Downgraden of SuperDrive aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:15
Heb ruim 2 jaar geleden een MBA 2013 (base model) gekocht. Daarvoor had ik een HP'tje met een ''normale'' harde schijf, dus de switch was qua snelheid echt een verademing.

Nou merk ik dat ik de laatste tijd best veel schijfjes moet branden en vaak laat ik dit door iemand anders doen.
Ik kan niet bij deze persoon aan blijven kloppen en ben alvast aan het kijken naar een non-Retina MBP met een optische schijf. Een superdrive is ook een optie, maar wil niet de hele tijd met zo'n ding rondlopen.
Zo'n superdrive heeft al een fragiele usb-kabeltje die niet te vervangen is waardoor zo'n ''ouwe'' MBP wel heel aantrekkelijk lijkt.

Diezelfde MBP is ook weer zwaarder, heeft een mindere batterijduur en nog lagere resolutie (het laatste vind ik niet eens zo erg)

Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:59
Voor mijzelf zouden de nadelen van kortere accuduur en meer gewicht absoluut niet opwegen tegen het branden van optische media. Is het misschien een optie om de cd's altijd thuis te branden? Dan heb je niet de nadelen van een minder systeem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
Jean37 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:35:
Voor mijzelf zouden de nadelen van kortere accuduur en meer gewicht absoluut niet opwegen tegen het branden van optische media. Is het misschien een optie om de cd's altijd thuis te branden? Dan heb je niet de nadelen van een minder systeem te gebruiken.
De MBA is mijn alles-in-1 apparaat, dus heb verder geen andere computer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:59
Ik bedoelde eigenlijk dat u de superdrive gewoon thuis kunt laten, waardoor het nadeel van het steeds meenemen en het fragiele kabeltje wegvallen. Ik zou je dan ook willen aanraden om je MBA gewoon te behouden en de superdrive thuis te gebruiken voor het branden van cd's.

EDIT: Ik heb even zitten zoeken, de superdrive van apple is wel erg prijzig. Een van een ander merk werkt in principe ook gewoon en kost maar een paar tientjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Jean37 op 27-10-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hoeft niet perse een Superdrive te kopen, een willekeurige externe DVD/Blu-ray brander doet het vaak even goed. Scheelt je een hoop geld, en deze komen vaak met een losse USB kabel.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
SirWInsalot schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:28:
Heb ruim 2 jaar geleden een MBA 2013 (base model) gekocht. Daarvoor had ik een HP'tje met een ''normale'' harde schijf, dus de switch was qua snelheid echt een verademing.

Nou merk ik dat ik de laatste tijd best veel schijfjes moet branden en vaak laat ik dit door iemand anders doen.
Ik kan niet bij deze persoon aan blijven kloppen en ben alvast aan het kijken naar een non-Retina MBP met een optische schijf. Een superdrive is ook een optie, maar wil niet de hele tijd met zo'n ding rondlopen.
Zo'n superdrive heeft al een fragiele usb-kabeltje die niet te vervangen is waardoor zo'n ''ouwe'' MBP wel heel aantrekkelijk lijkt.

Diezelfde MBP is ook weer zwaarder, heeft een mindere batterijduur en nog lagere resolutie (het laatste vind ik niet eens zo erg)

Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!!
Als het volgens jou fragiele kabeltje van de externe SuperDrive een probleem vormt, kan je voor een andere externe DVD-brander gaan. Kost je ook nog eens minder geld. Voor zover ik weet kan je elke externe brander gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
Daedalus schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:46:
Je hoeft niet perse een Superdrive te kopen, een willekeurige externe DVD/Blu-ray brander doet het vaak even goed. Scheelt je een hoop geld, en deze komen vaak met een losse USB kabel.
Op de verpakking van de meeste Samsung drivers staat dat de driver OSX ondersteunt, maar dat blijkt vaak niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
SirWInsalot schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Op de verpakking van de meeste Samsung drivers staat dat de driver OSX ondersteunt, maar dat blijkt vaak niet zo te zijn.
Je kunt ook even onderzoeken welke het zeker doen of zoek externe branders uit in de pricewatch en zoek middels google of die het doet op jouw mb en met jouw os versie.

Ik heb idd een melding gevonden waarbij een Samsung model niet werkte. Achteraf heeft diegene de kabel vervangen voor een andere. Scheen iets met de connector te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 27-10-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

SirWInsalot schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Maar dan breng je hem met de zelfde vaart terug naar de winkel toch? Lijkt mij dat je het gewoon kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Mijn vriendin heeft bij haar macbook air een goedkope samsung dvd brander van zo'n 20 euro. Werkt uitstekend en hoef je ook niet mega zuinig op te zijn.
Stap alsjeblieft niet over naar die 13inch mbp uit 2012, het is werkelijk schandalig dat apple die nog verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
Ik heb besloten om toch gewoon een externe brander aan te schaffen.
Bedankt voor de adviezen, allemaal!
Pagina: 1