Ik ben weer toe aan een nieuwe laptop, want de huidige is nu bijna 5 jaar oud. Wel vroeg ik me af wanneer het de beste tijd is om een laptop te komen? Wat ik niet wil is een laptop kopen, om de volgende dag te zien dat er een nieuw beter model is uitgekomen.
Ik doel eigenlijk op de Intel Skylake, die nu net uit is gekomen. Is dit dan het moment? Of kan ik beter wachten totdat Intel weer met een nieuw model uitkomt?
Extra informatie:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop met name voor programmeer werk op het Microsoft platform. Dus het gebruik van SDK's + Visual Studio is mijn grootste vereiste. Soms wat games, maar niet echt vaak.
Wat is je budget?
Budget ligt tussen de 1000-2000 euro. Wel heb ik al een 520 SSD schijf, die ik graag wil overzetten.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik gebruik de laptop met name thuis en kan gewoon aan stroom vast zitten. Wel moet het een zakelijke uitstraling hebben, voor het geval dat ik hem meeneem naar een klant.
Zelf dat ik ook aan een 15.6" inch laptop, want tegenwoordig erg standaard is en dat ik aanvullend een USB powered extra scherm toe voeg.
bijvoorbeeld: http://www.amazon.com/AOC...3-0-Powered/dp/B0105TIGI8
Een PC is geen optie, daar is geen ruimte voor. (scherm + kast)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik dacht zelf aan een Lenovo. MSI game series vind ik niet zakelijk genoeg.
Een Intel i7 is wel een vereiste, en daarbij minimaal 8gb ram, liefst 16 gb.
Ik hoor graag jullie mening en ideeen hierover. Moet ik wachten op een nieuwe intel?
Gr, Tim
Nog even aanvullend:
Ik ben met name benieuwd of men moet wachten op een volgende intel processor of dat de skylake nu een beste processor is....?
Ik doel eigenlijk op de Intel Skylake, die nu net uit is gekomen. Is dit dan het moment? Of kan ik beter wachten totdat Intel weer met een nieuw model uitkomt?
Extra informatie:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop met name voor programmeer werk op het Microsoft platform. Dus het gebruik van SDK's + Visual Studio is mijn grootste vereiste. Soms wat games, maar niet echt vaak.
Wat is je budget?
Budget ligt tussen de 1000-2000 euro. Wel heb ik al een 520 SSD schijf, die ik graag wil overzetten.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik gebruik de laptop met name thuis en kan gewoon aan stroom vast zitten. Wel moet het een zakelijke uitstraling hebben, voor het geval dat ik hem meeneem naar een klant.
Zelf dat ik ook aan een 15.6" inch laptop, want tegenwoordig erg standaard is en dat ik aanvullend een USB powered extra scherm toe voeg.
bijvoorbeeld: http://www.amazon.com/AOC...3-0-Powered/dp/B0105TIGI8
Een PC is geen optie, daar is geen ruimte voor. (scherm + kast)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik dacht zelf aan een Lenovo. MSI game series vind ik niet zakelijk genoeg.
Een Intel i7 is wel een vereiste, en daarbij minimaal 8gb ram, liefst 16 gb.
Ik hoor graag jullie mening en ideeen hierover. Moet ik wachten op een nieuwe intel?
Gr, Tim
Nog even aanvullend:
Ik ben met name benieuwd of men moet wachten op een volgende intel processor of dat de skylake nu een beste processor is....?
[ Voor 4% gewijzigd door tictactoe op 01-11-2015 06:57 ]