iBood retour nooit aangekomen

Pagina: 1
Acties:
  • 7.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb een moeilijk probleem en ik hoop dat iemand mij een gouden tip kan geven waarmee ik dit alsnog kan oplossen.

Ik heb een iBood doos ontvangen en was niet tevreden over de inhoud. Daarop heb ik besloten het pakket terug te sturen. Ik heb geen 3S-nummer (Track&Trace) meegekregen -of gevraagd-. Ik heb contact gehad met PostNL & iBood. Beiden partijen hebben het 3S nummer nodig, maar die heb ik niet. Ik heb wel een datum, tijd en plaats van verzenden.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit nummer niet op een andere manier te achterhalen is. Ik neem aan het dat bij het aanmaken van het nummer een datum, tijd en locatie word geregistreerd. Dit is immers het startpunt van de verzending. PostNL geeft aan daarmee niets te kunnen, is dat daadwerkelijk zo? Zijn er Tweakers met andere ervaringen?

Nu zijn er en aantal feiten;
1. iBood gebruikt een antwoordnummer en laat de fulfillment doen door een bedrijf genaamd DocData.
2. Aldus PostNL is DocData verantwoordelijk voor het ontvangen van het pakket, zij moeten het onderzoek doen naar de vermissing.
3. iBood/PostNL geeft aan niets te kunnen onderzoeken zonder het 3S-nummer.

Er zijn dus 2 scenario's;
1. Het pakket hangt nog ergens bij PostNL.
2. DocData kan is pakket kwijt of kan die niet aan mijn pakket niet aan een klant of bestelling koppelen.

Het vervelend is dat PostNL geen verantwoordelijkheid neemt voor pakketen die niet verzekerd verzonden zijn; dus zijn pakketen die worden geretourneerd naar een antwoordnummer verzekerd?

Op het moment ben ik een aardig zakcentje kwijt die ik wel graag hoop terug te ontvangen. Hoe ga ik;
a) Toch aan het 3S-nummer komen?
b) iBood overtuigen dat ik daadwerkelijk het pakket heb verzonden en daarom mijn geld terugkrijg?

Alvast bedankt voor het meedenken!

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ultimation schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:49:
Ik heb geen 3S-nummer (Track&Trace) meegekregen -of gevraagd-.
Dat durf ik te betwijfelen... zeer grote kans dat je het wel hebt gekregen. Maar goed, wel of niet, je hebt het niet meer en zonder de 3S code heb je gewoon pech. Het bonnetje met de 3S code is jouw bewijs van versturen. Hoe slordig kun je zijn. Zelfs al hadden ze deze niet gegeven, dan had je er om moeten vragen. De retourverzending is namelijk jouw verantwoordelijkheid. Helemaal dom omdat het om best wel wat geld gaat, slordig :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Han schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:56:
[...]

Dat durf ik te betwijfelen... zeer grote kans dat je het wel hebt gekregen. Maar goed, wel of niet, je hebt het niet meer en zonder de 3S code heb je gewoon pech. Het bonnetje met de 3S code is jouw bewijs van versturen. Hoe slordig kun je zijn. Zelfs al hadden ze deze niet gegeven, dan had je er om moeten vragen. De retourverzending is namelijk jouw verantwoordelijkheid. Helemaal dom omdat het om best wel wat geld gaat, slordig :)
Ik heb wel vaker gelezen dat bij postkantoren soms geen 3s code wordt verstrekt bij het versturen naar een antwoordnummer:

https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Han schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:56:
[...]

Bedank dat je mij er nogmaals op wijst. :/ Ben er ook echt niet blij mee en sla mijzelf zeker wel voor mijn hoofd.

Zoals ik al aangaf hoop ik op andere ervaringen waarbij het mensen toch gelukt is, of dat ik via een maas in de voorwaarden waarmee ik toch die 3S-code kan achterhalen of ik toch mijn geld terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik krijg altijd een bonnetje, ook als ik naar een antwoordnummer stuur zoals van Bol.com, Bonprix enz. Je bent of het bonnetje vergeten of kwijt geraakt. Achterhalen zal niet meevallen, met jou zijn er die dag waarschijnlijk nog 10-tallen pakketten verzonden. Je zou het via twitter kunnen proberen bij Postnl, maar ik geef je wienig kans. Ze willen zelfs nog geen 3s code verstrekken als je de ontvanger bent en je een niet-thuis bericht in je handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Heb je betaald voor de verzending? Zo ja, via de pin? Dan heb je de exacte datum en tijd van het versturen... En hoe lang is het geleden dat je het pakketje hebt verstuurd? Is de kans niet aanwezig dat iBood de retourzending als nog gewoon gaat verwerken? Of is het al dermate lang geleden dat het al verwerkt had moeten zijn? 3S code of niet, in 99% van de gevallen gaat de verzending gewoon goed.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Han schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:36:
Heb je betaald voor de verzending? Zo ja, via de pin? Dan heb je de exacte datum en tijd van het versturen... En hoe lang is het geleden dat je het pakketje hebt verstuurd? Is de kans niet aanwezig dat iBood de retourzending als nog gewoon gaat verwerken? Of is het al dermate lang geleden dat het al verwerkt had moeten zijn? 3S code of niet, in 99% van de gevallen gaat de verzending gewoon goed.
Voor een retour naar een antwoordnummer hoef je niet te betalen, dus dat is lastig.

Ik zou even naar het postkantoor gaan waar je het pakket hebt ingeleverd, en daar je verhaal uitleggen. Als je een vriendelijke balie medewerker treft, heb je kans dat ze je wel willen helpen met het zoeken naar het 3S nummer. Aangenomen dat die wel opgeslagen worden in de computer vanwaar ze verzonden zijn.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Past het pakketje soms door de brievenbus? Dan krijg je geen code, want dan wordt het als briefpost verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ultimation schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:49:
Ik heb een iBood doos ontvangen en was niet tevreden over de inhoud. Daarop heb ik besloten het pakket terug te sturen.
Meh, past niet door de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Misschien een stomme vraag, maar hoezo naar een antwoord nummer (indien je zoals aangegeven niet tevreden was)?
Ik heb ook wel eens een doos geretourneerd maar mocht verzendkosten fijn zelf betalen naar een regulier adres.

Op de site van Ibood staat namelijk:

"Wie betaalt de verzendkosten voor retourzendingen?
iBOOD neemt de retourkosten voor haar rekening in de volgende gevallen:

• Het bestelde product is direct bij levering defect is (DOA)
• Het bestelde product is binnen 6 maanden na aankoop defect.
• Verkeerde of incomplete levering

In volgende gevallen komen de retourkosten voor eigen rekening:

• Annulering na verzending
• Het bestelde product is na 6 maanden of langer na aflevering defect geraakt. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

M3rcury schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:39:
[...]

Voor een retour naar een antwoordnummer hoef je niet te betalen, dus dat is lastig.

Ik zou even naar het postkantoor gaan waar je het pakket hebt ingeleverd, en daar je verhaal uitleggen. Als je een vriendelijke balie medewerker treft, heb je kans dat ze je wel willen helpen met het zoeken naar het 3S nummer. Aangenomen dat die wel opgeslagen worden in de computer vanwaar ze verzonden zijn.
Dat eerste klopt niet. Verzenden naar een antwoordnummer is niet altijd gratis. Als je een aangetekende brief of traceerbaar pakket wil versturen naar een antwoordnummer moet je gewoon betalen.

http://www.postnl.nl/klan...oordnummer-versturen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Van de iBood FAQ;
1. Meld eerst via Mijn iBOOD dat je een product wilt retourneren. Doe je dit niet, dan kan dit negatieve gevolgen hebben voor je garantie.
2. Volg de instructies die je van ons krijgt exact op om de behandeling van je verzoek zo goed en zo snel mogelijk te laten verlopen. Let op: bevat jouw product persoonlijke data? Maak hier voor de zekerheid een backup van.
3. Pak het product goed en deugdelijk in, inclusief voldoende buffering om eventuele transportschade te voorkomen. De originele verpakking en buffering zijn hier het beste geschikt voor.
4. Is je product duurder dan 100 euro? Dan adviseren we je het verzekerd te versturen.
5. Stuur je product terug met een track & trace code, zodat je je product kunt volgen, en je altijd kunt aantonen dat je het product naar ons hebt opgestuurd.
6. Plak altijd het label of etiket op de verpakking om verwerking mogelijk te maken.
Welk retouradres heb je gekregen van iBood? Ik meen mij namelijk ook te herinneren dat het gewoon een betaalde retour was bij mij, geen antwoordnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-07 10:04
Han schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:30:
Van de iBood FAQ;
[...]
Welk retouradres heb je gekregen van iBood? Ik meen mij namelijk ook te herinneren dat het gewoon een betaalde retour was bij mij, geen antwoordnummer.
Bij mij was het ook gewoon een betaalde retour. Ik kon het geld achteraf wel terugkrijgen, maar ik moest in eerste instantie de retour zelf betalen. Lijkt me vreemd dat dat opeens veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Han schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:36:
Ik ben zojuist bij het postkantoor geweest en de medewerker kon mij niet helpen. Grappige is dat de dame aan de balie aangaf dat het wel eens gebeurt dat partijen pakketen achterhouden en vragen op een 3S-nummer. Als die niet overhandigd kan worden kan je namelijk zeggen dat het pakket nooit verzonden is en hoeven ze geen betalingen terug te draaien of kunnen ze borg in rekening brengen. Als voorbeeld noemde ze UPC, dat het daar nogal vaak voorkwam.
Vonkie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:02:
Misschien een stomme vraag, maar hoezo naar een antwoord nummer (indien je zoals aangegeven niet tevreden was)?
Ik heb ook wel eens een doos geretourneerd maar mocht verzendkosten fijn zelf betalen naar een regulier adres.

Op de site van Ibood staat namelijk:
[..]
Als koper heb je 14 dagen "bedenktijd". Binnen die 14 dagen mag je -wat je dan ook koopt- altijd terug sturen. Zie; https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand
Han schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:30:
Van de iBood FAQ;
[...]
DocData Fulfillment t.a.v. iBood.com
Antwoordnummer 10116
5140VB Walwijk

[ Voor 33% gewijzigd door Ultimation op 28-10-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Soortgelijks ooit meegemaakt. Kwam in een notendop op het volgende neer:

- Product deugde niet, aangemeld voor retour en terug verzonden
- Na een paar dagen de tracktrace code gecontroleerd, pakket was aangenomen. Tracktrace code weggegooid
- Na nog een paar dagen nog steeds geen bericht vanuit iBood. Bij navraag kon ze me alleen vertellen dat: "De administratie momenteel een rommeltje is". Zou vanzelf binnen een paar dagen goedkomen
- Weer een paar dagen later contact opgenomen: "Nee, we hebben niets ontvangen. Zonder verzendbewijs kunnen we niets voor je doen"

Gezien ik zelf al had gezien dat het pakket was aangekomen ging ik ervanuit dat het wel goed kwam. De tracktrace code had ik dus niet meer (dacht ik). Na nog een aantal keer gemaild te hebben heb ik het opgegeven, ze mailde niet eens meer terug. Een muur is nog gezelliger.

Na 10 maanden! toevallig een screenshot gevonden van de tracktrace code + dat het pakket was aangekomen. Weer bericht richting iBood gedaan inclusief screenshot. Geen gehoor.

Na nog een week nogmaals screenshot verzonden met het bericht dat ik binnen 5 werkdagen mijn geld terug verwacht, dat ik zeer ontevreden ben over iBood en dat wanneer ik het geld niet binnen 5 dagen teruggestort had gekregen ze alleen nog maar met m'n advocaat te spreken krijgen.

Dreigen met de advocaat heeft uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik mijn geld terug kreeg.

Was de laatste keer dat ik bij iBood bestelde. Wel aangeven dat het een rotzooi is daar, maar een dikke middelvinger richting de klant ipv service. Er is werkelijk waar niets positiefs meer aan iBood. Ze leveren te laat. Vaak 2e hands spullen die als nieuw verkocht worden en de RMA is al helemaal om te huilen wanneer je met advocaten moet gaan driegen om je recht te krijgen.

Ik zou gewoon direct beginnen met het dreigen van een advocaat, kan je nogal wat maanden tijd en frustratie schelen ;)

Edit: overigens heb ik de retour kosten zelf moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Anoniem: 221563 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:36:
Ik zou gewoon direct beginnen met het dreigen van een advocaat, kan je nogal wat maanden tijd en frustratie schelen ;)

[..]
Ik heb helaas geen verzendbewijs (3S/Track&Trace nummer). Die probeer ik al enige tijd te achterhalen maar dat kan schijnbaar alleen op het moment dat hij word aangeboden door de baliemedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ultimation schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Ik heb helaas geen verzendbewijs (3S/Track&Trace nummer). Die probeer ik al enige tijd te achterhalen maar dat kan schijnbaar alleen op het moment dat hij word aangeboden door de baliemedewerker.
Om wat voor bedrag gaat het? Als het over enkele tientjes is dan kun je dat gerust proberen. De kosten in uren die ze moeten maken wanneer je er een zaak van maakt zijn vele malen duurder dat de retour zending. Wanneer je het wel hebt teruggestuurd maar je hebt geen bewijs ben je de pineut. De enigste manier om nog je recht te krijgen is dan helaas net zo lang lastig worden totdat ze je je geld teruggeven om maar van je af te zijn. Kost alleen een hoop tijd en moeite, zonder garantie tot success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:44
Een iBOOD box zit op 108 euro.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Op basis van wat? De TS is zelf nalatig geweest en kan geen enkel bewijs leveren dat hij de Box daadwerkelijk heeft opgestuurd en dat de box alle inhoud bevatte om te voldoen aan de retourvoorwaarden. Het is niet voor niks dat er in de retourvoorwaarden staat vermeld dat je zelf verantwoordelijk bent voor het correct retourneren. Met de 3S code had de TS wellicht sterk gestaan, maar om te gaan dreigen met een advocaat vind ik persoonlijk de grootste dooddoener die er bestaat. De TS is nu afhankelijk van de coulance van iBood, gaan dreigen met een advocaat gooit alle deuren dicht en maakt alles nog uitzichtlozer dan dat het al is. Ook is het geen haalbare zaak vanwege de nalatigheid en gebrek aan 'bewijs'. Op het eind zal de TS niet alleen zitten met het verlies van die € 108,00 maar ook nog eens met een advocatenrekening, indien hij geen rechtsbijstand heeft. Mocht de TS die wel hebben dan betwijfel ik of een rechtsbijstand hier überhaupt tijd in gaat steken, het is namelijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op basis van niets. Een dreigement is vaak voldoende in dit soort gevallen. Helemaal wanneer het om een relatief klein bedrag van 108 euro gaat.
Op het eind zal de TS niet alleen zitten met het verlies van die € 108,00 maar ook nog eens met een advocatenrekening, indien hij geen rechtsbijstand heeft. Mocht de TS die wel hebben dan betwijfel ik of een rechtsbijstand hier überhaupt tijd in gaat steken, het is namelijk kansloos.
Nee, verder dan dreigen ga je niet. Je hoeft geen kosten te maken. Rechtsbijstand zal je alleen advies geven, bedrag valt onder eigen risico. Mijn advies is dan ook het advies dat ik via mijn eigen rechtsbijstand destijds heb mogen ontvangen. Dreigen met serieuze stappen is vaak voldoende.

Je hebt momenteel niets meer te verliezen, ik zou er gewoon voor gaan. Dat het een loos dreigement is maakt in dat geval niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 15:22
Anoniem: 221563 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

Op basis van niets. Een dreigement is vaak voldoende in dit soort gevallen. Helemaal wanneer het om een relatief klein bedrag van 108 euro gaat.

[...]

Nee, verder dan dreigen ga je niet. Je hoeft geen kosten te maken. Rechtsbijstand zal je alleen advies geven, bedrag valt onder eigen risico. Mijn advies is dan ook het advies dat ik via mijn eigen rechtsbijstand destijds heb mogen ontvangen. Dreigen met serieuze stappen is vaak voldoende.

Je hebt momenteel niets meer te verliezen, ik zou er gewoon voor gaan. Dat het een loos dreigement is maakt in dat geval niet meer uit ;)
Verschil is dat jij bewijs had dat het pakket is aangekomen. TS heeft niets. Voor hetzelfde geldt heeft hij het pakket gewoon nog thuis staan. Dreigen met een advocaat zal dan ook niet veel nut hebben. Wie eist bewijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 21:33
Als je wat verstuurd moet je toch ook een retour adres opgeven? Wellicht zou je de app van tnt nog kunnen proberen. Daar kun je tegenwoordig ook door jouw verstuurde pakketten inzien. Moet hij natuurlijk wel op jouw naam en postcode staan.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Soortgelijks ooit meegemaakt. Kwam in een notendop op het volgende neer:

[..]

Na 10 maanden! toevallig een screenshot gevonden van de tracktrace code + dat het pakket was aangekomen. Weer bericht richting iBood gedaan inclusief screenshot. Geen gehoor.

[..]

Dreigen met de advocaat heeft uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik mijn geld terug kreeg.

[..]

Soortgelijks maar met een cruciaal verschil. Jij had bewijs van verzending. Zonder bewijs geen drukmiddel. Daarnaast heb ik ook een juridisch conflict gehad waarbij de tegenpartij mij pas serieus nam nadat ze gedagvaard werden. Dan ben je al enkele honderden euro's verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:24
Anoniem: 221563 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Om wat voor bedrag gaat het? Als het over enkele tientjes is dan kun je dat gerust proberen. De kosten in uren die ze moeten maken wanneer je er een zaak van maakt zijn vele malen duurder dat de retour zending. Wanneer je het wel hebt teruggestuurd maar je hebt geen bewijs ben je de pineut. De enigste manier om nog je recht te krijgen is dan helaas net zo lang lastig worden totdat ze je je geld teruggeven om maar van je af te zijn. Kost alleen een hoop tijd en moeite, zonder garantie tot success.
Het lijkt me voldoende voor iBood om één maal duidelijk te maken dat zolang er geen 3S code/bewijs van verzending overlegd wordt, de zaak van hun kant afgedaan is en de ts verder kan negeren mocht ie 'lastig gaan doen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Anoniem: 221563 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Het gaat om €108,-, inderdaad.
muppet99 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:26:
Als je wat verstuurd moet je toch ook een retour adres opgeven? Wellicht zou je de app van tnt nog kunnen proberen. Daar kun je tegenwoordig ook door jouw verstuurde pakketten inzien. Moet hij natuurlijk wel op jouw naam en postcode staan.
Ik heb geen retouradres opgegeven. Ik kan de verzending ook niet zien in mijn verzonden pakketen.

Het begint er wel steeds meer naar uit te zien dat ik mijn centen gewoon kwijt ben. Hoewel ik de betaling via Paypal heb gedaan en via die weg mijn geld terug kan halen wil ik hier niet aan beginnen. Ook dreigen met advocaten en dergelijk zie ik niet zitten.

Het is een les die ik heb geleerd, helaas heeft mij die €108,- gekost. Volgende keer het verzendbewijs héél lang vasthouden of zelf de zending aanmaken via Mijn PostNL.

Wat ik gewoon erg jammer vind is dat het niet mogelijk is een 3S code nogmaals op te vragen op basis van gestelde variabelen. Ik begrijp zeker dat het privacy-ding kan zijn maar dat zijn dingen die wel af te vangen zijn.

Mag ik alle reageerders bedanken voor het meedenken en de input. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
Anoniem: 221563 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

[...]

Persoonlijk moet ik altijd een beetje grinniken om mensen die bij het minste of geringste dreigen met een advocaat. Voor mij is dat juist bewijs dat diegene zelf geen enkel verstand van juridische zaken heeft. Ibood is echt niet zo stom om te denken dat iemand even 300 euro gaat betalen om een advocaat een briefje te laten tikken zodat TS z'n 108 euro terugkrijgt. Het is daarom vrijwel altijd een totaal leeg dreigement. Ik zou daarmee oppassen als je nog enigszins serieus genomen wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ultimation schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:50:
[...]Hoewel ik de betaling via Paypal heb gedaan en via die weg mijn geld terug kan halen wil ik hier niet aan beginnen.
Ik zie zo niet in waarom paypal het bedrag zou terug storten. Je hebt het product ontvangen, maar (in de ogen van elke andere partij) nooit terug gestuurd.

Z/D ure les voor de volgende keer, altijd een track en trace number vragen, evt iets meer betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-07 17:08
Ultimation schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

Het gaat om €108,-, inderdaad.

[...]

Ik heb geen retouradres opgegeven. Ik kan de verzending ook niet zien in mijn verzonden pakketen.

Het begint er wel steeds meer naar uit te zien dat ik mijn centen gewoon kwijt ben. Hoewel ik de betaling via Paypal heb gedaan en via die weg mijn geld terug kan halen wil ik hier niet aan beginnen. Ook dreigen met advocaten en dergelijk zie ik niet zitten.

Het is een les die ik heb geleerd, helaas heeft mij die €108,- gekost. Volgende keer het verzendbewijs héél lang vasthouden of zelf de zending aanmaken via Mijn PostNL.

Wat ik gewoon erg jammer vind is dat het niet mogelijk is een 3S code nogmaals op te vragen op basis van gestelde variabelen. Ik begrijp zeker dat het privacy-ding kan zijn maar dat zijn dingen die wel af te vangen zijn.

Mag ik alle reageerders bedanken voor het meedenken en de input. _/-\o_
toon volledige bericht
En dat vind ik ook uiterst vervelend, want iets als dit kan wel opgelost worden indien men jou wilt helpen;
Er hangen altijd camera's achter de balie, zo kunnen ze naar tijd en datum terug gaan van het moment dat jij daar stond.
Daar zien ze op dat jij een pakket inlevert en vervolgens geen bon mee krijgt.
( ik geloof jou itt alle andere tweakers er wel op dat jij GEEN bon gekregen hebt, volgens mij ben jij weleens bij mij thuis geweest voor een iphone reparatie ) Hier gaat het afgifte punt de fout in door jou geen bon te geven, dan mogen hun met PostNL achter de track&trace code aan.

Al met al, anno 2015 kunnen ze ALLES achterhalen indien ze willen, echter zou ik naar het punt gaan waar het fout gegaan is: het afgifte punt, hun kunnen exact zien dat jij netjes een pakket ingeleverd hebt op de camera, en vervolgens geen bon gekregen hebt. Hun hebben in ieder geval dus WEL het bewijs dat jij het netjes ingeleverd hebt ( het belangrijkste ).

Probeer het eens op die boeg te gooien, bij de primera in de steenstraat ingeleverd? Coulante vrouwtjes en een aardige man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-07 09:05
En dat vind ik ook uiterst vervelend, want iets als dit kan wel opgelost worden indien men jou wilt helpen;
Er hangen altijd camera's achter de balie, zo kunnen ze naar tijd en datum terug gaan van het moment dat jij daar stond.
Daar zien ze op dat jij een pakket inlevert en vervolgens geen bon mee krijgt.
( ik geloof jou itt alle andere tweakers er wel op dat jij GEEN bon gekregen hebt, volgens mij ben jij weleens bij mij thuis geweest voor een iphone reparatie ) Hier gaat het afgifte punt de fout in door jou geen bon te geven, dan mogen hun met PostNL achter de track&trace code aan.
Denk persoonlijk niet dat het zo simpel is om even de camerabeelden te mogen bekijken. Iets van authoriteit en wet van privacy. Anders mag ik zomaar even beelden op [willekeurige plaats] opvragen, omdat ik daar was geweest. Zo werkt het niet, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
jay123 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Denk persoonlijk niet dat het zo simpel is om even de camerabeelden te mogen bekijken. Iets van authoriteit en wet van privacy. Anders mag ik zomaar even beelden op [willekeurige plaats] opvragen, omdat ik daar was geweest. Zo werkt het niet, gelukkig!
Is dit een zomaar iets? Of iemand die ''opgelicht'' wordt door iBood?
Een bedrijf koppelt niet een ontvangen pakket via 3s aan een gebruiker/klant. Alle klant gegevens staan op de doos maar iBood doet alsof ze van niks weten en niks ontvangen hebben.
Vanaf dat moment is het K.U.T. om je niet hard te kunnen maken met een 3s bon, hier draait alles om een bonnetje die nog geen 1 cent gekost heeft maar de tweaker wel 108 euro gaat kosten.
Indien hier de winkel inderdaad geen bon aangeboden heeft, is dat fout nummer 1 die in heel dit proces gemaakt is. Indien de winkel/postnl WEL netjes de bon aangeboden heeft maar de tweaker gezegd heeft: nah hoeft niet gooi maar weg. Dan wordt het in zijn geheel lastiger want het winkel personeel heeft hun werk gedaan.

Feiten:
1-Tweaker heeft het pakket netjes retour verzonden maar geen bonnetje gekregen (tweaker heeft het enige gedaan wat hij MOEST doen en dat was retourneren, basta )
2-iBood zegt dat ze nergens vanaf weten en doet daarmee alsof het pakket nooit verzonden is, ze hebben immers niks gekregen.
3-PostNL die betaald is door de tweaker wilt de tweaker nergens mee helpen: oh jij ons 6,75 betalen? Dan heb je nu lekker pech want wij doen lekker niks voor je ;w

nummero 2 en 3 hebben we even niks aan want die zijn liever lui dan moe en hebben inmiddels hun geld al binnen geharkt.
Echter nummero 1 de tweaker zelf zou wel nog zijn gelijk bij het afgifte punt kunnen halen, want mocht het kloppen wat de tweaker zegt ( geen bon aangeboden gekregen ) dan heeft het afgifte / inleverpunt een fout gemaakt en dan zou het wel zo netjes van hun zijn om na te kijken of het inderdaad klopt wat de tweaker zegt, toch?
Dat heeft voor de rest niks meer met privacy te maken, indien ze bij het afgifte punt willen gaan ze lekker de hele dag opnames bekijken. Daarbij gaat het hier om de privacy van de tweaker zelf, en ik denk niet dat hij het erg vind als ze hem gaan opzoeken op de opnamen en daarbij even op beeld komt ( want dat is in dit geval nodig ), andere mensen komen niet eens in beeld want ze kunnen direct naar datum + tijd heengaan.

Nah ik zou dit gewoon proberen, als je de keuze hebt om dit te proberen bij het inleverpunt of om 108 euro weg te gooien dan wist ik het wel. Indien het inlever/afgifte punt ( whatever ) aangeeft na het kijken van de opnamens: meneer de tweaker u heeft helemaal gelijk dit is onze fout. Dan is de 3S binnen no-time achterhaald, zodra dit afgifte punt ( ja ik gooi ze elke keer door elkaar, inlever/afgifte :D ) contact opneemt met postnl krijgen ze gelijk de 3S.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 28-10-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-07 14:45
jay123 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Helaas is het wel zo makkelijk. Zelf 1,5 jaar geleden de situatie gehad dat iemand zonder issues even alle camera beelden van een tank station kreeg (onbemande) waardoor ik dus gezeik kreeg. (portomonee gevonden, gemeld aan politie, die waren gegevens kwijt etc).

Navraag bij politie? "ja meneer, gebeurt veel vaker dat particulieren deze beelden krijgen"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
corset schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:51:
[...]

Helaas is het wel zo makkelijk. Zelf 1,5 jaar geleden de situatie gehad dat iemand zonder issues even alle camera beelden van een tank station kreeg (onbemande) waardoor ik dus gezeik kreeg. (portomonee gevonden, gemeld aan politie, die waren gegevens kwijt etc).

Navraag bij politie? "ja meneer, gebeurt veel vaker dat particulieren deze beelden krijgen"
Ja maar dat is niet eens wat ik bedoelde, de tweaker hoeft de beelden helemaal niet te zien.. Het gaat erom dat iemand van het personeel het even nakijkt en die zullen echt niet zeggen indien ze zien dat de tweaker gelijk heeft: u heeft geen gelijk. Echter moeten hun wel zeker weten dat het zo is voordat ze de 3S code achterhalen bij PostNL zelf.

Dit heeft 0,0 met privacy en wetgeving te maken, dit is een dienst wat de winkel kan leveren om de klant te helpen, niet meer niet minder.
Indien de winkel eigenaar wilt neemt hij 's avonds alle opnamens mee en gaat ernaar kijken met een bak popcorn, niks privacy/wetgeving. Indien jij niet op de camera van iets of iemand wilt moet je de winkel niet in. De eigenaar mag ermee doen wat hij wilt zolang hij de beelden niet zonder toestemming openbaar maakt.
En hier zit het grote verschil, de privacy van niemand wordt aangetast want niemand krijgt de beelden te zien op de winkel eigenaar/personeel na.

[ Voor 26% gewijzigd door LopendeVogel op 28-10-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:12
JeroenC schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

Is dit een zomaar iets? Of iemand die ''opgelicht'' wordt door iBood?

Feiten:
1-Tweaker heeft het pakket netjes retour verzonden maar geen bonnetje gekregen (tweaker heeft het enige gedaan wat hij MOEST doen en dat was retourneren, basta )
Iemand die 'opgelicht' wordt door iBood? Dat is nogal een beschuldiging.

Feiten:
1-Tweaker beweert dat hij het pakket netjes retour heeft verzonden, maar heeft hier geen enkel bewijs van.

Als je al het woord 'feiten' wilt gebruiken, dan moet je wel echt de feiten erbij pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:44
Staat het 3S-nummer niet op het retouretiket dat je toegestuurd hebt gekregen? Ik moest laatst ook iets terugsturen naar een antwoordnummer en daar stond het 3S-nummer onder de barcode. iBOOD ging in het verleden niet zo te werk maar wellicht is dit in de tussentijd veranderd.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
tweakerdennis schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:56:
[...]

Iemand die 'opgelicht' wordt door iBood? Dat is nogal een beschuldiging.

Feiten:
1-Tweaker beweert dat hij het pakket netjes retour heeft verzonden, maar heeft hier geen enkel bewijs van.

Als je al het woord 'feiten' wilt gebruiken, dan moet je wel echt de feiten erbij pakken ;)
Valt mee, vandaar de '' ervoor en erachter ''. Min of meer om reden dat ik even geen ander woord ervoor kan bedenken. Ik ga er in ieder geval even vanuit dat PostNL niet het pakket kwijtgeraakt is, gebeurt zelden bij een pakket die geregistreerd staat. Hiermee maak ik de aanname dat iBood het pakket WEL ontvangen heeft binnen 2 werkdagen na inleveren.

*knip*

Nee ik blijf mij mijn advies om in de afgifte/inlever winkel te vragen een kort onderzoekje te doen hierna en de camera beelden van dat moment erbij te nemen. De winkel heeft gewoonweg de mogelijkheid die 3S te achterhalen zodat de tweaker zijn 108 euro netjes terug krijgt.
Daarbij vind ik dat mijn advies nog helemaal zo'n slecht idee niet is, en dat is waar de tweaker om vraagt: advies met wat te doen.

*knip*

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 28-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Maar toevallig dat ik via tweakers.net weleens met hem afgesproken had aangezien hij een defecte iphone4s had, toen is hij bij mij thuis geweest. Hierdoor kan ik gewoonweg niet anders dan hem volledig op zijn woord te geloven.
De ervaringen die ik met hem gehad heb waren gewoon top, netjes op tijd en een nette volwassen persoon. In ieder geval niet iemand waar je vraagtekens bij zou kunnen hebben.

Zie ook mijn beoordeling op hem die nog stamt uit 2013... Gewoon een eerlijke gast, dus laten we hem ook zo behandelen en helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
JeroenC schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:07:
Valt mee, vandaar de '' ervoor en erachter ''. Min of meer om reden dat ik even geen ander woord ervoor kan bedenken. Ik ga er in ieder geval even vanuit dat PostNL niet het pakket kwijtgeraakt is, gebeurt zelden bij een pakket die geregistreerd staat. Hiermee maak ik de aanname dat iBood het pakket WEL ontvangen heeft binnen 2 werkdagen na inleveren.

knip

Nee ik blijf mij mijn advies om in de afgifte/inlever winkel te vragen een kort onderzoekje te doen hierna en de camera beelden van dat moment erbij te nemen. De winkel heeft gewoonweg de mogelijkheid die 3S te achterhalen zodat de tweaker zijn 108 euro netjes terug krijgt.
Daarbij vind ik dat mijn advies nog helemaal zo'n slecht idee niet is, en dat is waar de tweaker om vraagt: advies met wat te doen.

knip
Hoe weet jij zo zeker dat de winkel de mogelijkheid heeft het 3S nummer te achterhalen? Je gaat er 100% vanuit dat dit kan, maar weet je dit of is dit ook een aanname?

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 28-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het moralisme, de aannames en de beschuldigingen richting iBOOD zijn off-topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, even een video bekijken met hopelijk een timstamp betekend niet dat ze dan een code kunnen vinden. Een gewoon post punt kan vast niet terug vinden welke codes ze op een dag hebben aangemaakt.

Ik weet niet hoe het in nederland is, maar een pakket economy versturen, krijg je dan wel een track en trace code? Of wordt er gewoon een post/pakket zegel opgeplakt, en dan in een grote container gegooid? Die laatste zijn dus nooit te traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
JeroenC schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:22:
[...]

Probeer het eens op die boeg te gooien, bij de primera in de steenstraat ingeleverd? Coulante vrouwtjes en een aardige man.
Yep. Ben daar vanochtend nog geweest. Ze kon mij echt niet helpen en heeft nog even meegedacht.
JeroenC schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:16:
Maar toevallig dat ik via tweakers.net weleens met hem afgesproken had aangezien hij een defecte iphone4s had, toen is hij bij mij thuis geweest. Hierdoor kan ik gewoonweg niet anders dan hem volledig op zijn woord te geloven.
De ervaringen die ik met hem gehad heb waren gewoon top, netjes op tijd en een nette volwassen persoon. In ieder geval niet iemand waar je vraagtekens bij zou kunnen hebben.

Zie ook mijn beoordeling op hem die nog stamt uit 2013... Gewoon een eerlijke gast, dus laten we hem ook zo behandelen en helpen.
Ik vind het tof dat je in de bres springt. Dat ten eerste, maar als ik op de stoel van iBood zou zijn gaan zitten zou ik precies hetzelfde doen. Want als ze dit bij mij doen dan moeten ze dit bij iedereen doen wat op zijn beurt weer fraude in de hand werkt. Hoewel ik het kut vind dat ik de flink de dupe ben van mijn eigen nalatigheid/dommigheid gun ik het een bedrijf (of wie dan ook) niet de dupe te worden van fraude. Als jezelf netjes aan de regels houd gaat er niets fout.

Ik denk dat PostNL het systeem om moet gooien en dat het mogelijk moet zijn een 3S-code na de hand nogmaals uit te draaien. Eventueel tegen een vergoeding. Het liefst aan de hand van een transactienummer of datum/tijd/plaats. Hierdoor kan dit soort mogelijke fraude wel worden tegengegaan.

Nu kan elk willekeurig bedrijf met antwoordnummer (en PostNL zelf) rustig zeggen dat jij je pakket niet hebt teruggestuurd en zonder 3S-nummer is dat daadwerkelijk niet aan te tonen. En ik kan als consument naar mijn centen fluiten terwijl ik -al moet het onder ede- kan zeggen dat ik het pakket heb teruggestuurd.
AdmiralSnipe schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:59:
Staat het 3S-nummer niet op het retouretiket dat je toegestuurd hebt gekregen? Ik moest laatst ook iets terugsturen naar een antwoordnummer en daar stond het 3S-nummer onder de barcode. iBOOD ging in het verleden niet zo te werk maar wellicht is dit in de tussentijd veranderd.
Nee, daar moest ik zelf mijn factuurnummer op in vullen.
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:28:
idd, even een video bekijken met hopelijk een timstamp betekend niet dat ze dan een code kunnen vinden. Een gewoon post punt kan vast niet terug vinden welke codes ze op een dag hebben aangemaakt.

Ik weet niet hoe het in nederland is, maar een pakket economy versturen, krijg je dan wel een track en trace code? Of wordt er gewoon een post/pakket zegel opgeplakt, en dan in een grote container gegooid? Die laatste zijn dus nooit te traceren.
Op het pakket is een stikker geplakt, dat is bij elk pakket hetzelfde. Anders kunnen ze nooit gevolgd worden.

Waar het omgaat is dat er een verzendbewijs is. Een foto van de camerabeelden waarop te zien is dat ik het pakket afgeef geeft alvast aan dat ik het pakket heb overhandigd aan PostNL. Dat zou voor iBood afdoende moeten zijn. Vanaf dat moment is het hun probleem. Desnoods moeten ze met de hand alle pakketen doorzoeken, maakt mij niet uit. Dat zoeken ze maar verder uit met PostNL.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultimation op 28-10-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ultimation schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:14:
Waar het omgaat is dat er een verzendbewijs is. Een foto van de camerabeelden waarop te zien is dat ik het pakket afgeef geeft alvast aan dat ik het pakket heb overhandigd aan PostNL. Dat zou voor iBood afdoende moeten zijn. Vanaf dat moment is het hun probleem. Desnoods moeten ze met de hand alle pakketen doorzoeken, maakt mij niet uit. Dat zoeken ze maar verder uit met PostNL.
Dan weten ze alleen dat je een pakket hebt aangeleverd, niet wat er in het pakket zat. Het blijft daarmee aanmodderen en je verschuift dan het risico naar het bedrijf die maar moet afwachten of het product in de doos zit, of wat stenen, of dat de bezorger iets achterover drukt. Als consument heb je veel bescherming bij aankoop, of dit er ook onder valt zal wat onduidelijker zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:36:
[...]

Dan weten ze alleen dat je een pakket hebt aangeleverd, niet wat er in het pakket zat. Het blijft daarmee aanmodderen en je verschuift dan het risico naar het bedrijf die maar moet afwachten of het product in de doos zit, of wat stenen, of dat de bezorger iets achterover drukt. Als consument heb je veel bescherming bij aankoop, of dit er ook onder valt zal wat onduidelijker zijn :)
Ook als het pakket wel zou zijn aangekomen kan het zijn dat niet alles erin zit, om wat voor reden dan ook. De discussie is meer dat ik kan aantonen dat ik het pakket verzonden heb en daarom recht heb op mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ultimation schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:38:
Ook als het pakket wel zou zijn aangekomen kan het zijn dat niet alles erin zit, om wat voor reden dan ook. De discussie is meer dat ik kan aantonen dat ik het pakket verzonden heb en daarom recht heb op mijn geld.
Sec kun je alleen aantonen dat je een pakket hebt verstuurd, niet dat je het pakket hebt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:41:
[...]

Sec kun je alleen aantonen dat je een pakket hebt verstuurd, niet dat je het pakket hebt verstuurd.
Goed punt. Maar dat is altijd, ook al krijg ik wel een T&T nummer en het pakket verdwijnt of komt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is ook het moeilijke. Bij het versturen van de box naar jou ligt het risico bij de verzender, is het nu andersom of is daar wat specifieks voor geregeld bij retourzending? Interessante vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
Kleine tip. Maak van dat soort bonnen een foto met je telefoon. De bon ben je sneller kwijt dan je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:47:
Dat is ook het moeilijke. Bij het versturen van de box naar jou ligt het risico bij de verzender, is het nu andersom of is daar wat specifieks voor geregeld bij retourzending? Interessante vraag :)
Omdat het een antwoordnummer is ligt de verantwoordelijkheid bij de DocData/iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
JeroenC schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:49:
[...]
Feiten:
Fout. Je 'moet' ook het afgifte bewijsje bewaren totdat de retour verwerkt is. Moet tussen haakjes omdat je het niet verplicht bent, maar doe je het niet en er gaat iets fout, ben je de pineut.

Over de camerabeelden: Afhankelijk van hoeveel tijd eroverheen is gegaan, kunnen die op de eerste plaats al verwijderd zijn. Ten tweede zal op de beelden alleen zichtbaar zijn dat de ts een pakket afgeeft, of dat daadwerkelijk het ibood pakket is blijft de vraag. Verder kan ik me voorstellen dat de 3S code aan de hand van het tijdstip niet achterhaald kan worden.
matty___ schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:02:
Kleine tip. Maak van dat soort bonnen een foto met je telefoon. De bon ben je sneller kwijt dan je telefoon
Betere tip: vul de 3S code op je postnl account in als verzonden pakket, dan kan je 'm altijd terugvinden en doorgaans ook zien wanneer het afgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
henri86 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:26:
[...]

Fout. Je 'moet' ook het afgifte bewijsje bewaren totdat de retour verwerkt is. Moet tussen haakjes omdat je het niet verplicht bent, maar doe je het niet en er gaat iets fout, ben je de pineut.

Over de camerabeelden: Afhankelijk van hoeveel tijd eroverheen is gegaan, kunnen die op de eerste plaats al verwijderd zijn. Ten tweede zal op de beelden alleen zichtbaar zijn dat de ts een pakket afgeeft, of dat daadwerkelijk het ibood pakket is blijft de vraag. Verder kan ik me voorstellen dat de 3S code aan de hand van het tijdstip niet achterhaald kan worden.

[...]

Betere tip: vul de 3S code op je postnl account in als verzonden pakket, dan kan je 'm altijd terugvinden en doorgaans ook zien wanneer het afgeleverd is.
Maar wordt je daar ook duidelijk van op de hoogte gebracht?
Indien je er ervaring mee hebt ( ik verzend regelmatig pakketten oa via tweakers.net en ik weet tot dat bonnetje belangrijk is, die 3S code staat daardoor diezelfde dag al in een PM op tweakers ) dan is het andere koek.
Als ik nou aan mijn vriendin zou vragen: ej weet je wel waar je mee moet opletten indien je een pakket verstuurd bij postnl? dan zal zij antwoorden met: ja dat het pakket goed ingepakt is...
Ze is zeker niet dom of stom, maar als je een goed persoon bent dan ga je er niet vanuit dat andere fouten gaan maken en jij de dupe bent ondanks dat je het inlevert. Stel mijn vriendin rekent het pakket af en ze vervolgens vragen of ze het bonnetje wilt, dan zal zij denken: nah ik geloof wel dat jullie niet spontaan meer afschrijven dan de 6,75 dus laat dat bonnetje maar zitten.
Echter zal het hier eerder om het 3s bonnetje gaan die ze dus niet gaat krijgen.

Mijn vriendin zou dus netjes het pakket ingeleverd hebben, daarmee heeft ze zich gehouden aan het retourneren en zou ze het geld terug moeten krijgen van het aangeschafte product.

Dit is dan even een voorbeeld, ik zou in dit geval uiteraard aangegeven hebben: vraag om de 3s code en bewaar die goed. Maar als iemand zonder ervaringen met dit soort zaken iets op de post doet dan ga je ervanuit dat jij je ding gedaan hebt.
Als vervolgens PostNL of iBood het kwijt raakt, ben jij als verzender dus de klos ondanks dat jij het netjes ingeleverd hebt?
Nah dat zou niet helemaal juist zijn, uiteraard is die 3S code in dit geval makkelijk om aan te tonen dat je het wel gedaan hebt, maar als je die niet hebt, omdat je die niet gekregen hebt dan vind ik niet dat de verzender direct gestraft hoeft te worden want het is immers dankzij iemand anders fout gegaan.

Daarbij weet ik wel vrijwel zeker dat ze nav tijdstip+datum het 3s kunnen achterhalen, why? Ze kunnen nav de 3s zien waar het pakket ingeleverd is, oftewel ze moeten een zoekfunctie hebben per lokatie waar pakketten ingeleverd zijn. In de 3S code staat dus in dit geval de primera steenstraat - arnhem als inlever punt. Daarbij is het niet zo dat er in deze primera wachtrijen staan met klanten die pakketten inleveren, het is meer een tabak/boek winkel met als extra dat ze een postnl inleverpunt hebben.

Het klinkt allemaal omslachtig, maar voor dit inleverpunt van PostNL zou met 1 telefoontje vanuit de primera richting hoofdkantoor de 3S achterhaald zijn.

De volgende vraag is ook eerder gesteld en ik kan zo niet zien wat het antwoord is:
Heb je met de pin betaald? Heb je een bewijsje behalve de camera dat jij daar geweest bent en een pakket betaald hebt?

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 29-10-2015 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
JeroenC schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 06:01:
[...]

Maar wordt je daar ook duidelijk van op de hoogte gebracht?
PostNL heeft algemene voorwaarden, daar staat het in. o.a. de Afzender of de Geadresseerde tot 30 dagen gerekend vanaf de dag van acceptatie ten vervoer van de Zending, informatie krijgen met betrekking tot de uitvoering van de Vervoerovereenkomst, op voorwaarde van vermelding van het nummer van de barcode die zich op het Vervoersdocument bevindt.

Die dien je in principe te lezen voordat je ermee akkoord gaat. En nee, in de winkel hoef je geen vinkje te zetten zoals bij vrijwel alle online bestellingen, maar dat is hetzelfde als met bijv. de retourbeleiden van winkels: het staat op je bon vermeld, je kan er naar vragen als je het wil weten of veelal op de website lezen.
Postnl verwijst ook netjes naar deze voorwaarden op je 'aankoopbon'. Voor mij is dit hetzelfde als elke andere aankoop in de winkel: als jij bij bijv de Lidl geen bonnetje vraagt/bewaart en het product wil ruilen/terugbrengen, ben je op dezelfde wijze de pineut. Iedereen weet dat je, wil je ergens recht op hebben met een winkelaankoop, je de aankoopbon nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eOD5rYp.jpg

Overigens: gebaseerd op de informatie onderaan dit bonnetje lijkt het me inderdaad mogelijk om de 3S code te achterhalen, maar dit is niet de taak van postnl. De verantwoordelijkheid ligt bij jou.

[ Voor 10% gewijzigd door henri86 op 29-10-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
henri86 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:22:
[...]

Iedereen weet dat je, wil je ergens recht op hebben met een winkelaankoop, je de aankoopbon nodig hebt.
Niet iedereen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Ik heb gelukkig een vriend die bij PostNL werkt en toevallig ook wel eens langskomt bij de vestiging waar ik mijn pakket heb afgegeven. Hij gaat kijken of hij misschien nog ergens een verzendlijst/pakbon achtig iets kan vinden. Beetje jammer dat de dames achter de balie daar niet aan gedacht hebben. Maar dat is niet de verantwoordelijkheid van de baliemedewerkster. Misschien weet ze daar niet eens vanaf.

Fingers crossed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Even een update. Die vriend bij PostNL heeft ook helaas niets kunnen vinden. Zelf de hoop opgegeven en het maar geaccepteerd. Nog steeds ontevreden over het feit dat het terughalen van een 3S-nummer voor de gehele organisatie zo'n probleem is. Anno 2015 en met de mogelijke technieken vandaag de dag zou zoiets peanuts moeten zijn. Maar dat is een andere discussie.

Echter, nadat mijn vriendin met mijn schoonmoeders had gebabbeld, kwam dit onderwerp ten sprake. En zij wilde het ook eens proberen. Gegevens doorgegeven en, wat denk je, afgelopen maandag werd ik gebeld; PostNL. Ik weet nog steeds niet precies hoe mijn schoonmoeder het voor elkaar heeft gekregen, maar ik kreeg uiteindelijk mijn 3S-nummer. _/-\o_

De mevrouw van PostNL wilde nog even benadrukken dat ze niet op verzenddatum/tijd, locatie en postadres filteren voor klanten, maar er waren nu maar in totaal 50 dozen terug gestuurd naar iBood en ik was de enige die een dergelijk nauwkeurige datum/tijd/locatie kon opgeven dat ze mij het nummer hebben gegeven. Dit doen ze dus normaal niet.

Deze doorgeven aan iBood en met 3 dagen had ik mijn geld terug. d:)b

Ik weet nog niet precies hoe mijn schoonmoeder het voor elkaar gekregen heeft, maar wel prettig dat het haar wel gelukt is wat hoger in de keten bij PostNL iemand te spreken te krijgen. *O*

Al met al. Een leermoment.
1. Raak nooit je 3S-nummer kwijt. Maak er een foto van met je telefoon. :Y
2. Mocht je hem toch kwijt zijn, vraag dan aan je schoonmoeder of ze even wilt bellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ultimation schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:11:
2. Mocht je hem tocht kwijt zijn, vraag dan aan je Ultimation's schoonmoeder of ze even wilt bellen. :+
FTFY ;)

Mooi dat het toch nog goed is gekomen :)

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 09-11-2015 12:17 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ultimation schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:11:
Ik weet nog niet precies hoe mijn schoonmoeder het voor elkaar gekregen heeft, maar wel prettig dat het haar wel gelukt is wat hoger in de keten bij PostNL iemand te spreken te krijgen. *O*
Schoonmoeder al verrast met een doos heerlijke bonbons en/of bosje bloemen? ;)

[ Voor 67% gewijzigd door albino71 op 12-11-2015 14:17 ]

Te koop....

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

albino71 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:16:
[...]

Of met een ibood doos >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En waar was de doos nu uiteindelijk volgens de track n trace, ben ik wel benieuwd naar :) Was die nu ergens blijven hangen of heeft iBood zitten liegen dat zer de doos niet hebben ontvangen?

[ Voor 36% gewijzigd door rikadoo op 12-11-2015 14:35 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
albino71 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:16:
[...]

Schoonmoeder is meer van de grassapjes enzo. ;)
rikadoo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:34:
En waar was de doos nu uiteindelijk volgens de track n trace, ben ik wel benieuwd naar :) Was die nu ergens blijven hangen of heeft iBood zitten liegen dat zer de doos niet hebben ontvangen?
De doos was uiteindelijk wel de fullfilment partner aangekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultimation op 12-11-2015 15:39 ]

Lekkere club dus, dat ibood.
Pakket was wel aangekomen, etc, maar zogenaamd kwijtgeraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Ze maken gebruik van een fulfillment-partner. Misschien is het inscannen/verwerken van het pakket daar niet helemaal goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 18:13

Rico

Wie dit leest is gek....

IBOOD is gewoon een slecht bedrijf.

Ik had een set luidsprekers besteld en die had de UPS chauffeur bij mijn overburen afgeleverd.
Toen ik ze had opgehaald zag ik dat er een gat in de doos zat aan de zijkant...en jahoor een luidspreker beschadigd.
Mocht ze houden en dan kreeg ik een korting voucher van JAWEL 10euro. Of alles retour en geld terug.
Ik wou gewoon een goede set of de beschadigde luidspreker vervangen hebben. Doen ze dus niet.

Het was meer van ja helaas je hebt er voor getekend bij ontvangst...maar dat had ik niet gedaan maar de overbuurvrouw. Nou dan moest ik daar maar de schade gaan verhalen.

Ik vind de service 0,1 bij IBOOD, maar dat maak ik nu bij elke luidspreker aanbieding ook wel duidelijk in het forum.

Trouwens veel reacties in het forum met iets als: OOoh zat ik lang op te wachten dus besteld.
Dat soort dingen zijn van IBOOD medewerkers om de verkoop te pushen. Die mensen hoor je namelijk nooit weer in het forum. Ook niet dat ze het product hebben....niks.
Onbetrouwbare bende daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 14:28
Ibood is een flop bedrijf. Je word altijd van het kastje naar de muur gestuurd. Koop er nooit meer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 19:12

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic krijgt een slotje van mij. Probleem van TS is opgelost en het begint nu een wat klachten topic te worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.