Wat is de beste tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 17:10
Ik ben weer toe aan een nieuwe laptop, want de huidige is nu bijna 5 jaar oud. Wel vroeg ik me af wanneer het de beste tijd is om een laptop te komen? Wat ik niet wil is een laptop kopen, om de volgende dag te zien dat er een nieuw beter model is uitgekomen.
Ik doel eigenlijk op de Intel Skylake, die nu net uit is gekomen. Is dit dan het moment? Of kan ik beter wachten totdat Intel weer met een nieuw model uitkomt?

Extra informatie:

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop met name voor programmeer werk op het Microsoft platform. Dus het gebruik van SDK's + Visual Studio is mijn grootste vereiste. Soms wat games, maar niet echt vaak.

Wat is je budget?
Budget ligt tussen de 1000-2000 euro. Wel heb ik al een 520 SSD schijf, die ik graag wil overzetten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik gebruik de laptop met name thuis en kan gewoon aan stroom vast zitten. Wel moet het een zakelijke uitstraling hebben, voor het geval dat ik hem meeneem naar een klant.
Zelf dat ik ook aan een 15.6" inch laptop, want tegenwoordig erg standaard is en dat ik aanvullend een USB powered extra scherm toe voeg.
bijvoorbeeld: http://www.amazon.com/AOC...3-0-Powered/dp/B0105TIGI8

Een PC is geen optie, daar is geen ruimte voor. (scherm + kast)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik dacht zelf aan een Lenovo. MSI game series vind ik niet zakelijk genoeg.
Een Intel i7 is wel een vereiste, en daarbij minimaal 8gb ram, liefst 16 gb.

Ik hoor graag jullie mening en ideeen hierover. Moet ik wachten op een nieuwe intel?

Gr, Tim :)

Nog even aanvullend:
Ik ben met name benieuwd of men moet wachten op een volgende intel processor of dat de skylake nu een beste processor is....?

[ Voor 4% gewijzigd door tictactoe op 01-11-2015 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Zelf heb ik zakelijk een hp elitebook 850 G2 met een i7, 16 GB ram 256 GB pci ssd en een 1 tera hdd
Deze zal wel eerder richting de 2K gaan maar is echt een heerlijke en degelijke machine

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Soms wat games, maar niet echt vaak.
Ja daarom heb je een Pip-boy avatar, neem gewoon aan dat je ook graag Fallout 4 op wilt spelen.

Ik vind die pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108T wel een mooie laptop. Ziet er niet echt "gamerig" uit maar gewoon zakelijk met brushed aluminium. En bij Alternate krijg je nu ook een goeie muis erbij!

Met een 960M zal het geen probleem zijn om Fallout 4 op 1080P 60FPS te spelen ;)

Ga je richting de 2000€ dan kan je voor deze met een 980M gaan: pricewatch: MSI GT72 2QE-638NL (Dominator Pro)

[ Voor 24% gewijzigd door Koning Willy op 28-10-2015 21:52 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
Koning Willy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:49:

Ja daarom heb je een Pip-boy avatar, neem gewoon aan dat je ook graag Fallout 4 op wilt spelen.
Dat is nog van Fallout 3 en ik speel zeker Fallout 4 ook, maar niet op een laptop/pc. ;-)

Ik ben met name benieuwd of men moet wachten op een volgende intel processor of dat de skylake nu een beste processor is....?
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
weg, trek je lolbroek maar uit

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 01-11-2015 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
Persoonlijk denk ik dat, op het argument van Baelrog na, er geen "juist" of "verkeerd" moment is om een laptop te komen. Er is namelijk altijd wel weer iemand die met nieuwe producten of onderdelen komt. Nu zit je misschien te wachten op Intel Skylake, maar daarna zal er vast wel weer een nieuwe reden komen om te "wachten": nVidia met nieuwe GPU's, DDR4 RAM, betaalbare 1TB SSD's, 4k resoluties op 15.6" en ga zo maar door.

Zelf ook eens andersom mee mogen maken: kon op 't werk nieuwe laptop bestellen, dus de gewenste specs doorgegeven. Zou normaal een weekje duren (custom build van Dell) maar dat werd 3 weken om even net de nieuwe generatie Latitude mee te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
De beste tijd om een laptop te kopen is wanneer je 'm nodig hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Daarmee ben ik het eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
tictactoe schreef op zondag 01 november 2015 @ 06:56:
[...]

Dat is nog van Fallout 3 en ik speel zeker Fallout 4 ook, maar niet op een laptop/pc. ;-)

:)
Waarom geen Fallout 4 op je nieuwe laptop? Die i7 en 960M doet 1080P 60FPS met gemak.
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108T

Overigens zou ik niet wachten, het opvolger van Skylake is alweer delayed naar Q2 2017.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
Bedankt voor de reacties en moet zeggen mooie argumenten.

Ik kan het zeer vinden in de mening van Hahn, wanneer je hem nodig hebt.

Daarbij let ik wel op of er bijvoorbeeld Intel opvolgers aankomen, maar blijkbaar voorlopig niet. Op de volgende "Skylake" hoef ik dus niet te wachten. :-) Met de processor kan nog aardig verschil ontstaan namelijk.
En in mijn geval vind ik processorkracht belangrijker dan de videokaart, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. :-)

Ik ga maar eens puzzelen met de bestaande laptops.
Pagina: 1