Oververhitte V770 @150/175

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
Hi you guys..

Ik heb een probleempie met een koeler te installeren op mijn V770 non ultra..

Ik heeft een mooi Socket7 koelertje gekocht en deze past mooi op die standaard heatsink....het kabeltje is lang genoeg, MAAR (en nu komt het).....Op mijn mooie doch tikeltje scraal uitgedosde MSI 6119 mobo ken ik nergens die 12V stekker van die koeler kwijt...Er ziten geen connectoren voor de Sysfan en de PSfan op dat kreng.

Nu mijn "brandende" vraag:

Bestaat er een verloop stekker/plug/kabel van een CPUkoeler 12 V connector naar een "grote" 4 pins powerconnector (bijvoorbeeld voor een HDD)

Zo ja...waar ken ik die vinden (wie help me d'r aan eentje)?

Zo niet, zo ver kan een V770 met alleen de standaard heatsink overgeclocked worden zonder te smelten?

Diegene die mij kunnen helpen worden door mij alvast "met warmte" bedankt!!!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Zo'n verloop heb ik ook al eens naar gezocht maar niet gevonden. Haal gewoon een standaard 4 pins connector (split-kabel) en knoop zelf de draden aan elkaar, of laat iemand het solderen evt.

Groeten Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Voor wat je MOBO geen idee, echter tweaken TNT-2 non-Ultra: ga naar core 140, memory 200. Oh ja: zelf gebruik ik een Card Cooler.
Nuttige links: http://www.sharkyextreme.com/hardware/articles/tnt-tnt2 / http://www.tweak3d.net/tweak/rivatnt /

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
ok op zoek naar een Cardkoeler of een kabeltje laten solderen....zucht

(Iemand gesoldeerde kabeltjes in de verkoop??)

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Ik heb ook een Viper770 en die kan ik zonder fan toch gewoon op 150/200 laten draaien.
Geheugen kun je gerust omhoog krikken alleen blijft de core zonder extra koeling een probleempje.
Zelf heb ik er 3 6cm fans opgebonden (met van die trektouwtjes?).
Loopt nu op 180/210 niet slecht dacht ik zo :)
fastest 640x480 (88,3 fps) Q3

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
cheeseman:

-knip van de fan het stekkertje af
-knip van de grote powerstekker het gele en zwarte kabeltje af
-strip de kabeltjes (met een aansteker of een schaar of je tanden) zodat er een paar centimeter blank draad overblijft
-draai zwart aan zwart en rood aan geel in mekaar (zodat het een beetje blijft hangen)
-veel tape eromheen
aansluiten en aanzetten

(bron: electronics for retards ;) )

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 17:40

BeaM-R

Powerrrrr

Ben ook in het bezit van een V770 non-ultra en zou die ook graag iets harder willen laten werken maar waar kan ik die core en memory instellen? Heb gehoord dat daar toeltjes voor zijn. Waar kan ik die ergens vinden??

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46

Beaves

Usque ad Finem

bij http://www.hastec.nl kan je een register tweak downloaden en daarmee kan je de core en memory snelheid aanpassen.
En je kan powerstrip proberen natuurlijk.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Maar TNTclock is nog wel het makkelijkst.
(is wel te zoeken met de betere vindmachine, of andersom) ;)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

okee heb nu tntclk gebruikt en hem op 130/170 gezet maar volgens mij wordt tie behoorlijk heet (en ben nu alleen nog maar een beetje aan het surfen). kan ik toevallig ook de temp. ergens checken??

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Gewoon heatsink een beetje aanvoelen?

• Elect
  • Niet online
Hmm, die tntclock gaat maar tot
130 (mem)
120 (core)

klopt dat of heb ik een oude versie ??
in ieder geval, hoever kan ik hem nu zetten zonder dat hij afbrand, doodgaat enz.

en wat zijn de defaults van de kaart ??
(dan kan ik hem terugzetten)

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Elect: hmmm....lijkt me sterk standaard staat tie bij mij op 125/150 (core/mem). Maar dat verschilt uiteraard weer per soort videokaart Maar misschien heb je nog wel een oude versie.
En ik ben ook benieuwd tot hoever ik nou eigenlijk kan gaan (V770 non-ultra), zonder extra koeling

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Voor TNT2 moet je TNTclk hebben, die gaat tot 200/250 MHz. Hier ken je em downloaden: www.tweak3d.net/files/tntclk.zip
Die van mij liep met S7 fan op de heatsink geschroefd max. 183 MHz. Suc6 >:)
Ennuh... die kabeltjes zijn wel te koop, maar echte huisvlijt is een stuk goedkoper.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Mijn TNT loopt stabiel op 160/185 (standaard 125/150) Kan wel hoger, maar dan issie niet 100% stabiel meer. Zonder fan crashte ie na een half uurtje Q3 op 140/170.

Waar je die convertertjes kan halen weet ik niet.. moet je gewoon een paar zaakjes bellen.
Pagina: 1