Vertrouwde website's willen niet weg in Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Morning,

Ik maak gebruik van Internet Explorer 11.0.10240.16431 en ik zit met een issue die ik niet verholpen krijg.

In de beveiliging settings onder "Vertrouwde website's" staan een tiental website's. Als ik ze verwijder, op sluiten klik en vervolgens op OK en ik ga weer terug staan ze er nog steeds!

Ik heb al geprobeerd om de Instellingen van Internet Explorer te herstellen naar default maar ze staan er nog steeds. Tevens heb ik ook al mijn browsegeschiedenis verwijderd.

Iemand een idee hoe ik ze eruit krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Om welke sites gaat het.
Eerste vermoeden is dat je iets van adware hebt opgelopen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 20:53
Het is uiteraard ook goed mogelijk dat de pc van TS in het beheer is van een It department die ingesteld staat dat instellingen niet gewijzigd kunnen worden.

Het is inderdaad van belang om wat meer informatie te geven. Wat is je omgeving, OS, netwerk en dus eventueel ook of je te maken hebt met beheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als dat ze zijn toegevoegd als policy. Dan zie je ze, je kan het blijkbaar nog bewerken, maar die specifieke entries verwijderen heeft dan geen zin. Ga eerst maar eens verder kijken naar waarom ze er staan en geef hier ook wat meer informatie zoals hierboven al is gevraagd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
dukejan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:33:
Het is uiteraard ook goed mogelijk dat de pc van TS in het beheer is van een It department die ingesteld staat dat instellingen niet gewijzigd kunnen worden.

Het is inderdaad van belang om wat meer informatie te geven. Wat is je omgeving, OS, netwerk en dus eventueel ook of je te maken hebt met beheerders.
Dit is niet het geval aangezien ik de IT omgeving zelf beheer ;-)

Het gaat om de volgende website's

file://*.ajax.googleapis.com
file://update.lansweeper.com

Hoe de eerste erin is gekomen is voor mij echt een raadsel, de tweede komt waarschijnlijk omdat ik een keer Lansweeper heb geinstalleerd, alleen deze heb ik daarna weer verwijderd. Misschien dat er nog regkeys achter zijn gebleven, die zal ik zo even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Hero of Time schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:49:
Klinkt als dat ze zijn toegevoegd als policy. Dan zie je ze, je kan het blijkbaar nog bewerken, maar die specifieke entries verwijderen heeft dan geen zin. Ga eerst maar eens verder kijken naar waarom ze er staan en geef hier ook wat meer informatie zoals hierboven al is gevraagd.
Het is geen gpo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 20:53
Hoe is deze conclusie getrokken. Pc hangt in een domein? Gezien je Lansweeper gebruikt ga ik er vanuit dat je een domein gebruikt. Een domein heeft vaak GPO's. Controleer deze. Hang de pc eens in een andere Top-level OU zonder GPO's en test het nogmaals uit. Haal hem uit het domein en test het dan. Hang hem terug en test het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je weet dat er een 'wijzig' knop is om je bericht te wijzigen? Dan hoe je geen aparte berichten te maken als je op 2 of meer mensen wilt reageren dmv een quote.

Verder kan die key er toch echt wel via een GPO komen. Jij hoeft 'm niet aan te maken, als je Chrome eens hebt gehad, kan je zo die key krijgen net zoals je die van lansweeper hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Probleem reeds getraceerd.

Ze stonden niet alleen in HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscDomains

maar ook in

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains

de tweede reg was de oplossing ze zijn nu weg. Hier kan een slotje op. Bedankt voor de info!
Pagina: 1