Touchpad schakelt vlot en continu achter elkaar aan/uit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Beste Tweakers,

Sinds ik ben geupgrade naar Windows 10 (wat zonder problemen had moeten kunnen volgens de compatibility reports) kreeg ik continu bluescreens, dus heb ik Windows 10 clean installed direct vanaf een boot USB.

Sindsdien lijk ik iedere keer bij het opnieuw opstarten de dobbelstenen moeten gooien, gezien maar zo af en toe de Synaptics Touchpad v7.5 in mijn Medion Erazer X6821 naar behoren functioneert. Mijn toetsenbord is even wisselvallig, overigens.

Het icoon in de system tray blijft knipperen en veranderen van icon, tussen een lege mousepad, een mousepad met een rood kruis er op (alsof het me wil vertellen dat hij momenteel wordt aangeraakt, wat niet het geval is), en een Synaptics logo.

Als ik de settings window open door te dubbel klikken op dit logo, krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WUddIr2.png

Als deze screenshot geanimeerd zou zijn, zou je zien dat Enable zo'n 5 keer per seconde vergrijst, om en om met de Disable en Settings knoppen.

Ik heb de driver al uninstalled, wat de problemen oplost totdat windows update er weer een driver overheen forceert. Ik zou ook graag niet met de meegeinstalleerde universele Microsoft driver willen werken, gezien ik dan niet eens kan scrollen met het touchpad.
Windows Update de driver laten herinstalleren lost dus niets op.
Ik heb ook geprobeerd een driver van de synaptics website te plukken en deze te installeren. Deze vertelde mij dat de huidige driver nieuwer is, waarna ik alsnog heb geinstalleerd. De touchpad werkt dan niet meer, en na een reboot wordt automatisch een driver geinstalleerd middels Windows Update.

Helaas kom ik tot vrij weinig wanneer ik google; mijn specifieke probleem heb ik vooralsnog niet voorbij zien komen op fora. Wellicht moet ik gewoonweg terug naar Windows 7, gezien Medion haar klanten niet genoeg waardeert om voor oudere doch krachtige laptops zoals deze X6821 nog nieuwe drivers te maken. (met een Nvidia 670M, 16GB DDR3 en een Core i7 310QM met SSD + HD en 1080p scherm; lijken mij geen onwerkbare specs...)

Wat denken jullie? Weten jullie van een fix? Waar zou ik naar moeten kijken? Moet ik fabrikanten gaan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Misschien niet de vraag hoe je hem verwacht, maar hoe oud is de laptop? Volgens mij zijn de regels met elektronica dat eerste jaar de bewijsplicht bij verkoper ligt en 2e jaar bij consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
ExploitSolo schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:39:
Misschien niet de vraag hoe je hem verwacht, maar hoe oud is de laptop? Volgens mij zijn de regels met elektronica dat eerste jaar de bewijsplicht bij verkoper ligt en 2e jaar bij consument.
Het model komt uit 2012 en is twee jaar geleden door Medion als vervanging van een nog ouder model aan mij gegeven. Heb een advocaat moeten inschakelen, en een derde partij naar de laptop moeten laten kijken om ze zo ver te krijgen aan hun garantieplicht te voldoen, in plaats van met het gebruikelijke 'waterschade' excuus te komen. Dit proces heeft een maand of 8 geduurd.

Wat bedoel je met 'bewijsplicht'?

[ Voor 30% gewijzigd door Ducky.nL op 29-10-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Ik had het verkeerde woord, ik bedoelde eigenlijk 'Bewijslast'.

Ik kwam het volgende stukje tegen -> http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-ii/ gedeelte "Bewijslast: fabricagefout of oneigenlijk gebruik?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 22:37
Zit er normaliter een functietoets (of combinatie met FN) toets op om de touchpad aan/uit te zetten?

Mogelijk dat het helpt als je daar de driver voor installeert (eventueel van Windows 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je toetsenbord ook problemen heeft zou het zomaar kunnen dat de connector naar je toetsenbord/touchpad wellicht een los contact heeft?

Op mijn HP Elitebook 2540p had ik ook problemen met de Synaptics touchpad na installatie van de drivers. Nadat ik die verwijdert had waren de problemen verdwenen (en alles werkte nog!).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
nooberke schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:58:
Zit er normaliter een functietoets (of combinatie met FN) toets op om de touchpad aan/uit te zetten?

Mogelijk dat het helpt als je daar de driver voor installeert (eventueel van Windows 8)
Er zit een functietoets op voor de mousepad. Deze heeft nooit gewerkt in Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 22:37
Ducky.nL schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:06:
[...]

Er zit een functietoets op voor de mousepad. Deze heeft nooit gewerkt in Windows 10.
Je zou kunnen kijk of daar een Windows 8(.1) driver voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
nooberke schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:10:
[...]

Je zou kunnen kijk of daar een Windows 8(.1) driver voor is
Ik heb de drivers van de medion website gehaald. Sommigen hebben windows 8 of 8.1 versies. Van elke driver heb ik de versie van de hoogst mogelijke Windows-versie gepakt, maar ze willen allemaal niet installeren omdat ze detecteren dat het niet in de juiste Windows-versie wordt uitgevoerd.

Uitvoeren in compatibiliteitsmodusen werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:35
Lijkt idd. wel erg op een los (of gaar, corrosie ofzo) contact. Dat rode kruis betekent nl. dat de touchpad is uitgeschakeld. Bij aanraken hoor je een (groen meen ik) stipje te zien. Eventueel zou je ook nog flink oudere drivers kunnen proberen: die touchpad zelf is immers ook niet de jongste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstweak
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik heb hetzelfde probleem. Nadat ik overschakelde naar windows 10. Na terug overschakelen naar 8.1 was het probleem verholpen. Nu, 2 jaar later, terug op 10 overgeschakeld, maar nog steeds hetzelfde probleem. Exact zoals hier hoger beschreven werd, nl. continu snel in- en uitschakelen van de touchpad.

Heeft iemand reeds een oplossing voor het probleem?
Pagina: 1