Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W7] Windows Explorer ververst niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opeens een vreemd probleem met Windows Explorer onder WIndows 7. Als ik een verandering aanbreng aan een bestand (bijvoorbeeld een bestand copieren of een bestandsnaam veranderen), toont Windows Explorer dit in eerste instantie niet. Pas als ik op F5 druk, toont hij de verandering.

Dit gebeurt echt bij elke wijziging, dus ik blijf continu op F5 drukken. Voorheen toonde Explorer bijvoorbeeld gecopieerde bestanden automatisch. Ik ben me niet bewust dat ik ergens een vinkje verkeerd heb gezet.

Wie kan me helpen? Dank!

• Schuurdeur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 21:02
Hallo Evert67,

Wat bij mij werkte was het opnieuw opbouwen van de zogeheten ICONCache.
Dit kan worden gedaan via de volgende handelingen:

Start een Command prompt in Administrator modus.
cd /d %LocalAppData%
attrib -h IconCache.db
del IconCache.db
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer.exe

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Waar heb je het probleem, is dat op een netwerkschijf, of lokale mappen zoals je bureaublad of 'Mijn Documenten'? Zijn de systeembestanden allemaal nog in orde (in een admin prompt 'sfc /scannow')?

Ik heb je topictitel ook even aangepast, want 'vreemd probleem' omschrijft niet wat er mis is en heb er ook gelijk de OS in gezet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Dank. Ik wist niet zo snel een goede titel :). Elders had ik al gelezen dat het wellicht te maken had met netwerkschijven waar wat mis mee was. Alles ge-unmount, tip van atagion toegepast, gereboot, alles gemount, gereboot en... het werkt weer! Geen idee waarom, maar hij doet het dus weer.

Dank voor de antwoorden!