Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb in januari 2014 een Sony Smartwatch 2 gekocht en ik was daar erg blij mee. Een betaalbaar horloge dat zich qua functionaliteiten (+ goede accuduur!) mijns inziens nog steeds kan meten met de nieuwe horloges de nu op de markt verschijnen.

Jammer dat de bouwkwaliteit zo tegenvalt. Binnen 3 maanden na aankoop bleek het kastje los in het frame te zitten. Ik heb hem daarom laten repareren, maar het probleem bleef bestaan. Ik heb nogmaals contact gezocht met Sony en ze gaven aan dat het inderdaad een foutje in het ontwerp is. Het was echter geen groot probleem: hij zou nog steeds waterdicht zijn. Hij zat hooguit een beetje los, maar hij kon er zeker niet uitvallen. Tot vorige week: https://twitter.com/steph...57619526113193984/photo/1. Ik ben het display nu kwijtgeraakt, dus reparatie is geen optie meer.

Nu heb ik opnieuw contact gezocht met Sony, omdat ik vind dat een horloge niet binnen 2 jaar na aankoop uit elkaar mag vallen. Ze beweren echter dat de garantie maar 1 jaar is en dat het je eigen verantwoording (sic) is dat de onderdelen aan elkaar blijven zitten. Dat garantie een minimum is en geen maximum, snappen ze bij Sony blijkbaar niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Dat maakt het misschien gemakkelijker om aan te tonen dat dit echt een ontwerpfout is en dat er dus sprake is van een ondeugdelijk product. Ik zie Sony er wel voor aan dat ze mij gaan verwijten dat ik m'n horloge om m'n pols draag en niet netjes in het doosje heb laten zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb ook het probleem, ze zeiden dat het vebonden kon worden met mijn gsm maar ondanks dat het zou moeten werken lukte het niet. ik kreeg als antwoord "pech" en daarmee was het gedaan. waterdicht was het ook al niet. achter 1 keer onder de kraan zat er al water achter het scherm en nu is de onderkant losgekomen en naar binnen gekomen. hun site werkt ook al niet. ik wil er hen iets van zeggen en kan het niet eens verzenden haha... goeie indruk he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Volgens mij kun je de garantie gewoon eisen. In Nederland is wettelijk bepaald (misschien europa wel) dat de minimale garantie 2 jaar is. Of Sony dat nou wil of niet ze zullen zich daar gewoon aan moeten houden.

Of dit dan onder garantie valt is een andere vraag natuurlijk. Heb je nog gegevens over het eerdere contact met Sony dat de watch toen los zat etc. waar hun zeiden dat het geen probleem was. Ik denk dat je dat dan gewoon kan voorleggen.

Edit: Zie nu pas dat het topic aardig gebumpt was...

[ Voor 5% gewijzigd door Brummetje op 10-06-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Brummetje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:59:
Volgens mij kun je de garantie gewoon eisen. In Nederland is wettelijk bepaald (misschien europa wel) dat de minimale garantie 2 jaar is. Of Sony dat nou wil of niet ze zullen zich daar gewoon aan moeten houden.

Of dit dan onder garantie valt is een andere vraag natuurlijk. Heb je nog gegevens over het eerdere contact met Sony dat de watch toen los zat etc. waar hun zeiden dat het geen probleem was. Ik denk dat je dat dan gewoon kan voorleggen.

Edit: Zie nu pas dat het topic aardig gebumpt was...
En ondanks dat, toch even inhaken op je reply. Sony kan zich best aan die 1 jaar houden indien het horloge niet rechtstreeks bij Sony is gekocht. TS moet dan naar de verkoper voor die garantie (die overigens NIET wettelijk is vastgelegd op 2 jaar maar daarover is inmiddels wel e.e.a. te vinden hier op het forum))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Gadgeteer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:06:
[...]

En ondanks dat, toch even inhaken op je reply. Sony kan zich best aan die 1 jaar houden indien het horloge niet rechtstreeks bij Sony is gekocht. TS moet dan naar de verkoper voor die garantie (die overigens NIET wettelijk is vastgelegd op 2 jaar maar daarover is inmiddels wel e.e.a. te vinden hier op het forum))
Het klopt dat het niet precies 2 jaar is maar de Nederlandse wet is daar weer "vaag" over want het product moet deugdelijk moet zijn voor een redelijke tijd wat bij het product past. En bij een horloge is dat toch wel zeker langer dan 2 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Brummetje schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Het klopt dat het niet precies 2 jaar is maar de Nederlandse wet is daar weer "vaag" over want het product moet deugdelijk moet zijn voor een redelijke tijd wat bij het product past. En bij een horloge is dat toch wel zeker langer dan 2 jaar!
Dat klopt inderdaad maar die garantie verleent de verkoper en niet de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Gadgeteer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:22:
[...]

Dat klopt inderdaad maar die garantie verleent de verkoper en niet de fabrikant.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar in het verhaal van de TS staat nergens wie de verkoper was en er was alleen met Sony gesproken dus vandaar dat ik dat heb aangehouden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik denk dat het probleem na 8 maanden wel is opgelost en een oud topic kicken is dan ook niet de bedoeling.

Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.