Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor HBO studie. (650euro)

Pagina: 1
Acties:

• Jordakoes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Windows
Programmas:
Arduino en vergelijkbare c++ programma's moeten een beetje lopen. (dit lukte zelfs op mijn stokoude i3)
Absoluut niet gamen en geen video editing.
Wel wil ik gewoon Office lekker kunnen draaien. En wil ik snel opgestart zijn. (SSD, deze wil ik evt zelf inbouwen)
Geen 17inch scherm, dit is veel te groot voor een studie laptop in mijn optiek. Hoeft ook geen dedicated grafische kaart in te zitten. Aangezien er geen games op gedraaid worden.

Schermgrote:
De grote van de laptop mag van 13 tot 15 inch zijn. En het allerliefst een Full HD scherm

budget: 650 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
yep, de laptop moet haast iedere dag met mij mee de trein in richting school, en van lokaal naar lokaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen echte voorkeur wel vindt ik de deals van Dell erg aantrekkelijk + de 10% studenten korting. Ik heb gezocht naar een Dell Inspirion met een i3 en i5 processor.
Verder ben ik verliefd op de XPS13 maar deze valt ver buiten mijn budget.

Vraagje:
Stel ik zou een Dell kopen of welke laptop dan ook, Is het gemakkelijk hier een SSD in te zetten? En hoe groot is de kans dat ik een vrij RAM geheugen slotje heb? Want ik heb namelijk nog een 4gig ddr3 ram kaartje hier liggen die niet gebruikt wordt. Deze zou ik dan graag in mijn nieuwe laptop zetten als dit mogelijk is.

Hier de Dell laptops waar ik op dit moment naar kijk. (Hier bouw ik dan zelf een SSD in ipv de huidige HDD die erin zit:
http://www.dell.com/nl/be...c=nl&l=nl&ref=PD_OC&s=bsd

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

[ Voor 26% gewijzigd door Jordakoes op 28-10-2015 22:16 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je je budget iets kunt vergroten, dan is er de HP ENVY 13-d010nd voor 719,10 (studentenkorting, even account maken met je school mail).

http://store.hp.com/Nethe...d=N9Q76EA&opt=ABH&sel=NTB

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 28-10-2015 21:59 ]

• Jordakoes
Dan ga ik gelijk naar 719 euro. Op dit moment kijk ik vanuit deze: http://www.dell.com/nl/be...c=nl&l=nl&ref=PD_OC&s=bsd Dell Inspiron. (€539)

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 04:12
Frietsaus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:58:
Als je je budget iets kunt vergroten, dan is er de HP ENVY 13-d010nd voor 719,10 (studentenkorting, even account maken met je school mail).

http://store.hp.com/Nethe...d=N9Q76EA&opt=ABH&sel=NTB
Als je als student de kortingscode
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
invoert krijg je 5% extra korting, als je dan ook nog bestelt via cashbackXL.nl gaat er nog eens 5% van het orderbedrag excl btw van af. Dan kom je op €655.

• Jordakoes
Dat is een mooie deal, Maar in welk opzicht is deze laptop beter dan de Dell die ik gevonden heb? Deze is nu afgeprijsd en voor 600euro heb ik dezelfde specs maar dan een 256gig ssd. En evt de HDD die er bijgeleverd wordt in de CD-buddy.

• Frietsaus
  • Niet online
Het hangt er maar net vanaf wat je wil, het verschil zit voornamelijk in het design, grootte en het gewicht.

• Jordakoes
Ik heb contact gehad met Dell en die geven mij aan dat de Studentenkorting bij hun 2 weken geleden is opgeheven en ik daar geen gebruik meer van kan maken. Dit houdt in dat de Dell Inspirion die ik wou kopen naar de €630euro toe gaat.

• Jelle234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Dit is ook een mooie optie

Asus X555LA-DM1677T €579 + €90 SSD = €669
Intel Core i5-5200U
500Gb 5400rpm [->250gb ssd]
4Gb
Full HD 15'4 scherm

Net aangeschaft en erg tevreden over! Zou er eventueel in de toekomst nog 4gb bij kunnen steken.

• Jordakoes
Hoi jelle, Ik vindt het design van de Asus lang niet zo mooi als dat van de HP ENVY,
Ik sta toevallig op dit moment op het punt om de ENVY te bestellen. Hij ligt in mijn winkelmantje en ik heb via HP Student Store de korting gekregen en kan hem voor €719,- morgen in huis hebben.

• Jelle234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Ga ervoor zou ik zeggen, het oog wil ook wat!

• Frietsaus
  • Niet online
Let er overigens wel op, het geheugenstickje wat je hebt kan je niet plaatsen in de HP. 4GB is echter wel voldoende voor wat je er mee gaat doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Frietsaus op 29-10-2015 15:44 ]

• Jordakoes
Klopt de HP heeft ddr3l kaartjes nodig. Maargoed, Als ik later meer ram nodig heb is een stickje ram snel bijgekocht. Mits deze te plaatsen is

• Jordakoes
Ik zou dan bijvoorbeeld deze kunnen kopen mits het nodig blijkt te zijn.
https://www.conrad.nl/nl/...m_campaign=feed&insert=8V

• Frietsaus
  • Niet online
Nee, je kunt helaas helemaal niet uitbreiden. De 4GB is vastgesoldeerd en er is geen slot om uit te breiden. Iets wat tegenwoordig vaker voorkomt bij Ultrabooks.

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 29-10-2015 15:58 ]

• Jordakoes
Oei.... Denk je wel dat dit voldoende is voor een HBO studie? Ik twijfel nog steeds ernorm of deze laptop mijn 712 euro waard is. Het is een 13,3 inch scherm normaal gebruiken ik altijd 15,4 inch weet niet of ik dit irritant ga vinden :(

• Frietsaus
  • Niet online
Ik doe een studie Informatica waarbij ik moet programmeren in Visual Studio en ik kan me prima redden met 4GB. Ik heb er dan zelfs Office en andere programma's bij draaien. Schermgrootte kan ik je weinig over vertellen, misschien even proberen in een Mediamarkt of iets dergelijks?

Ik vind het zelf de perfecte combi van werkbaar en draagbaar.

Overigens kan je, als je de HP bestelt via cashbackxl.nl nog 5% korting krijgen over het bedrag excl. BTW.

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 29-10-2015 16:13 ]

• Jordakoes
Hmm, Dan zou ik deze laptop voor €683euro in huis hebben als dat werkt via cashback.
Ik wil zelf ook Informatica gaan studeren dus dat is wel erg prettig dat je me kunt vertellen dat het goed werkbaar is.
Denk je dat dit de beste deal is die ik voor het geld kan krijgen? Ik heb dan de nieuwste i5 processor en een snelle SSD. En de laptop ziet er vrij fraai uit...

Waarom mijn twijfel blijft weet ik niet. Misschien omdat het voor een student erg veel geld is haha

• Frietsaus
  • Niet online
Als je een moderne Ultrabook wil, dus laag gewicht, dun en een gelik design dan heeft de HP ENVY 13 momenteel wel de beste prijs/prestatie verhouding. Als je kunt leven met een wat traditioneler 15" laptop dan kan je voor hetzelfde geld denk ik wel betere specificaties krijgen, maar je levert dan wel in op gewicht en compactheid natuurlijk. Het is maar net waar je waarde aan hecht.

• Jordakoes
En wat voor 15'' laptop moet ik dan aan denken? Kun je me een richtlijn geven zodat ik zie hoe de specificaties verbeteren ten opzichte van een ultrabook?

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb geen specifieke voorbeelden, maar reken qua CPU op hetzelfde maar wel de mogelijkheid om het geheugen makkelijk uit te breiden.

• Jordakoes
Hé ik blijf maar twijfelen als ik hem voor 5 bestel heb ik hem morgen in huis.... Ik weet niet hoe de laptop met gebruik aanvoelt dat is altijd het risico van online shoppen.

Verwijderd

Uiteindelijk weet je nooit helemaal zeker of je het goede koopt, maar ik zou me niet laten verleiden snel te kopen. Het gaat om veel geld.

Ik onderzoek de mogelijke opties vaak een paar weken voordat ik tot koop overga.

• Jordakoes
Mee eens, Ik ga ook vandaag zeker niet meer bestellen. Ik denk dat ik zelfs beter een laptop kan lenen van mijn vriendin en daarmee het schooljaar uitzien. En als dan de HBO studie van start gaat kiezen voor een upgrade.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 15:29
Ik zit momenteel in mijn laatste jaar HBO Informatica, ik raad je 4GB werkgeheugen sterk af. IDE's en webbrowsers slurpen RAM. Wil je naast je IDE nog een webbrowser met 10 tabbladen (StackOverflow _/-\o_) en Word openen dan zit je er al overheen. De mensen die 4GB hadden zijn inmiddels bijna allemaal over op 8+ GB omdat het simpelweg niet afdoende was.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Frietsaus
  • Niet online
Hmm, die ervaring heb ik dus echt helemaal niet. Ik heb in elk geval niet 10 IDE's tegelijk open en mijn browsers blijven redelijk binnen de perken. Natuurlijk is 8GB beter, maar met schoolprojectjes zie ik mezelf nooit over de 4GB heen gaan. Wellicht wel als je echt serieuze projecten gaat doen.

• Jordakoes
Ik heb besloten om nog geen laptop aan te schaffen in dit schooljaar tenzij zich er ergens een geweldige deal voor gaat doen.
Zolang zal ik mijn vriendin lief aankijken om haar laptop zolang te mogen lenen.
In de tussentijd kan ik me gaan bedenken of ik voor een grote laptop ga met veel vermogen, of voor een kleinere compacte laptop zodat ik al mijn veeleisende werk thuis achter de desktop kan doen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
P1nGu1n schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:12:
Ik zit momenteel in mijn laatste jaar HBO Informatica, ik raad je 4GB werkgeheugen sterk af. IDE's en webbrowsers slurpen RAM. Wil je naast je IDE nog een webbrowser met 10 tabbladen (StackOverflow _/-\o_) en Word openen dan zit je er al overheen. De mensen die 4GB hadden zijn inmiddels bijna allemaal over op 8+ GB omdat het simpelweg niet afdoende was.
Als je een andere browser dan Chrome gebruikt is het prima te doen anders. Heb regelmatig NetBeans + Firefox met minstens zoveel tabs als jij beschrijft open in een Windows 8.1 VM met 4GB RAM en dat draait anders prima met nog meer dan een gig geheugen ruimte.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Biertje.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 22:46
Koop een 2e hands latitude E6410 i5 met 4 GB ram voor rond de 200€ knal er een ssd in en je hebt jaren lol van je aankoop.

Zijn lekker snel en betrouwbaar,
Maby nieuwe accu met meer capaciteit en je kan helemaal los gaan!

Groetjes

• Jordakoes
Ik heb zo een dell gehad, alleen eentje met een i3 processor en 2GB ram.
Het is inderdaad slim om er een SSD in te gooien, daardoor zal de laptop zeker weer wat jaartjes mee kunnen.

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
In V&A kun je voor max. 400 euro laptops krijgen met 8 GB ram, een core i5/i7 en eventueel ssd. Is toch een stuk goedkoper dan ~600-700 euro en je hebt een laptop die in ieder geval goed genoeg is voor je informatica gerelateerde studie.

http://tweakers.net/categ...Km2VkeppLIgFSgfrZSoFFsLAA

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:20
Electrotechniek schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:57:
Ik heb besloten om nog geen laptop aan te schaffen in dit schooljaar tenzij zich er ergens een geweldige deal voor gaat doen.
Zolang zal ik mijn vriendin lief aankijken om haar laptop zolang te mogen lenen.
In de tussentijd kan ik me gaan bedenken of ik voor een grote laptop ga met veel vermogen, of voor een kleinere compacte laptop zodat ik al mijn veeleisende werk thuis achter de desktop kan doen.
Of een Surface (Pro) die beiden combineert; dus zowel vermogen als compact. Accu is prima en je kunt hem ook nog als tablet gebruiken en er notities op maken (met de meegeleverde pen). Je zit dan wel snel op 1000 euro. Heb zelf een Pro 2 500 GB met 8 GB ram voor 750 euro exclusief keyboard kunnen vinden :). O ja ik gebruik hem ook als HTPC.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Koop een tweede hands MacBook Pro van mid 2012. SSD erin 16Gb erbij(De specs zeggen dat hij tot 8Gb gaat, maar in de praktijk lust zo'n ding ook 16Gb) en je hebt een beest van een Mac voor weinig geld.

• Jordakoes
Hmm, ik heb geen ervaring met Apple Macbooks. Deze vind ik wel op Marktplaats en Tweakers voor rond de 500euro. Dan nog een ssd erin zetten en ik ben voor 580 euro klaar. Maar kan ik hier 4 jaar mee studeren?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:20
OS X is verschrikkelijk onpraktisch, tenzij je een creatief beroep uitvoert, dus dat vindt ik een beetje een vreemde suggestie. De username doet vermoeden dat het hier een technische studie betreft :P .

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 30-10-2015 19:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Jordakoes
Hallo sdk,
Jep waarschijnlijk Engineering, maar de kans zit er ook in dat het Informatica gaat worden.

Ik ben na wat onderzoek ook niet van plan een MacBookPro aan te schaffen. Vindt ze te duur en inderdaad het geld niet waard doordat er toch windows op gedraaid moet worden.

Ik ga denk ik rustig aan kijken naar een goedkoop Ultrabook

• Jordakoes
Hallo,
Ik heb een 2e hands Dell XPS 15 uit weten te halen tegen een leuk bedrag.
Specificaties:
6gb ram, 500gb hdd, i7-2630QM @2.0 gHz en een oudere Nvidia gt 525m.

Zoals ik al aangaf ben ik niet van plan er games op te spelen dus de videokaart maakten voor mij niet veel uit. Het ram geheugen is genoeg maar is ook makkelijk uitbreidbaar als dit nodig blijkt te zijn. Hij heeft een mooi verlicht toetsenbord wat ik erg handig vindt. Het enige nadeel vindt ik dat er nog een oudere HDD inzit. Deze ben ik van plan te vervangen met een SSD van 126gb of 256gb en voor massa-opslag een externe hdd van 1 tb te gebruiken.
Pagina: 1