Aankoop all-in-one printer

Pagina: 1
Acties:

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01 18:47
Ik zoek een?
Ik zoek een AIO printer, die bestemd is voor schoolwerk.

Wat is je budget?
rond de 50, max 70 als de prijs de functies rechtvaardigt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur, maar ben bekend met Canon en HP.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals al gezegd een printer voor school. Dus af en toe wat printen en soms lange tijden niks. Scanfunctie wordt regelmatig gebruikt voor documenten.

Ik heb overigens al gekeken heb twee interessante opties gevonden. Namelijk deze HP en Canon

Waarom ik tussen deze twee twijfel, is namelijk omdat ik de printer niet vaak gebruik. Nu heb ik via de consumentenbond gelezen over extra inktgebruik bij incidenteel gebruik. Ik ben geen lid dus kan de testresultaten niet zien. Maar waar het op neer komt is dat bij een 3-in-1 kleurcartridge (HP) minder extra inkt wordt gebruikt dan bij aparte cartridges voor elke kleur. (Canon) Maar dit hangt per printer af, neem ik aan, aangezien ik niet weet of dit ook geldt voor de bovenstaande printers.

Misschien dat een van jullie hiermee kunnen helpen, door ervaringen te delen

Met vriendelijke groet,

CR

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De HP cartridges zijn duur en zit amper inkt in. Is er een kleur op, mag je alles vervangen. Waarom zou een 3-1 cartridge minder inkt gebruiken?

39

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Fietsbel schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:25:
De HP cartridges zijn duur en zit amper inkt in. Is er een kleur op, mag je alles vervangen. Waarom zou een 3-1 cartridge minder inkt gebruiken?
Zo'n beetje alle inkt cartridges zijn duur tenzij je huismerken neemt. Ik heb een 3-1 printer en de printkwaliteit is een stuk minder dan bijv een Epson(foto) printer, maar zijn doel zal niet hoge kwaliteit zijn schat ik. Mijn 3-1 inktset kostte 26 euro. Een volledige set van bijv. mijn vorige Epson stylus was 34 euro compleet. Allebei van het echte merk.

Ik heb sinds de aankoop enkele maanden terug nog niet mijn cartridges(halfvol zeiden ze) hoeven vervangen terwijl er redelijk nog wat geprint is. Met losse cartridges heb ik bij meerdere merken zovaak gehad dat de een na andere cartridge opging. De ellende daarbij is ook dat er bij elke keer als de printer aangaat zonder te printen wat inkt verbruikt wordt, bij een 3-1 niet (correct me if i'm wrong)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01 18:47
Ik koop wel alternatieve inkt, maar zoals ik al zei wordt dus minder extra inkt gebruikt bij incidenteel gebruik van de printer bij zo een 3 in 1 cartridge. Maar dit kan ik dus niet bekijken bij de CB. Maar dat is dus mijn grootste twijfel.
RonaldDesigns schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:33:
[...]

Zo'n beetje alle inkt cartridges zijn duur tenzij je huismerken neemt. Ik heb een 3-1 printer en de printkwaliteit is een stuk minder dan bijv een Epson(foto) printer, maar zijn doel zal niet hoge kwaliteit zijn schat ik. Mijn 3-1 inktset kostte 26 euro. Een volledige set van bijv. mijn vorige Epson stylus was 34 euro compleet. Allebei van het echte merk.

Ik heb sinds de aankoop enkele maanden terug nog niet mijn cartridges(halfvol zeiden ze) hoeven vervangen terwijl er redelijk nog wat geprint is. Met losse cartridges heb ik bij meerdere merken zovaak gehad dat de een na andere cartridge opging. De ellende daarbij is ook dat er bij elke keer als de printer aangaat zonder te printen wat inkt verbruikt wordt, bij een 3-1 niet (correct me if i'm wrong)
Precies dit bedoel ik, dank je wel voor het delen van je mening. Ik heb inderdaad gewoon een printer nodig om af en toe tekst te printen. Dus als het ik goed begrijp heb je wel het gevoel dat bij een 3-1 cartridge minder snel extra inkt wordt gebruik. Verder zou ik nog willen weten hoe het zit met verbruik van kleur, gaat bij jou 1 kleur eerder op of ligt het echt aan je printgebruik, zoals 1 kleur dominant printen

[ Voor 73% gewijzigd door CR9 op 28-10-2015 16:38 ]