Power Mac G4 AGP nieuw moederbord (windows)

Pagina: 1
Acties:

• Sp0Q
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb van mijn oom een hele mooie ouwe Power Mac G4 gekregen. Ik zag hem bij hem in de schuur staan en ik begon gelijk te kwijlen. Afgelopen week kwamen mijn ouders langs en hadden ineens die bak bij zich!

Het eerste wat ik dan doe is kijken wat er gebeurt als ik m opstart. En alles werkte nog perfect! De PowerPC processor draaie een supersnelle versie van OS X 10.4 Tiger, waar ik ooit mijn Mac verleden op ben begonnen. Inmiddels ben ik een C# programmeur en ben ik zeer tevreden met Windows 10. Maar toch heb ik een liefde voor deze kast.

Ik wil dus graag deze kast hergebruiken en er een dikke game pc van bouwen. Sorry, ik weet het. Het is zonde misschien. Maar ik bewaar de oude onderdelen! :)

Nou zat ik eigenlijk te wachten op de nieuwe BBG om te kijken watvoor onderdelen ik zou moeten halen om een beetje een degelijk game pctje te bouwen. (Denk aan Fallout 4 op high) Ik was van plan om eerst een moederbord te kopen en te kijken of dat een beetje zou passen allemaal. Ik heb inmiddels alle onderdelen er netjes uitgehaald en ben nu dus op zoek naar nieuwe onderdelen om hier weer een krachtige machine van te maken en de kast weer te laten shinen!!

Nou is mijn vraag, hebben mensen ervaring met zo'n kast? Kan ik straks gewoon een BBG volgen en zonder al te veel zagen in de kast en is dit een beetje netjes krijgen? Denk aan moederbord montage, IO panel en power aansluiting edk.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik zou eens zoeken op 'power mac g4 atx mod'..