• raoulv12
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Beste tweakers,

Ik wou de overstap maken van mini itx naar micro atx, ik heb toen mijn moederbord geruild met een andere tweaker. Dat moederbord (Asus h97m plus) had gebogen pinnetjes op aankomst maar ik heb toch mijn cpu er in gedaan. Toen heb ik een op v&a een Asus z87 Gryphon gekocht, deze heeft geen gebogen pinnetjes maar ik krijg hem niet werkend. De cpu led blijft branden als ik hem aanzet wat betekent dat er een error is met de cpu. Het gaat om een i5 4460. Wat ik me afvroeg is of een cpu kapot kan gaan door kortsluiting in de socket, en zo ja, heb ik nog enige kans om garantie bij intel?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:26
Snap niet waarom je überhaupt een cpu in een moederbord gaat prikken waar de pinnen krom zijn maar oke.

Zolang de cpu kant geen zichtbare schade heeft zal je via intel misschien nog garantie hebben. Bij zichtbare schade is het gewoon klaar en is het userabuse.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

ook gehad, maar dat kwam omdat ik met m'n vinger heel even uitschoot bij het plaatsen (had m'n mobo net een dag :'). Maja, dan is het heel simpel, vergrootglas, goed licht, een stripje van vuilniszakken-dichtknup-lintje (hoe de fuq heet dat?), en dan daarmee pielen. 10 minuten, en de zaak draait weer.

Professioneel Heftruck Syndroom

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik denk eigenlijk dat zowel het moederbord als de CPU goed is. Echter is het Bios waarschijnlijk nog niet geupdate.

Het moederbord (Z87 Grpyhon) vereist bios versie 1802 om te kunnen werken met de haswell-refresh processoren.

Zie ook: http://www.asus.com/nl/Mo...GRYPHON_Z87/HelpDesk_CPU/

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• raoulv12
de bios is idd niet up to date, krijg het alleen niet voor elkaar om hem up te daten. Dit zou kunnen met een geformatteerde usb stick met de nieuwe bios erop, ik krijg dit alleen niet voor elkaar. het lampje boven de bios flash knop knippert voor 5 seconden en blijft dan aan, wat betekent dat de usb stick niet goed aangesloten is, de naam van het bestand niet goed is of dat de bios niet compatibel is. Ik heb de usb in de goede usb poort gedaan, de naam heb ik niet veranderd en de bios heb ik gedownload voor dit moederbord dus ik snap nu niet helemaal wat er fout gaat.

edit: http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/ hier staat dat je het bestand een bepaalde naam moet geven, ik gok dat het voor de Z87G.CAP is.

[ Voor 12% gewijzigd door raoulv12 op 28-10-2015 22:33 ]

Verwijderd

*Before using the new Intel 4th Gen Core processors, we suggest that you first download the BIOS updater for new Intel 4th Gen Core Processors and then update the BIOS using this tool.

Dit moest ik ook doen voordat ik de Devil's canyon (4790k) kon gebruiken..

Zover ik weet kan je de bios alleen updaten vanuit windows met de update tool van asus..
Veel mensen hadden dus ook problemen dat na de bios update (vanuit de bios of de bios flashback) de computer nog niet booten.

Dit komt omdat de bios updater en flashback alleen de Uefi bios updaten en niet de Intel ME firmware die dus nodig is voor die 4th Gen Core processors.

Ik denk dat de enige optie die je hebt is een cpu lenen die wel supported is en dan de firmware te updaten vanuit windows.

• raoulv12
Ik heb de BIOS flashback feature gebruikt en het heeft gewerkt.
Pagina: 1