psx loopt steeds vast :(

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi, ik heb dus sinds kort een probleempje met mijn PSX, ik heb dat ding maar eens uit de kast gehaald omdat mijn enkelbanden gescheurd waren en ik niet mocht lopen (= de hele dag op de bank liggen met m'n poot omhoog) en het aanbod van de TV nou niet om over naar huis te schrijven was overdag. Nou loopt ie dus elke keer vast als ik bv save, maar ook zomaar midden in een spel GT2 :9~ bijvoorbeeld, jullie snappen natuurlijk wel dat dit best irritant is. Hij is wel "gemod" zodat ie ook illegale CD's kon spelen, ik heb hem alles eens helemaal opengedraaid om te kijken of er circuits ofzo doorgebrand waren maar dat was niet het geval...
Heeft iemand hier al eerdere ervaringen mee?? ZO ja, please post ze, want het is echt irritant...

grtz

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Te warm? De eerste PSX'en hadden toch last van een warmteprobleem? :?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Te ver overgeklokt :D
Ownee het is een PSX :Z

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Probeer eens de laserinstelling aan te passen. Tenminste als ie een klikkend geluid maakt en dan vastloopt....

Verwijderd

Ja, ik heb er ook een (10000 serie) de eerste serie en die werd al harstikke heet zonder Modchip, toen hij Gemod was werd ie alleen maar warmer, als oplossing heb ik een 92 mm 230 volt fan tegen de zijkant/onderkant laten blazen (bij de voeding) zodat de voeding en de chips gekoelt worden en toen bleef ie nooit meer hangen.
Nu ligt ie al een jaar ofzo in de kast te verotten. :D

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:14 schreef GRiMLoCK het volgende:
Probeer eens de laserinstelling aan te passen. Tenminste als ie een klikkend geluid maakt en dan vastloopt....
Nee het is het warmte probleem.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:11 schreef Bierkameel het volgende:
Te ver overgeklokt :D
Ownee het is een PSX :Z
Eigenlijk is ie wel ge-oced :D

• F.U.B.A.R
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op dinsdag 19 juni 2001 22:14 schreef SiCnEsSs het volgende:
Nu ligt ie al een jaar ofzo in de kast te verotten. :D
Wil je hem aan een goed doel, zijnde mij, doneren? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:16 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Wil je hem aan een goed doel, zijnde mij, doneren? ;)
donatie's doe ik niet aan, kopen? heb er nog een dertigtal spellen bij en een euro-av kabel (kan je ook ntsc (usa) spellen spelen in kleur)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

LOL, ik heb er ook nog wel eentje liggen, 1 van de controllerports kan geen dual shock meer aan, en ook geen gun, maar wel gewone controllers (en een dual shock ziet ie als analog)
Ik heb er ook nog een stuk of 15, 20 spellen bij en een zooitje AV kabels en demo's en een stuk of 3 controllers (inc 2 dual shock)

Ik heb ook nog een gun los :D

Specs

• Smultie
  • Niet online
dus een fan zou het probleem op moeten lossen.....nou ff niet lachen, als ik hem nou in mijn koelkast stop als ik ga spelen???

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op dinsdag 19 juni 2001 22:25 schreef SMulTiE het volgende:
dus een fan zou het probleem op moeten lossen.....nou ff niet lachen, als ik hem nou in mijn koelkast stop als ik ga spelen???
succes ermee en speelse, hoor het wel als hij na je koelkast nog haakt grtx :)

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Dan krijg je condens,ook niet echt bevorderlijk :)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 22:25 schreef SMulTiE het volgende:
Gewoon zo`n koelkist die je meeneemt naar het strand, en daar van die blokken ingevroren water in leggen (plastic hulzen dus! geen ijsklonten!) en daar onder- en bovenop je PSX.

Mar ik zou de PS2 kopen... :{

• Smultie
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 22:30 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Gewoon zo`n koelkist die je meeneemt naar het strand, en daar van die blokken ingevroren water in leggen (plastic hulzen dus! geen ijsklonten!) en daar onder- en bovenop je PSX.

Mar ik zou de PS2 kopen... :{
zou ik ook doen als ik veel geld had, da's helaas niet het geval, ik zal ff kijken of een fan of iets dergelijks helpt, kan ik gewoon een PC-fan gebruiken of een ventilator ofzo, ja zal ook wel, als het maar een beetje koeler wordt, right??

In ieder geval allemaal bedankt!!

• Smultie
  • Niet online
ik wou toch ff zeggen dat het idd helpt als ik 'm in de koelkast zet.....maar dat vind ik toch niet echt een coole blijvende situatie :( Kent iemand eens site ofzo of een plaatje waar staat waar je de fan zou kunnen ophangen ofzow??
Alvast bedankt dan!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je hem nu gewoon op twee blokjes of iets dergelijks zet, zodat hij een stukje van de grond komt, dan zal het probleeem waarschijnlijk ook al verholpen zijn.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 17:56
Ik heb het zelf ook meegemaakt, bij mij was de oplossing hem op zijn kant te zetten als je speelt. Had iets te maken met de laser...

• Smultie
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 07:41 schreef Skoezie het volgende:
Als je hem nu gewoon op twee blokjes of iets dergelijks zet, zodat hij een stukje van de grond komt, dan zal het probleeem waarschijnlijk ook al verholpen zijn.
heb je dat zelf ondervonden of verzin je dat nu? Ik zal het eens testen want dat zou wel een erg makkelijke oplossing zijn! :) Bedankt voor de reply's in ieder geval

• Smultie
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 07:48 schreef tsjech het volgende:
Ik heb het zelf ook meegemaakt, bij mij was de oplossing hem op zijn kant te zetten als je speelt. Had iets te maken met de laser...
Wow, als het zo simpel zou zijn, ik ga het zometeen proberen!! Thx in ieder geval voor de tip!!

• pjlgt
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 10:27 schreef SMulTiE het volgende:

[..]

heb je dat zelf ondervonden of verzin je dat nu? Ik zal het eens testen want dat zou wel een erg makkelijke oplossing zijn! :) Bedankt voor de reply's in ieder geval
Had er zelf geen last van, maar een maat van me deed het altijd op deze manier.

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Als je hem heb omgebouwd (MOD Chip) Dan moet om de zoveel tijd ff de laser aangedrraid worden. Met een lange schroevendraaier kan je daar bijkomen.
Als je een MOD chip erin hebt zitten dan gaan soms na een tijdje de intro' s van spellen onwijs schokken enzo, en er kunnen ook vastlopers komen.
Als je iemand kent die die psx'en ombouwt en het aan hem vraagt weet ie wel wat je precies weer ff af moet stellen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• kRyPtO
  • Laatst online: 14-06 22:50
zet hem is op ze zeikant misschien gebeurt het dan nie want ik heb een 1002 serie en die heeft een slechte lezer als je hem op ze zeikant zet dan wil ie het nog wel is doen maar ik had 1,5 jaar geleden maar een nieuwe gekocht :)

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Haha,
een console die vast loopt!! |:(
haha, wat een troep!

Als 'ie het niet goed doet wil een goedgemikte trap tegen dat stuk ongeluk wel eens wonderen doen. >:)

Ik zou trouwens sowieso geen psx/ps2 kopen, is allemaal rotzooi, kut beeld, kut controllers, alles kut!

Geef mij maar een PC, daar kan je tenminste wat mee nadat je uitgespeeld bent.

• Smultie
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 11:36 schreef Zeega het volgende:
Haha,
haha, wat een troep!

Als 'ie het niet goed doet wil een goedgemikte trap tegen dat stuk ongeluk wel eens wonderen doen. >:)

Ik zou trouwens sowieso geen psx/ps2 kopen, is allemaal rotzooi, kut beeld, kut controllers, alles kut!

dank je op zo'n antwoord zat ik echt te wachten :'( Ga lekker buiten in de zandbak spelen......

• Beyond
  • Laatst online: 07:16

Beyond

Dussssss.......

Had ik ook vaak last van. Vooral bij gebrande cd's of beschadigde "originelen".

Al het goeie.......

• pjlgt
  • Niet online
Haha,
haha, wat een troep!

Nix beters te doen?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Haha,
haha, wat een troep!

dit is echt en zielig opmerking, beter kan je gewoon helemaal nix zeggen en deze domme opmerkingen voor je houden aub. :)

je kan beter gewoon beter nix zeggen als je alleen zo domme opmerking kan maken... :)

Verwijderd

Het is het warmte probleem, gooi er een fan tegenop en je merkt vanzelf dat ie niet meer blijft hangen.

• pjlgt
  • Niet online
Of ff een huis-tuin-en-kuiken ventilator erbij zetten te blazen. Helpt vast wel

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gewoon op een plaats zetten waar het niet warmer dan normaal is en onder je speelstation 2 kaartspellen leggen aan de linker en rechterkant (of wat anders).
Zodat hij niet ergens op staat maar er een ruimte onder zit.
Dit helpt ook nog best wel wat denk ik.
Maar dit is geloof ik al eerder gezegt...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Gat erin maken fannetje d'r op en voila... :) Ken mensen die hetzelfde probleem hadden en het zo opgelost hebben.

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

op ze kop zetten werk hier :)
doe ik al eeuwen .

• Takahandar
  • Laatst online: 19-08 22:37
Vriend van mij in amerika had ook last van overhittingsproblemen met zijn psx.. Gewoon op z'n kop zetten en spelen maar :P Loopt nooit meer vast
Pagina: 1