Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Packard Bell EasyNote LJ71 gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:51

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van Packard Bell type EasyNote LJ71 die niet meer aan gaat. Wanneer ik de power knop indruk gaat het algemene power led aan, alsmede de status indicators boven het toetsenbord (leds voor wifi, mute, enz.) en gaat de fan draaien. Na +/- 1 sec gaan deze status leds en de fan uit terwijl de algemene power led aan blijft. Verder is er geen enkele activiteit zichtbaar; ook het scherm staat uit. De harde schijf maakt geen geluid en de HDD-activiteit led blijft uit.

Ik heb de harde schijf, het RAM, de DVD-ROM, de wifi adapter en de batterij eruit gehaald en de laptop opnieuw geprobeerd te starten met de netadapter aangesloten. Dit maakte geen verschil, dus het lijkt erop dat het probleem niet in deze componenten zit. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er nu nog aan kan testen. Heeft iemand nog een goed idee?

(Opm. Had ik dit topic in PMG moeten openen?)

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:09
Heb je geprobeerd om de laptop op te starten terwijl deze aan een externe monitor hangt? Dit om te controleren of het beeldscherm zelf niet stuk is, waardoor je mogelijk nuttige aanwijzingen mist.

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:51

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Was ik vergeten, maar heb het direct even geprobeerd. Helaas zonder succes.

Nu ik er wat meer induik, blijkt dat PackardBell/Acer laptops een zgn. BIOS crisis mode kunnen hebben die aangeroept kan worden. Mijn laptop heeft deze modus ook en als ik de stappen uit de service manual van de LJ65 volg, dan lijkt mijn laptop in de crisis mode te gaan. Echter, omdat ik de vereiste BIOS file niet heb (deze wordt niet door PackardBell/Acer vrijgegeven), kan ik de procedure niet volledig doorlopen.

Het een en ander wordt tevens uitgelegd door een gebruiker van het Acer community forum: http://community.acer.com...IOS-recovery/idi-p/282468

Tsja, lastig...

[ Voor 82% gewijzigd door Managelorian op 28-10-2015 16:05 ]