iMac HDD naar SSD kosten bij de apple store.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reshadf
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:41
Hallo,

Ik kan nergens vinden hoeveel het kost om een SSD in mijn iMac late 2013 te zetten ( dunne modellen ) bij de apple store. Heeft iemand dit laten doen en wat zijn jou ervaringen / kosten hiervoor geweest?

Ik heb op sommige plekken zelfs gelezen dat je zelfs je oude hdd kan laten staan en de nieuwe SSD er gewoon bij kan gooien in de iMac's die vervolgens als primaire schijf gaat draaien en de HDD als een tweede schijf. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 9% gewijzigd door Reshadf op 28-10-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
Reshadf schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:59:
Hallo,

Ik kan nergens vinden hoeveel het kost om een SSD in mijn iMac late 2013 te zetten ( dunne modellen ) bij de apple store. Heeft iemand dit laten doen en wat zijn jou ervaringen / kosten hiervoor geweest?

Ik heb op sommige plekken zelfs gelezen dat je zelfs je oude hdd kan laten staan en de nieuwe SSD er gewoon bij kan gooien in de iMac's die vervolgens als primaire schijf gaat draaien en de HDD als een tweede schijf. Kan iemand dit bevestigen?
Apple doet dit zelf niet. Heb ik een keer nagevraagd. Je kunt het bij resellers proberen, maar reken er op dat dit duurder is dan dat je in eerste instantie gekozen had voor een SSD in je iMac.

Mocht je het laten doen bij een partij die geen authorised service provider is, dan verlies je de garantie op je mac.

Gaat het om een 27" model of een 21,5" model?

Overigens: ik zie dat je nieuw bent. Ik meen me te herinneren dat er onlangs ook een soortelijke vraag voorbij is gekomen. Probeer even de zoekfuntie te gebruiken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 28-10-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reshadf
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:41
Het gaat om de 27 inch uiteraard. Ik heb gelezen dat ze dit bij MyCom bijvoorbeeld voor 60 euro ( + de kosten voor SSD ) doen. Iemand daar ervaringen mee?

Oh en ik heb idd de zoekfunctie gebruikt maar zag geen iMacs dunne modellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Reshadf op 28-10-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
Reshadf schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11:
Het gaat om de 27 inch uiteraard. Ik heb gelezen dat ze dit bij MyCom bijvoorbeeld voor 60 euro ( + de kosten voor SSD ) doen. Iemand daar ervaringen mee?

Oh en ik heb idd de zoekfunctie gebruikt maar zag geen iMacs dunne modellen.
Wellicht heb je hier iets aan (al gaat dat over het 21,5" model).
jd1987 in "[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10"

MyCom is overigens geen authorised service provider, houdt daar rekening mee.