Toon posts:

media systeem voor gehandicapten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onze zoon (12) is verstandelijk gehandicapt en heeft het vermogen van een 3 jarige.
Hij vind het geweldig om dvd'tjes te kijken en muziek te luisteren.

Probleem is echter dat hij geen afstandsbediening, TV, laptop of tablet kan bedienen. Wel kan hij zelf zijn liedjes en dvd's uitkiezen en vooruit en achteruit spoelen. We hebben voor hem dan ook een portable dvd speler waarbij wij (ouders) de dvd in de speler stoppen.

Als echter de dvd speler hapert, niet doet wat hij moet doen of een kras op de dvd zit heeft hij niet het begrip dat de dvd speler ook kapot kan. Het gevolg is dat de dvd speler door de woonkamer vliegt en binnen no time weer kapot is. Na diverse soldeer avonden en inmiddels onze 4e dvd speler zou hier toch een beter oplossing voor te vinden moeten zijn.

Wie weet hiervoor een oplossing?

voorwaarden moeten dus zijn:
- sterk
- beperkt aanbod, dus geen YouTube oid
- op afstand (af te spelen via wifi)
- zeer beperkte mogelijkheden. alleen video's of alleen muziek.
- systeem waarmee ik de huidige ca 50 dvd's kan omzetten.
- koptelefoon aan te sluiten, eventueel draadloze koptelefoon is ook prima.

Wie wil/kan ons oprecht adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik heb wel eens eerder vragen naar een dergelijke device gekregen, en destijds (een jaar of 4 geleden) was daar eigenlijk niets wat écht voldeed. Het was vaak niet "hufterproof" genoeg, of kende veel te veel mogelijkheden. We kwamen toen bij een stukje maatwerk uit, en daar is de prijs zo verschrikkelijk niet leuk van dat je beter af bent met de meest goedkope tablet met een heel stevige beschermhoes. De meeste tablets kan je in een soort van “speelhoek-modus” zetten, waarbij je en een paar apps kan toewijzen die je erin wilt, en zonder code kom je niet uit die omgeving weg. Speciaal zodat je de tablet aan kinderen kan geven. En eens in de zoveel tijd ben je dan gewoon aan de beurt om het ding te vervangen als hij de nodige vlieg-uren gemaakt heeft. Om het jezelf relatief makkelijk te maken kan je de content (de DVD’s dus) op een centraal punt opslaan, normaalo gesproken een NAS dus. Is het alleen een kwestie van eenmalig de DVD’s even omzetten. Applicaties als Handbrake maken dat vrij eenvoudig, dus daar hoef je je niet echt zorgen om te maken.

Succes in ieder geval met de zoektocht, en mocht je iets tegen komen, dan hoor ik dat graag :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank je wel voor je reactie,

Het blijft lastig om iets geschikts en idd betaalbaars te vinden.

Als we iets hebben zal ik het posten, kannog wel even duren....