Na een jaar of 6 op Apple (iMac) gewerkt te hebben wil ik toch weer overstappen naar een zelfgebouwde Windows machine. De voornaamste reden is dat ik ook weer wil kunnen gamen (wat op apple vrij gelimiteerd is door het aanbod)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast dat ik de computer voor gaming wil gebruiken ben ik ook van plan om video bewerking te gaan doen. 4K materiaal monteren en hele snelle rendering zijn opzich niet nodig. Dus een i7 processor en een hele dure videokaart zijn niet perse nodig. Daarnaast wil ik een niet al te grote kast (mATX).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor de kast alleen is rond de €1000,- / €1250,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu onderstaande wishlist gemaakt aan de hand van een mATX behuizing. Daarnaast wil ik er een monitor van 27" bij gaan kopen waarbij de resolutie minimaal 2560*1440 moet zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zodra het met deze processor mogelijk is wil ik met deze machine ook een hackintosh gaan bouwen zodat ik vanaf twee besturingsystemen kan opstarten. Daarvoor is het wel noodzakelijk om een intel processor te hebben. Maar dit is voor een later stadium, in eerste instantie wil ik er een gamepc van bouwen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua kast ben ik er nog niet helemaal uit, maar een stille kast is natuurlijk altijd fijn, verder is dit de eerste keer dat ik een pc ga bouwen dus heb ook niet niet echt een duidelijk idee wat een juiste airflow is voor een kast als deze.
Daarnaast zag ik toevallig vandaag deze mATX kast die ik qua uiterlijk een stuk mooier vind, maar heb geen idee of deze qua geluid/stof en airflow beter of slechter is.

http://nl.hardware.info/n...3-micro-atx-behuizing-aan
Ga je overklokken?
Ben ik vooralsnog niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik dus eigenlijk wil weten of de set die ik hierboven heb neergezet bij elkaar past en ook aan te raden is, of dat er sommige componenten bij zitten die misschien net een overkill zijn of juist helemaal niet.
Opgesomd zijn dit de vragen waar ik mee zit:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast dat ik de computer voor gaming wil gebruiken ben ik ook van plan om video bewerking te gaan doen. 4K materiaal monteren en hele snelle rendering zijn opzich niet nodig. Dus een i7 processor en een hele dure videokaart zijn niet perse nodig. Daarnaast wil ik een niet al te grote kast (mATX).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor de kast alleen is rond de €1000,- / €1250,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu onderstaande wishlist gemaakt aan de hand van een mATX behuizing. Daarnaast wil ik er een monitor van 27" bij gaan kopen waarbij de resolutie minimaal 2560*1440 moet zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 265,90 | € 265,90 |
| 1 | ASRock H170M Pro4S | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 960 4GB Super SC ACX 2.0+ | € 270,- | € 270,- |
| 2 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 135,90 |
| 1 | BitFenix Prodigy M Wit | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 71,95 | € 71,95 |
| 2 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,95 | € 177,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.225,50 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zodra het met deze processor mogelijk is wil ik met deze machine ook een hackintosh gaan bouwen zodat ik vanaf twee besturingsystemen kan opstarten. Daarvoor is het wel noodzakelijk om een intel processor te hebben. Maar dit is voor een later stadium, in eerste instantie wil ik er een gamepc van bouwen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua kast ben ik er nog niet helemaal uit, maar een stille kast is natuurlijk altijd fijn, verder is dit de eerste keer dat ik een pc ga bouwen dus heb ook niet niet echt een duidelijk idee wat een juiste airflow is voor een kast als deze.
Daarnaast zag ik toevallig vandaag deze mATX kast die ik qua uiterlijk een stuk mooier vind, maar heb geen idee of deze qua geluid/stof en airflow beter of slechter is.

http://nl.hardware.info/n...3-micro-atx-behuizing-aan
Ga je overklokken?
Ben ik vooralsnog niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik dus eigenlijk wil weten of de set die ik hierboven heb neergezet bij elkaar past en ook aan te raden is, of dat er sommige componenten bij zitten die misschien net een overkill zijn of juist helemaal niet.
Opgesomd zijn dit de vragen waar ik mee zit:
- Is de videokaart goed genoeg om fatsoenlijk te kunnen gamen op een resolutie van 2560*1440
- Is deze voeding meer dan voldoende, of raden jullie een andere/betere/goedkopere aan
- Is het gekozen moederbord een prima bord of kan ik beter voor een goedkopere B150 moederbord gaan als ik toch niet ga overklocken bijvoorbeeld
- als laatste de vraag mbt de airflow binnen een deze kast