1151 Mobo voor 2x 280X crossfire

Pagina: 1
Acties:

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 11:07
Aangezien ik het gamen een beetje mis ben ik bezig om wat nieuws samen te stellen.

Nu heb ik voor een prikkie een mining rig overgenomen van een kennis met oa een aantal 280X kaarten erin. Deze zou ik graag voor mijn nieuwe project willen gebruiken maar zoek ik nog naar het juiste moederbord.

Voor wat ik heb gelezen is crossfire met een x8/x8 lane wenselijk, dat maakt het aantal beschikbare borden een stuk minder.

Ik zit te denken aan deze:
pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 icm een I5 (nog niet uit de snelheid) echter kom ik in geen enkel advies dit bord tegen :-)

Doen? Of betere suggestie? Ik ben nu uitgegaan van skylake maar is geen vereiste.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:34
Ga je dan wel overklokken met dat moederbord? Anders heb je meer aan een goedkoper bordje met een andere chipset.

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 11:07
Nope, niet overklokken. Ik heb echter nog geen H170 kunnen vinden met een 2 keer een x8 lane... allemaal x16 / x4...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is inherent aan de chipset. Wil je x8/x8 zit je automatisch aan een Z-bord vast. Overigens is de hoeveelheid lanes nog niet heel belangrijk, vooral het feit dat bij B/H borden de tweede PCIe niet gelijk via de cpu loopt maar via de chipset, maakt het niet ideaal.

[ Voor 52% gewijzigd door br00ky op 28-10-2015 10:28 ]