Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batlleTOPField3
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 14:57
Hallo Tweakers community!

Wij hebben thuis gewoon Ziggo, alleen de standaard modem/router (Cisco EPC 3928) die hun leveren voltrekt bij langer na niet onze apparaten. Als ik goed tel hebben we zo 14 apparaten aangesloten op onze wifi.
Bovendien is het signaal zeer slecht!!
Nu wouden we een externe router er achter zetten.
Mijn keuze is daar bij gevallen op de volgende 2:
- Asus RT-AC3200
- Netgear Nighthawk X6 Tri-Band Wifi router

Wat is dan de beste in ons geval? :?

Mvg, Bryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Beiden doen het zelfde... (nat) routeren en wifi. Je zal zelf met wensen/eisen moeten komen om er achter te komen welke daar beter bij aansluit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batlleTOPField3
Hallo DukeBox,

Nou voor ons moet het met name een zeer goed en ver signaal kun leveren.
Maar omdat ik op meerdere websites goede en slechte reacties heb gelezen, dacht ik weet je wat laat ik het aan de Tweakers Community vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien een idee om dan de + en - punten die je hebt gevonden hier op te noemen ? Dan kunnen we die toetsen.

Zover ik weet kan die ziggo router overigens ook op wifi 255 devices aan en bekabeld(+wifi) max 4095 devices (de dhcp pool zal eerder de beperking zijn).
Waarom voldoet dat niet ?
Daarnaast geef je aan dat je huidige signaal slecht is.. waarom zou een andere router dat oplossen ?

[ Voor 56% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batlleTOPField3
Ik heb al van alles geprobeerd, andere modem, resetten, kanalen. Maar nee, dus:

Minpunten huidige modem en router in 1:
- Slecht signaal
- Kan niet de snelheden doorvoeren wanneer er meedere (Niet allemaal) apparaten zijn aangesloten
+ 5GHz ondersteuning

Een externe router er achter door de modem in Bridge Modus laten zetten door Ziggo:
+ Beide hebben veel beter signaal
+ Kunnen meer apparaten tegelijkertijd aan
- (Optioneel) Firmware kan instabiel zijn, maar zal verholpen worden in firmware updates hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk heeft de Cisco geen briljante wifi, maar de omgeving en locatie waar de router staat ten opzichte van de ontvangende apparaten maakt ook veel uit. Staat dat ding nu in de meterkast? Dat is de slechtst denkbare plaats in de meeste huizen. Beschrijf je woning eens (kamers, bouwaard, materialen voor vloeren en wanden) en de locatie van de router en waar je goede ontvangst wil hebben. Een plaatje met je netwerk verduidelijkt veel. Misschien ben je meer gebaat bij een of meerdere access points die fluisteren dan met de aanschaf van een dure router die keihard staat te roepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:05:
Misschien ben je meer gebaat bij een of meerdere access points die fluisteren dan met de aanschaf van een dure router die keihard staat te roepen.
Dat is een mooie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16
Ik heb de Asus en die voldoet prima voor mij. Ik heb alleen wel minder apparaten.

Ze schijnen beide een smart connect te hebben, waarmee je kan spelen naar welk Wifi verbinding apparaten bij verbinding moeten gaan. Asus schijnt de enige te zijn die het op detail nivo aanpasbaar heeft gemaakt.
Dus afhankelijk van de capaciteiten van het apparaat en de drukte, etc. kun je een apparaat op Wifi, Wifi5GHz1 of Wifi5GHz2 zetten.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batlleTOPField3
De wifi modem staat inderdaad in de meterkast. Alleen wordt het zeer moeilijk om die modem te verplaatsen omdat er kabels door de muur lopen naar de router wat m'n stiefvader speciaal zo gemaakt heeft, bovendien zijn de kabels die er aan zitten niet al te lang. maar goed dit valt nog op te lossen, want ik heb liever een goed werkende wifi verbinding dan een mooie muur zonder kabels. Toevallig is vandaag of al meerdere dagen de Asus RT-AC3200 €50 goedkoper bij Bol.com, dus denk toch dat deze wordt. Zo niet kan deze nog altijd worden terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je die ook weer in je meterkast plaatst zal je er niet veel mee opschieten. De deur is vaak brand vertragend en houd flink wat signaal tegen. Probeer maar eens met de deur open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees lekker eigenwijs en koop maar raak. Je komt hier voor een advies, maar lijkt geen goed onderzoek te willen doen. Je probleemstelling is nog niet duidelijk, maar toch denk je al in oplossingen.
Plattegrond maken. Met een wifi-analyzer-programma de ontvangst op diverse plaatsen meten. Nee, dat is teveel moeite. Ik wens je succes en hoop van harte voor je dat vervanging direct raak is, maar ik houd mijn hart vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

Sowieso is Overige Hardware geen dumpbak, vragen die elders op GoT besproken worden horen daar en niet hier. Routers zijn netwerkapparaten. Daarvoor hebben we de schijnbaar onbegrijpelijk genaamde subforum "Netwerken". Ik verplaats even.

Move OH -> NT

Verder inhoudelijk: je noemt in al je posts alleen WiFi-gerelateerde zaken. Je bent dus - zeker als alle kabels al samenkomen bij de modem/router in de meterkast - op zoek naar een AP niet een router :o

Die AC3200 en alle andere dingen op basis van het Broadcom "Tri-band Xstreme" zijn kansloze geldklopperij waar je in een gemiddelde thuissituatie exact nihil aan voordeel bij gaat behalen. Verdiep je even in wat ze doen: twee 5GHz-netwerken opzetten. Heb je daadwerkelijk genoeg devices die in 5GHz werken dat de bandbreedte (en niet dekking!) van 5GHz een beperkende factor wordt? Hoogstwaarschijnlijk niet. Dan is de meerwaarde tov de AC68U exact nihil in jouw situatie...

Wat je probleem is, is duidelijk: een modem/router in de meterkast met teveel demping tussen daar en de plekken waar je WiFi gebruikt. Wat je nodig hebt is een AP op de juiste plek, niet een lomp zware router op de verkeerde. Wat die juiste plek is hangt helemaal af van de situatie en je neemt niet de moeite die fatsoenlijk te beschrijven (behalve aan te geven dat je schoonvader er blijkbaar veel tijd in gestoken hebt - maar zonder de technische vaardigheden van je schoonvader op vlak van netwerken te kennen zegt dat exact niets). Zie de posts van aardvark, om WiFi goed te doen heb je niet eens een fractie van het geld nodig dat zo'n AC3200 onding kost, maar je moet je er wel in verdiepen. Veel geld en weinig kennis/moeite = geld over balk en nog steeds brakke WiFi. Veel kennis/moeite en weinig geld = goede oplossing.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batlleTOPField3
Wow he mensen rustig, ik ben pas 17 jaar en probeer gewoon dingen uit. Dus met negatieve reacties komen heeft totaal geen zin. Verder probeer ik het te snappen wat jullie zeggen. Ik noem alleen opties op waar van ik dacht dat ze zouden werken en ik heb nog niks gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kritische opmerkingen zijn niet altijd negatief. ;)

Geen punt dat je onervaren bent; dat je wil leren is uiterst positief. Hup, aan de slag met het maken van een plattegrondje. Ga ook na of er andere netwerken in je omgeving zijn: veel netwerken in de buurt op 2,4 GHz (noteer de kanalen) kunnen ook oorzaak zijn van de slechte ontvangst. Dan kan overstappen op de 5 GHz-band gunstig uitpakken, maar daarvoor zul je weer moeten nagaan of al je apparaten dat ondersteunen. Benut het vrije weekeinde om dat uit te zoeken.

Verder ben je zo verstandig gebleken dat je nog niets heb aangeschaft ( d:)b ), waarmee je in elk geval in mijn achting stijgt. :7

Omdat je verder nog niets vertelde over welke mobiele apparaten je beschikt, neem ik aan dat er vast iets op Android draait en dan is Google Play: Wifi Analyzer een handige tool bij dat onderzoek.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 17:33 . Reden: Tip. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:15
Ik gok dat mensen een beetje kribbig worden omdat er een vraag om advies ligt, zonder dat daarbij ook maar enigszins voldoende informatie bij geleverd wordt om er wat zinnigs over te zeggen, ook als daar wel om gevraagd wordt. Het is een beetje alsof ik aan jou vraag "moet ik appels of peren kopen?", zonder daarbij te vertellen welke ik lekkerder vind, wat ik ermee wil doen, of ik allergieen heb en of ik al van die dingen in huis heb. Natuurlijk is het in eerste instantie lastig in te schatten wat allemaal wel of niet relevant is, en dat geeft verder niks, maar vaak is te veel informatie beter dan te weinig. Om de flauwe analogie voort te zetten: het zou na wat navraag zomaar kunnen dat ik uiteindelijk beter af ben met een enkele kiwi.

Om mensen je een beetje effectiever te kunnen laten helpen (waarbij je dus ook betere uitleg zou krijgen), zou het helpen om iig in kaart te brengen of:
- Het probleem alleen draadloos is of ook bedraad (14 apparaten zou Ziggo-apparaat in principe aan moeten kunnen - kan het bijvoorbeeld zijn dat jullie bij piekdrukte gewoon aan de maximale bandbreedte van jullie abonnement zitten?)
- Het probleem overal plaatsvindt of alleen verder van de meterkast af (afstand tot zender)
- De meterkast op een enigszins centrale locatie zit
- Het een optie is elders een tweede apparaat (access point) neer te zetten, zodat je vanuit twee plekken een WiFi signaal krijgt (en devices dus kunnen kiezen)
- Op wat voor signalen de diverse apparaten allemaal (kunnen) zitten (hoeveel 2,4 Ghz, hoeveel 5 Ghz - heeft het zin om 5 Ghz in te zetten?)
- Of jullie per ongeluk op een druk WiFi-kanaal zitten (bijvoorbeeld met inSSIDer of vergelijkbare telefoon-app te zien)

Om het dan voor ons verder inzichtelijk te maken zou het eerdergenoemde plattegrondje nog helpen om het een beetje voor te stellen. Wij weten natuurlijk niet hoe het bij jou thuis is ingedeeld, terwijl dit wel veel uitmaakt. Een twee-kamer-appartementje met gipsplaten muurtjes leidt tot andere oplossingen dan een pand met drie verdiepingen en betonnen muren en plafonds, om het heel extreem te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Twam op 29-10-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batlleTOPField3
Ik zal straks nog alles eens na lezen, en beantwoorden. Ik zit nu namelijk op school en had van het weekend geen tijd. Verder heeft m'n stiefvader al een Router op Marktplaats gekocht. De Netgear Nighthawk AC1900 R7000. Verder bedankt allemaal!!!
Pagina: 1