Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:22
Sony Xperia S met Android 4.1.2 Jelly Bean die ik 3 jaar geleden kocht, gedraagt zich na een reeks app-updates - die ik slechts sporadisch uitvoer - opeens zeer vreemd en ik zou graag willen weten hoe ernstig het probleem is.

Ik kan niet meer bellen en alleen nog gebeld worden (kiezer loopt vast en belt uit zichzelf pas een kwartier+ later! een alternatieve kiezer-app doet hetzelfde), de "systeemtijd" rechtsbovenin loopt uit de pas met de (juiste) tijd op lockscreen, mijn PC herkent de telefoon niet meer via usb, apps installeren traag, notificaties van sommige apps komen niet meer door, en de batterij is plots na 6 uur leeg in plaats van pas na 1 of 1,5 dag.

Dus opeens bakken problemen! Whatsapp (ook bellen) en FB werken bijvoorbeeld nog wel prima. Grootste energieverbuikers zijn Google Play-services met ca 31% (geen verrassing) en Google Agenda synchroniseren met ca 17% (dat wel).

'Reset instellingen' en zelfs 'Fabrieksinstellingen resetten' halen niets uit, heb de indruk dat de laatste niet volledig wordt uitgevoerd, al m'n apps staan er nog gewoon op. Wat te doen? Is dit een hardwareprobleem? Ik wil graag nog een halfjaar met dit toestel werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Randfiguur op 28-10-2015 11:33 ]

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Je zit in het tablet topic

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 12:36
Zit er een SD kaart in ? zo ja zou ik die eens verwjideren en opnieuw factory reset doen.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Probeer je telefoon anders even te herstellen via PC companion als de Factory reset toch niet zo goed werkt.
Het herstellen kan via de ingebouwde update tool.
Oh wacht dat gaat wellicht niet werken, doordat USB niet wordt herkend.

Als het bovenstaande niet mogelijk is, dan kan het zijn dat je aan de slag moet met een nieuwe boatloader, zodat je vanaf dat een complete reset uit kunt voeren (waarbij je ook de cache+apps kunt verwijderen).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:22
Excuus voor de plaatsing in het verkeerde forum & dank voor de adviezen, maar ik heb inmiddels een nieuwe telefoon aangeschaft, een Microsoft Lumia 640. Als zzp'er wil ik meer richting het Windows-ecosysteem en ik kon gewoon niet langer rondlopen met een niet-werkende telefoon.

Trouwens, nadat ik alle apps van m'n Xperia had gegooid en de diverse (Google, FB, etc) accounts had verwijderd, kon ik opeens wel resetten naar de fabrieksinstellingen. Het zou goed kunnen dat hij nu wel door de PC wordt herkend, maar ik heb weinig zin om dat te checken.

De nieuwe telefoon is erg wennen, ook vanwege het gebrek aan WP apps, maar ook een nieuw avontuur ;)
Pagina: 1