Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TostiTostelli
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2021
De gelinkte CPU klopt niet! Dit moet een i7 4790K zijn!.

Hey Tweakers,
Alvast bedankt voor de reactie! Als er naast het moederbord nog dingen veranderd moeten worden om de CPU en GPU te laten functioneren, hoor ik die ook graag!

Ik zoek een?
Moederbord die een Intel Core i7 4790K en een Sapphire R9 290X kan faciliteren. Met redelijke overclock mogelijkheden(hoef geen max, maar wel een leuke en vrij gemakkelijke overclock) Graag ook Haswell-E ready. (als upgrade van een asrock b75 pro3-m)

Wat is je budget?
Ong 200,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, Gigabyte, als het maar geen ASRock is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Case:Fractal Design R4
Opslag: Adata s510 120gb, samsung 850 pro 128gb + een seagate 1tb
Voeding: XFX pro 550
Koeling: Gelid solutions tranquillo 2
Geheugen: 16gb Corsair Vengeance DDR3
Andere interne apparaten: ASUS PCE-AC68 PCI-E X1
CPU en GPU zoals hierboven gespecificeerd.

Systeem word als gaming PC gebruikt.

Ik heb mijn huidige videokaart (de 7950) er bij gezet, omdat ik me afvraag om het nuttig om die in Crossfire te gebruiken met de R9 290x.

[ Voor 15% gewijzigd door TostiTostelli op 27-10-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Je geeft aan niet extreem te overklokken en dan ben ik van mening dat zowat alle populaire Z97 borden goed genoeg zijn. Zo zul je met bijvoorbeeld een pricewatch: MSI Z97 GAMING 5 of een pricewatch: Asus Z97-PRO GAMER echt wel goed zitten. Neem hier eens een kijkje. De genoemde MSI is de populairste keuze volgens de Pricewatch, en ik zou hem waarschijnlijk blind durven te kopen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door JoepD op 27-10-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Haswell-E ready en een 4790K willen ondersteunen? bijzonder :P
Haswell-E is namelijk beschikbaar op de 2011-3 socket (waarop Skylake-E vermoedelijk ook op uit gaat komen) en de 4790K ('Normale Haswell-refresh') past op een 1150 socket.

een 7950 kun je ook niet in crossfire zetten met een 290X.
En overklokken wordt niet heel erg veel met een Tranquillo, Haswell wordt namelijk nog wel warm, je zult al een NH-D15 of een leuke Dual Rad waterkoeler wil je er echt zinvolle Mhz'en uit kunnen persen.
Ik vraag me af hoe je die 4790K dan nu op een B75 Pro3-M hebt zitten?

dat allen gezegd hebbende, eigenlijk elk Z97 moederbord zal dan voldoen, zolang je niet de allergoedkoopste kiest. Daarna kun je gaan bekijken wat je eigenlijk voor specificaties wilt hebben, en of je extra wilt betalen voor looks (als je geen window hebt lijkt me dit minder van toepassing).

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En wat ik me afvraag, waarom wil je een nieuw moederbord.
Als we dat weten kan er misschien iets zinnigs worden voorgesteld (al betwijfel ik dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TostiTostelli
Misschien doe ik t dan verkeerd om, maar ik wil graag een 4790k kopen, en een r9 290x, daar zoek ik dus een moederbord voor, die nog wel een tijdje meegaat in vernieuwingen. . Ik draai nu een i7-3770k en een club3d 7950(beide overclocked voor zover mogelijk) op een asrock b-75 pro 3 moederbord.
Het is in de eerste post wat verwarrend omschreven.. snorry:).

Bedankt voor de suggestie van de Z97 en de koelers!, ik ga er zeker even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34

br00ky

Moderator Harde Waren
TostiTostelli schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:46:
Ik draai nu een i7-3770k[..] op een asrock b-75 pro 3 moederbord.
In dat geval, wat denk je dat een nieuwe processor en moederbord uberhaupt gaat brengen? Dit setje kan nog prima mee. Ik zou het geld lekker in de zak houden en nog minstens 1 generatie (na skylake) wachten :). Een nieuwe GPU is een nuttige upgrade, een nieuwe moederbord+cpu gaat je nauwelijks wat extra's brengen momenteel.

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 27-10-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TostiTostelli
br00ky schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:50:
[...]

In dat geval, wat denk je dat een nieuwe processor en moederbord uberhaupt gaat brengen? Dit setje kan nog prima mee. Ik zou het geld lekker in de zak houden en nog minstens 1 generatie (na skylake) wachten :). Een nieuwe GPU is een nuttige upgrade, een nieuwe moederbord+cpu gaat je nauwelijks wat extra's brengen momenteel.
Bij een check van specs van een aantal nieuwe games kwam de cpu als mogelijke bottleneck uit de test( fallout 4 bijv.). Vandaar de CPU, maar als dat niet nodig is, scheelt dat al weer:). Het moederbord was ervoor om de CPU uberhaupt te kunnen gebruiken, en om een bord te hebben wat in de toekomst ook nog wat kan.
Maar als dat niet nodig is, en alleen een GPU nuttig is op dit moment, ben ik happy:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Joh, lekker laat te gaan die specs. Die zijn vaak totaal uit de lucht gegrepen. Ik zou het lekker gaan proberen met FO4. Draait het niet lekker, kan je altijd nog upgraden, maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat het zo een vaart niet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
Correct, de 3770k kan nog jaren mee wat betreft games.
De 7950 (280) is nu al een middenmoter, die kan wellicht wel een upgrade gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Een beknopte benchmark tussen de 4770k en de 3770k laat echt een minimale prestatieverschil zien
http://wccftech.com/intel...-memory-clocked-3000-mhz/

Ok, een 4790 is 400 MHz sneller dan de 4770k, maar dat gaat ook niet opeens een groter verschil dan 15% opleveren. Zoals iedereen al eerder zei: gewoon je CPU bewaren. Deze upgraden naar een 4XXX serie is echt geen waardevolle investering. Een GPU upgrade naar een 290X/390X gaat meer doen.
Pagina: 1