Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359981

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om voor Samsung Multiroom te gaan. Ik heb hiervoor op het oog een Samsung soundbar HW-J650. Ik ben echter aan het twijfelen gebracht om eerst een Samsung WAM7500 360graden speaker te kopen. Deze kun je met de Samsung Multiroom app bedienen. Weet iemand of ik vanaf mijn iPad, als ik bijv. een voetbalwedstrijd kijk (via Fox Sports app), het geluid af kan spelen met de 7500 speaker? Als het goed is (heb de review gelezen) kan ik op de speaker de source wijzigen. Mijn vraag is concreet of ik buiten de multiroom app om geluid kan afspelen met de speaker van bijv. een YouTube filmpje via mijn iPad of iPhone (6)?

Hopelijk heeft iemand ook enkele Samsung Multiroom apparaten en kan hij mij een beetje op weg helpen! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 17:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat kan d.m.v. Bluetooth. Of dat dan gelijk loopt met het filmpje zou je in de winkel even moeten testen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus_V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben een tijdje in het bezit geweest van 2 stuks WAM350 speakers die ik middels de hub met elkaar had verbonden. Persoonlijk was ik erg gecharmeerd van het geluid die de boxen voortbrachten, ook al had ik maar de kleinste van de serie.

Een kleine zoekactie laat zien dat de source knop waarover je spreekt op de WAM7500 je laat switchen tussen Soundconnect en Bluetooth. Soundconnect is de verbinding met je TV (in geval je een Samsung TV hebt) en de bluetooth functie zorgt dat de box detecteerbaar is als afspeelapparaat.

Om antwoord te geven op je vraag: Ja, je kan buiten de multiroom app streamen naar de box. het apparaat verschijnt in de lijst met afspeelmogelijkheden a la airplay.

Wel is er een behoorlijk kwaliteitsverschil te horen tussen het afspelen via bluetooth of WiFi. Bluetooth comprimeert het geluid en dat hoor je. Ik zelf vond het geluid wat dof en hol klinken in vergelijking met WiFi. Bluetooth streamen zou voor mij voldoende zijn 'voor een keertje'. Maar wil je strucureel muziek luisteren via de boxen dan zou ik kijken voor een WiFi bron (NAS/spotify/tunein etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 17:01
Ik gebruik sinds geruime tijd een Samsung Soundbar HW-H750/XN welke via de mode TV Sound Connect is aangesloten op mijn Samsung TV UE55KS8000.
Nu missen wij wel het achtergeluid welke wij hiervoor met een 5.1 Home Cinema Set altijd wel hadden, dit m.n. bij het afspelen van Netflix SUHD Series.
Nu dat wij naar een appartement zijn verhuisd is het gebruik van bekabelde achterluidsprekers niet meer mogelijk.
Mijn vraag is dan ook het volgende:

Is het mogelijk om b.v. 2 stuks R1 of R3 Multiroom speakers aan de Soundbar en / of TV te koppelen waardoor wij toch een synchroon geluid van achteren kunnen horen?
Dus eigenlijk een soort vol 4.1 geluid.
Uiteraard willen wij dan ook de 2 stuks R1 of R3 Multiroom speakers gebruiken om via de app TuneIn radiozenders te streamen.
In feite hoef ik toch deze Multiroomspeakers alleen nog maar op een 220V voeding aan te sluiten, de Audio gaat toch via WiFi, correct?
Graag jullie advies.