Kan niet opstarten vanaf de USB - Medion Akoya E1232T

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705060

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje geleden chrastte Windows 10 op mijn Medion Akoya E1232T (MD 99466). Aangezien ik een fan van Ubuntu ben had ik besloten dit systeem via de USB te installeren. Na een geslaagde installatie, werkte het systeem prima.
Een aantal dagen geleden besloot ik er maar weer Windows op te zetten, aangezien ik dit voor school nodig heb. Bij mijn Akoya werd een herstel DVD met Windows 8.1 geleverd. Aangezien de Akoya E1232T geen DVD-drive heeft, had ik het ISO bestand op een USB stick gezet. Zodra ik via F2 in de BIOS kwam > Boot Menu, stond de USB er niet tussen. Ik heb verschillende USB sticks met verschillende besturingssystemen geprobeerd.
Is er misschien een instelling in de BIOS die ik moet wijzigen? Ik heb overigens al vanalles geprobeerd, waardoor mijn Ubuntu systeem ook al onbruikbaar is geworden :-( .

Heeft iemand een idee :? ?

Groetjes,

Kliklink

P.S. Ik weet niet zeker of dit in de goede categorie is geplaatst (ik ben nieuw op dit forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:28
Hoe heb je de ISO op de USB-stick gezet? Gewoon gekopieerd of heb je dat met een programmaatje gedaan die de USB-stick ook bootable maakt?

Als je hem gewoon kopieert dan kan je er inderdaad niet van opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo RamonK,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de USB stick bootable gemaakt (ook verschillende sticks met verschillende Windows en Linux systemen geprobeerd).
De USB stick staat niet tussen het boot menu terwijl de stick er de eerste keer wel tussen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog een idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200498

Erg oud, maar ik heb deze laptop ook. Hij start alleen op van usb, als er de juiste EFI files opstaan, helaas.