Toon posts:

TV/Monitor voor PS4 + Macbook Pro Retina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers,

Ik heb sindskort de nieuwe macbook pro retina in mijn bezit. Graag speel ik ook op de PS4. Ik werk voor school graag op een groter scherm aangezien dit makkelijker is en ik zocht ook een nieuw gamescherm voor de PS4.

Ik zou ze dus beiden via HDMI willen aansluiten op 1 scherm of TV. Momenteel heb ik een 50 inch samsung en ik zou toch graag een nieuwe overstap maken aangezien deze toch al oud is. 3 jaar.

Nu heb ik zelf geen goed idee wat het best is voor mijn combinatie, TV of Monitor?

Zelf vond ik dit een goed idee ;

pricewatch: BenQ RL2755HM Zwart

Ik sta open voor alle meningen en hulp in mijn zoektocht, misschien niet onbelangrijk maaar mijn budget is max 300.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:46

Esumontere

Floep, banaan.

TV's hebben vaak een lagere responstijd dan monitoren, maar dat is vooral bij gamen belangrijk, niet zo bij school-werk denk ik. De PS4 is ook gemaakt voor televisies, dus dat zou helemaal geen probleem moeten zijn.

Mijn grote vraag is eigenlijk: waarom wil je upgraden? Doet je TV het niet goed? Functioneert het niet zoals je nu werkt? Mijns inziens is het anders namelijk nogal zonde van het geld...

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-02 12:55

aercaen

Proud framerate whore

De keuze dat je hebt gemaakt lijkt mij wel een vrij goede. Een goede 27" 1080p scherm met lage response time is ideaal voor op te gamen ook met een PS4. Ook is het wat makkelijker om schoolwerk te doen op een 27" monitor dan op een 50" TV (Ik denk dat daar kort opzitten om te werken niet gezond kan zijn).

Wel moet ik even aanhalen dat je hebt gekozen voor een scherm met een TN-paneel.
Het nadeel van TN is dat je slechte kijkhoeken hebt en ook een iets minder realistische kleurweergave,
Indien dit niet zoveel uitmaakt en je voornamelijk de response time belangrijker vind is dit volgens mij niet zo erg.
Esumontere schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:50:
TV's hebben vaak een lagere responstijd dan monitoren, maar dat is vooral bij gamen belangrijk, niet zo bij school-werk denk ik. De PS4 is ook gemaakt voor televisies, dus dat zou helemaal geen probleem moeten zijn.
Huh? Een TV met een response time van 1 ms zoals die dat Sledgehampster heeft gekozen mag je mij eens tonen. Want die bestaan naar mijn weten niet.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:46

Esumontere

Floep, banaan.

aercaen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:01:

[...]

Huh? Een TV met een response time van 1 ms zoals die dat Sledgehampster heeft gekozen mag je mij eens tonen. Want die bestaan naar mijn weten niet.
Kak, foutje, ik bedoel een hogere responstijd :+

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dan IPS monitoren buiten mijn budget die ook geschikt zijn voor gamen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:02:
Tuurlijk zijn die er. 600-1200 euro valt denk ik buiten je budget denk ik.

Maar ik denk denk dat je binnen je budget bedoelt

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-02 12:55

aercaen

Proud framerate whore

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:02:
Heb eens even voor je in de pricewatch gekeken en zoals ik al dacht kan dat zeker.
Hieronder 4 modelen welke allemaal IPS (de laatste 2 hebben VA, wat ongeveer zo goed als IPS is) hebbenm een inputlag van max 5 ms en twee HDMI poorten (ëén voor de PS4 en ëén voor de macbook:
pricewatch: LG 27MP77HM Zilver, Zwart
pricewatch: LG 27MP75HM-P Zwart
pricewatch: Asus VN289H Zwart
pricewatch: BenQ GW2870H Zwart

Volgens mij voldoen deze 4 monitors allemaal aan je wensen. Mijn voorkeur gaat uit naar de pricewatch: LG 27MP75HM-P Zwart maar deze is precies slechte beschikbaar (maar één webshop).
Pagina: 1