Hulp gezocht bij keuze touchscreen Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-02 05:17
Hallo,

Wat wil ik, een touchscreen welke goed werkt met Windows 10, het liefst ingebouwde speakers heeft en minimaal 22 inch is en aan te sluiten is met vga D-sub. De mini pc waar het opdraait ben ik al meegeholpen in een vorig topic en staat inmiddels al in de meterkast dienst te doen als htpc met een 7.5 meter lange HDMI naar de receiver.

Ik ben al een tijd aan het azen geweest op marktplaats maar eigenlijk alle touchscreens die daar langskomen werken door middel van optische techniek en zitten tussen de 100 en 150 euro.

Nou heb ik me er al over ingelezen en de optische techniek werkt oke met Windows 7 maar blijkt niet zo goed te werken met Windows 10 vanwege dat de randen in het scherm geen touch waarnemen.

Daarnaast kan ik me indenken dat de optische techniek niet optimaal werkt met typen, ik ben op de iPad inmiddels erg snel met typen met meerdere vingers en het lijkt me dat met de optische variant de vinger bewegingen op het scherm elkaar uit het "zicht" nemen.

Dus ik kom uit op de capacitieve techniek. Helaas zijn deze schermen tweedehands erg schaars en nieuw ook redelijk aan de prijs.

De goedkopere schermen nieuw kom ik met mijn wensen uit op de

pricewatch: Iiyama T2336MSC-B1 Zwart

Toch nog wel aan de prijzige kant, ga ik goedkoper, kleiner, geen 1080p en ook geen speakers dan kom ik uit op de volgende.

pricewatch: Asus VT207N Zwart

Deze was ik nog vergeten, win 8 only? Drivers zullen ook wel werken onder win 10 toch? Kwa prijs gunstiger alleen dat merk doet me niet zoveel.

pricewatch: Hanns.G HT231HPB Zwart

Meer mensen die deze weg bewandelt hebben?

Het scherm is voor een agenda/kookboek/notitieblok/Netflix voor aan de muur in de keuken en 300 word me dan toch een beetje prijzig. De asus van 180 euro is dan een leukere optie maar dan lever ik wel in op al mijn wensen.

Of zal ik misschien beter wachten tot de capacitieve schermen wat beter vertegenwoordigd zijn op de tweedehands markt?

En de optische varianten met multitouch, is het echt niets? Of valt het mee?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Chrisje1983 op 28-10-2015 01:02 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uitgebreide topicstart! Jammer dat het op de verkeerde plek staat... Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Ik verplaats even. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Chrisje1983
Oke dankjewel voor het verplaatsen,

Ik voeg er nog even aan toe, ik wil dus echt alle touchscreen mogelijkheden gebruiken zoals een tablet dat doet. Ik lees hier en daar op het internet dat veel touchscreens die multitouch ondersteunen worden herkent als een "muis" in win 8 en win 10. Die moet ik dus niet hebben.

Wil dus echt de meerdere vinger bewegingen van een tablet hebben inclusief weg schuiven met meerdere vingers etc,

Hoe kan het dat er zo weinig over te vinden is, laat staan reviews die touchscreens testen op hun mogelijkheden.

Ik denk dat er weinig anders opzit als maar nieuw bestellen. En ik bedenk me, een hoop schermen vallen ook al af vanwege de bezel/rand. Die moet er dus niet op zitten want dan ga ik al moeite krijgen met instellingen openen.

Jammer dat er op foto's niet te zien is wat voor schermen het nou exact zijn. Ik denk dat ik morgen eens na de mediamarkt ga in de hoop dat ze er een hoop schermen hebben staan zodat ik eens kan zien en desnoods kan uitproberen. Maar ik ben er bang voor dat ze niet veel zullen hebben staan.

Nog even een toevoeging, de goedkoopste liyama is zojuist van 310 naar 330 gegaan, geef ik 30 euro meer uit dan kom ik bij de fujitsu die ik nog niet genoemd had. Ik vind dat scherm toch wel erg mooi, wel iets kleiner maar die 30 euro meer maakt ook niet meer uit.

pricewatch: Fujitsu E22 Touch Grijs, Zwart

Maar dan, welke schermen ondersteunen win 10 volledig?

Vr groet Chris

[ Voor 16% gewijzigd door Chrisje1983 op 29-10-2015 00:51 ]

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
Het is in ieder geval wel zeker dat de Iiyama T2336MSC-B1 Windows 8 ondersteunt, Windows 10 dan waarschijnlijk ook.

Dus als er maar Windows 8 ondersteuning is, zit je denk ik goed.

• reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014#Budget en mainstream all-in-one
http://nl.hardware.info/n...-touch-monitor-met-ah-ips
http://www.iiyama.com/gl_en/products/prolite-t2336msc-1/
Chrisje1983 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:55:
Of zal ik misschien beter wachten tot de capacitieve schermen wat beter vertegenwoordigd zijn op de tweedehands markt?
Capacitieve touch screens met een redelijke prijs zijn al beperkt verkrijgbaar, laat staan tweedehands ;(
Chrisje1983 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:55:
Nou heb ik me er al over ingelezen en de optische techniek werkt oke met Windows 7 maar blijkt niet zo goed te werken met Windows 10 vanwege dat de randen in het scherm geen touch waarnemen.
Dat vind ik wel een raar verhaal dat het onder Windows 7 beter werkt bij de randen dan Windows 10 :S

http://windows.microsoft..../getstarted-like-a-tablet
http://windows.microsoft....-8/touch-swipe-tap-beyond

Dan hebben ze denk ik bij Videokaarten & Beeldschermen er toch wat meer verstand van.

[ Voor 60% gewijzigd door Ketho op 29-10-2015 19:26 ]

• Chrisje1983
Nou dat had er mee te maken dat de optische sensoren in de opstaande rand/bezel zitten verwerkt en om in Windows 10 te swipen vanaf de rand word dan lastig. Wat mensen dan deden om het op te lossen was het beeld te verkleinen zodat je aan alle zijden zwarte balkjes krijgt. Windows 7 gebruikt die swipe commando's niet toch? Je bent daar meer met een veredelde muis bezig.

Ga win 10 ook in tablet modus gebruiken vandaar.