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:11:
(dat eventueel uitgezet kan worden)
Maak dat: Dat eventueel aangezet kan worden. Als er iets begint te spelen over mijn speakers zonder dat ik daarom gevraagd heb ben ik weg :w ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

Maak dat: Dat eventueel aangezet kan worden. Als er iets begint te spelen over mijn speakers zonder dat ik daarom gevraagd heb ben ik weg :w ;)
Uiteraard. Ik denk dat er twee videos komen. 1 in de header zonder geluid. en een losse video waar iemand gewoon op kan klikken en bewust de video gaat bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:11:
[...]

Ja, het kan. Zeker! Maar, wel even tackelen.. dit filmpje duurt niet zo heel lang en zit in een loop. Ik werk aan een showreel van minimaal 30 seconden + geluid (dat eventueel uitgezet kan worden)
Dit filmpje duurt 15 seconden, dus jouw filmpje moet gewoon onder de 5MB kunnen blijven. Compressie en compromissen. Veel groter zou ik echt niet doen, op de home page. Anders moet je hem achter een play-knop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

De truuk is om het filmpje van lage kwaliteit te maken, en vervolgens die lage kwaliteit te verhullen. http://www.kolor.com/ doet dat bijv met een grid. Heel gek, maar de afzichtelijke kwaliteit valt daarmee helemaal niet op.

Geluid zou ik ab-so-luut niet doen. Het ergste is als je op een website komt die ongevraagd geluid gaat maken. Als ik dat heb, ben ik binnen 4 nanoseconde van de site af.

Hou ook even rekening met mobiele bezoekers. Je wilt niet mensen achter een betaalde verbinding lastigvallen met een filmpje, hoe klein die ook is. Je kunt niet detecteren op schermgrootte (omdat dat niet is wat je moet weten). Je kunt ook niet detecteren of een verbinding betaald is of niet (omdat die detectie simpelweg niet mogelijk is). Je kunt ook de snelheid van de verbinding niet checken (omdat dat ook niet is wat je moet weten). Je kunt ook niet kijken of iemand op mobiel breedband of op Wi-Fi zit (want dat is óók niet wat je moet weten).

Je maakt hiermee in potentie dus een spreekwoordelijk blik met wormen open :)

日本!🎌

Pagina: 1