MacPro 5.1 USB uitbreiding, maar PCi-e slots te weinig..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi ik zit met een klein probleempje.. Ik ben bezig met een MacPro 5.1 (dual Xeon) uit te breiden.

Er zitten helaas maar 4 Pci-e slots in (2x16 en 2x4) en 5 brackets.

De nVidia GPU zal 1 slot innemen (2 brackets)
PCI-e to M2/SSD card, 1 slot
Black Magic Decklink 4Kpro, 1 slot
Simpele nVidia GPU voor GUI, 1 slot.

(Al deze 4 zijn nodig, zoals het er nu uitziet)

Ik wil echter nog een USB 3.1 kaartje (die ik al heb) en evt een Bluetooth 4.0/Wifi kaartje bijprikken..

Zijn hier mogelijkheden voor? Bijvoorbeeld via een PCIe splitter ofzo?

De USB is het belangrijkst. Ik krijg regelmatig externe HDDs die overgepompt moeten worden.

Kan het evt. via Ethernetports? Of de FireWire 800 daisychainen? Of via de displayports op de simpele GPU? Via een SATA poort?

Ik heb gezocht, maar word hier niet echt wijs uit en ik hoop dat jullie een idee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 15:24
waarom de 2 verschillende nVidia kaarten? je hebt genoeg aan een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
BLE/wifi op de usb2.0 poorten plempen. Die GPU voor je GUI is niet echt interessant en levert geen rekbaar voordeel op. OSX interface is vrij licht en levert met een goede graka amper verschil in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
supersnathan94 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:12:
BLE/wifi op de usb2.0 poorten plempen. Die GPU voor je GUI is niet echt interessant en levert geen rekbaar voordeel op. OSX interface is vrij licht en levert met een goede graka amper verschil in prestaties.
dit

gpu is prima aangezien de gui wat anders word bedoelt als os x ( davinci resolve editing suite )

2e gpu word puur en alleen aangesproken voor de renders en 1 gpu is dan voor de gui zelf decklink is weer voor 10bit monitor out. etc etc

maar bt/wlan kan je prima over wifi doen geen probleem.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 18:40
Vanwaar de tweede GPU? Ik heb in mijn Pro:
1) GTX 680 4GB Mac Flash (4K @60Hz)
2) PCI-e SM951 SSD
3) Highpoint RocketU 1144C 4 x dedicated USB3.0
4) Leeg

En ik heb de standaard WiFi en BT modules vervangen zonder dat daar een PCI-e slot voor nodig is: bokkow in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23"

Een splittende optie is mogelijk maar nodeloos duur misschien. Is de tweede GPU echt nodig?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
LessermoldX schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:37:
waarom de 2 verschillende nVidia kaarten? je hebt genoeg aan een
supersnathan94 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:12:
bokkow schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:01:
Vanwaar de tweede GPU? Ik heb in mijn Pro:
1) GTX 680 4GB Mac Flash (4K @60Hz)
2) PCI-e SM951 SSD
3) Highpoint RocketU 1144C 4 x dedicated USB3.0
4) Leeg

En ik heb de standaard WiFi en BT modules vervangen zonder dat daar een PCI-e slot voor nodig is: bokkow in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23"

Een splittende optie is mogelijk maar nodeloos duur misschien. Is de tweede GPU echt nodig?
Thnx voor de tips :)

Maar zoals AJ hierboven al uitlegt:

Titan X wordt pure render kaart voor Davinci Resolve (sorry, dacht dat ik dat had geschreven..)
2e GPU zal de interface en scopes e.d. aansturen (twee schermen)
De Blackmagic kaart doet de fullscreen 10bit output signaal voor de reference monitor (Eizo wordt t), 3e scherm. (Titan doet geen 10 bit out via Resolve)

De BT/wifi zal ik even naar kijken, maar is niet het belangrijkste.

Het gaat mij vooral om dat ik USB 3.1 poorten heb zonder een pci-e slot in te hoeven leveren, dus bijv via een sata connector..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 18:40
Dat laatste gaat m niet worden, als je echt USB3.1 wil, dan zal daar een PCI-e slot voor nodig zijn. Er zijn mogelijkheden om een PCI-e slot via een soort van kabel buiten de Mac Pro te krijgen naar een los kastje met 4 sloten bijvoorbeeld, maar dit is net zo duur als een hele Mac Pro...

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Zoals ik al zei ;). Je kan volgens mij de GUI best via een USB adapter aansturen, het is niet ideaal maar ik heb het as we speak ook aan mijn kantoormachine en bij "office" gebruik merk ik geen verschil eigenlijk.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Of dat. Of gewoon niet. Een titan X is meer dan capable om ook ff de GUI te doen. Dat vergt echt helemaal niks namelijk. Puur 2D imaging. Zelfs een simpele AGP kaart uit het jaar nul kan met gemak een display of 6 aansturen in dat opzicht.
Pagina: 1