Garantie laptop na openmaken voor RAM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Dag,

Vraagje; mijn ASUS Zenbook is beschadigd aan de behuizing en klapt nu 'scheef' dicht maar functioneert nog wel (een scharnier is gebroken tijdens het normaal dichtklappen, heel vreemd/breekbaar spul blijkbaar); nu zit ik nog ruim binnen de 24 maanden fabrieksgarantie MAAR..

Ik heb zelf een RAM module bijgeplaatst in het 2e geheugenslot (wat prima ging) en dus de laptop opengeschroefd.

Nu begreep ik dat fabrikanten hier moeilijk over doen bij RMA? Dit kreeg ik ook te horen in een emailreply van ASUS zelf.

Van een collega-tweaker begreep ik echter dat er schijnbaar een Europese rechtszaak over deze kwestie geweest is, en dat de uitslag was dat je als consument wel je laptop moet kunnen openen zonder dat de garantie verdwijnt.

Wie weet hier meer van?

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 16:26
Het vervangen van je RAM heeft niks te maken met dit probleem. Ergo, je moet gewoon garantie krijgen. En je collega heeft gelijk dat er ergens jurispridentie is over het plaatsen van extra hardware. Naar mijn weten moet het altijd mogelijk zijn om zonder al te veel gedoe je RAM en HDD te vervangen/upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:11
Wat ik altijd gedaan heb met het terugsturen van laptops voor garantie is ze terugbrengen naar de staat zoals ik ze gekregen heb.
Dus alle HW wat vervangen is weer terugzetten en dan opsturen, hier heb ik nog nooit problemen mee gehad zowel Asus als Lenovo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pin_point schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:48:
Wat ik altijd gedaan heb met het terugsturen van laptops voor garantie is ze terugbrengen naar de staat zoals ik ze gekregen heb.
Dus alle HW wat vervangen is weer terugzetten en dan opsturen, hier heb ik nog nooit problemen mee gehad zowel Asus als Lenovo
Dit dus ^^
Anders ruilen ze je laptop om voor een nieuwe en ben jij je geheugen kwijt. (mag je gaan bewijzen dat het er in zat etc, hoop gedoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:20
Ik zou het er sowieso uithalen als ik het terugstuur. Want het raakt geheid ergens spoorloos, of je krijgt een nieuw apparaat en dan ben je het kwijt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.