Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• M.Alderliesten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 02:35
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen viel mijn pc spontaan uit. Soms na 10 minuten, soms na 1 uur. Ik heb vandaag alle componenten eens bekeken en stekkers aangeduwd, maar alles zat goed. Na dit alles te hebben gedaan ging mijn pc niet meer aan. Van de drup in de regen.

Hierna heb ik mijn voeding CoolerMaster Rs850-Esba uit mijn pc gehaald en getest. Ik heb deze getest volgens de corsair test http://www.pcinside.info/...-of-een-voeding-defect-is.

Ook geen reactie, daarna weer direct op mijn moederbord aangesloten, ook geen reactie.

Vreemde is dat het rode lampje op mijn voeding soms spontaan aan gaat.

Ik denk dat de voeding kapot is, iemand nog een ander idee? Kan ik iets zien als ik hem open maak?

[ Voor 5% gewijzigd door M.Alderliesten op 29-10-2015 01:02 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Een voeding moet je met hardware eraan testen, dus je voeding moet belast worden.

Leen een voeding, en teste deze met je hardware.
of verwijder zoveel mogelijk hardware en teste je pc.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 14:36
Krijg je een blauw scherm of valt deze gewoon uit?

Graag wat meer informatie zoals welk besturing systeem en hardware?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

OS en overige hardware zijn niet interessant tot de voeding prik levert. Gezien je voeding volgens mij geen fanless operation kent, zou je dus bij de genoemde test meteen moeten zien of ie nog werkt. Als de fan dan niet draait: voeding kaduuk.
Voor dubbele zekerheid hang je er een fan aan, als er dan 12V uit komt (vereist voor goeie werking) gaat je fan draaien.

Het lampje vertelt je vermoedelijk alleen of er netstroom in komt, niet of het ding ook daadwerkelijk iets nuttigs doet ;)

Hoe oud is deze voeding? Na een jaar of 5 begint de kans op falen toch echt groter te worden (voor de dapperen: schroef em open en bekijk de condensatoren. Bol : weggooien! )

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• M.Alderliesten
Inderdaad hij doet helemaal niets zoals ik had geschreven, dus ook geen blauw scherm. Ik heb hem niet opengemaakt, maar vandaag even langs Cdromland in Breda geweest. Daar hebben ze er een andere voeding opgezet en alles werkte weer. Heb een Corsair CS650M gekocht voor €100. Had een zilver award bij HWI test.

Voeding was overigens 6,5 jaar oud.

[ Voor 4% gewijzigd door M.Alderliesten op 29-10-2015 18:25 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
M.Alderliesten schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:19:
Heb een Corsair CS650M gekocht voor €100. Had een zilver award bij HWI test.
Ja klopt ze hebben bij HWI erg weinig verstand van voedingen, 100 euro is namelijk veel te veel voor een budget model zoals de CSM serie van Corsair, voor 100 euro koop je een high-end voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• M.Alderliesten
Oké nou so be it dan maar. Hij zit er nu in. Wel een goed onderbouwd verhaal overigens ;) .

[ Voor 35% gewijzigd door M.Alderliesten op 30-10-2015 17:05 ]

Pagina: 1