Toon posts:

Gigabyte 970A-UD3P crashed na afsluiten en start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

ik heb sinds kort een Gigabyte 970A-UD3P.

Nu gebeurt er het volgende:
Als het systeem uit staat. En ik druk op mijn toetsenbord, gaat de verlichting van mijn toetsenbord aan.
Hierna reageert het systeem nergens meer op. Fans draaien niet eens op het mobo als ik de aan switch omzet.

Enige oplossing tot nu toe, is de stroomstekker er gedurende 14 uur uit. Vaak op de aan uit switch van mijn voeding klikken en dan start hij op.
Meteen daarna krijg ik dan het GB dual bios update ding te zien dat de main bios corrupt is.

Overig Systeem:
Amd FX-6100
Geil 12GB Ram
Club3d Radeon R280x royalqueen
Samsung SSD
Seasonic 560w

Iemand enig idee wat te doen? Google geeft adviezen over symptoom bestrijding, maar niet waar het aan ligt.

Edit:
Meteen daarna krijg ik dan het GB dual bios update ding te zien dat de main bios corrupt is..
Via de DualBios plaatst hij een backup bios over de corrupte bios heen.
Daarna werkt de PC weer.
De bios die dus nu gebruikt wordt lijkt volledig te werken?.

Ik probeer een bios update. Update volgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 09:47 ]

Verwijderd

Als je een melding te zien krijgt dat de BIOS corrupt is, dan weet je toch wat het probleem is?
Oplossing is de BIOS opnieuw flashen met de zelfde of een nieuwere versie.

Zelf had ik een tijdje terug ook problemen met een Gigabyte (GA-Z87X-D3H) moederbord. Die wilde pas opstarten als ik een RAM latje verwijderde en opnieuw plaatste.... Deed ik dat niet, dan startte de PC niet. Niet eens een BIOS scherm.
Ik had er al de laatste BIOS op staan, maar die heb ik opnieuw geflashed en alles werkt weer prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 09:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Bios geflashed.

Het probleem is er nog steeds. Weliswaar nu niet meer met de corrupte bios.

Als ik mijn PC uitzet dien ik de stekker er uit te halen gedurende 14 uur en dan start hij pas weer. Wat kan dit nog meer zijn?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Probeer eens een andere voeding.
Deze zou goed moeten zijn maar naam zegt niet altijd alles.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding al 2x laten testen bij verschillende bedrijven, en elke keer doet hij het daar goed.
(1x heb ik het gegooid op garantie, ik zei dat hij stuk was, zoals jij aangeeft). Toen heb ik hem teruggekregen onder het momen van ' hij doet het'.

Verwijderd

Is hij aangesloten op een geaard stopcontact?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Je hebt niet toevallig een andere liggen om even te testen. Of een andere pc staan om hem daar even van te "lenen"
Pagina: 1