Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slecht wifi bereik op slaapkamer.

Pagina: 1
Acties:

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11 12:46
Hallo,

Ik heb matig tot zeer matig wifi bereik op mijn slaapkamer. De modem/router (van toendertijd nog UPC) staat in de meterkast. Het gaat om een 'prefab' woningindeling. Dat wil zeggen dat de woning indeling vrij standaard is. De meterkast staat links in de gang. De slaapkamer bevindt zich recht tegenover de trap (en de trap staat weer vrijwel recht tegenover de meterkast). Er zijn dus feitelijk geen obstakels (voor zover ik weet) die het bereik kunnen belemmeren. Op andere kamers op de bovenverdieping is de verbinding wel goed (zelfs als de afstand verder is dan de slaapkamer).

Onze slaapkamer grenst aan de slaapkamer van onze buren. Geen idee of dat er wat mee te maken heeft, maar ik wil het toch even vermelden. Is er wellicht iets wat ik in de draadloze instellingen moet veranderen?
Ik heb het ook met een Wifi repeater geprobeerd, maar ik kreeg dat ding niet aan de praat. 8)7

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Deur van de meterkast is meestal brandwerendvertragend.. zet hem eens open en check je signaal dan nog eens ?

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2015 21:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11 12:46
DukeBox schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:37:
Deur van de meterkast is meestal brandwerendvertragend.. zet hem eens open en check je signaal dan nog eens ?
Dat lijkt inderdaad te helpen. Maar om de deur van de meterkast nou 24/7 open te hebben staan is ook zoiets :P. Valt dit op te lossen?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Toch de wifi repeater werkend krijgen en op de trap hangen of het modem boven de meterkastdeur hangen buiten de meterkast dus.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Andere deur/deur aanpassen of router verplaatsen. Zover ik weet kun je de antennes niet aanpassen (verlengen) van die upc routers.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.