Toon posts:

Best practice Vagrant project infrastructuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Titelfout: Best praktisch -> Best practice (autocorrectie)

Hi,

Als Wordpress theme maker werk ik al een heek eind met Vagrant en vvv (Varying Vagrant Vagrants).

Ik zoek een manier om mijn Vagrant omgeving online te plaatsen op een goede, eventueel betalende beveiligde private repository. U zal wellicht aardig kijken als ik u vertel dat ik nog steeds alle projecten manueel iedere dag back-up naar mijn Dropbox. Ik ben best tevreden over Dropbox om zijn simpele werking maar manuele copy-paste is denk ik uit den boze.

Ik vind heel veel alternatieven, maar het is belangrijk o.a. dat mijn rechten niet zomaar verdwijnen, ik vermoed dat een Git oplossing niet altijd een alternatief is?

Hoe beveiligen jullie ,jullie Vagrant omgeving en de lokale web dev omgeving? M.a.w. een kopie van uw project waar u mee bezig bent overzetten naar een veilige plaats.

Waarom deze vraag? Ik wil namelijk niet het slachtoffer worden van onder andere data verlies.

Bedankt voor de tips!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Versiebeheer, bijvoorbeeld git zoals je zelf al aangeeft dus, is hiervoor bedoeld. Voor vagrant heb je eigenlijk alleen de Vagrantfile nodig in je versiebeheer.

BitBucket biedt bijvoorbeeld gratis private repositories aan. Je kan eventueel kiezen om je passwords in een losse .env file zetten en die niet meecommitten en los bewaren in een password manager.