Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke PDF editor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Mevrouwtje1990
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 01-05-2017
Hallo allemaal.

Ik heb een macbook pro 13 inch retina. Ik ben ernstig slechtziend en heb daarom schoolboeken in digitale vorm. Deze boeken heb ik in PDF vorm. Op dit moment gebruik ik de voorvertoning die standaard op de mac staat. Maar dit is zo omslachtig wat betreft tekst invoeren. Ik moet eerst naar extra;s dan naar anooteer. Dan naar tekst en dat tekst ballonnetje slepen naar waar ik de tekst wil hebben en mijn antwoorden wil invoeren. Het irritante natuurlik is dat ik doordat ik dus visueel beperkt ben soms heel erg moet zoeken naar dat tekstvakje.

Ik zoek daarom een PDF editor waarbij ik gewoon door het dubbelklikken tekst in kan voeren waar ik de tekst wil invoeren. Iemand hier ervaring mee? Ook wat prijzen betreft. Het liefst in programma in het Nederlands.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt in Voorvertoning ook op het gereedschapskoffertje klikken naast de zoekbalk, dan krijg je een toolbar met alle annotatiemogelijkheden. Scheelt in menu's graven. Daarnaast heeft "Tekst" ook een sneltoets, nl. ctrl-cmd-t. Zie ook Hoe heten al die vreemde symbolen, zoals ⌥, ⌘ en ⌅?.

Als alternatief voor Voorvertoning is Skim misschien bruikbaar. Daarnaast zijn er veel programm's te vinden als je zoekt naar os x pdf annotate (er vanuitgaande dat je PDFs wilt annoteren en niet perse wijzigen).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Kalief
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:33
De Foxit pdf reader is er ook voor de Mac.
https://www.foxitsoftware.com/products/pdf-reader/
Deze gratis standaard reader kan ook comments in tekstvakken en standaardvormen toevoegen.
Deze commentaarfunctie is direct vanuit een toolbar aan te klikken.
De toegevoegde comments zijn ook zichtbaar in de meeste andere pdf-readers zoals die van Adobe en Sumatra.

Kalief wijzigde deze reactie 28-10-2015 03:01 (17%)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True